Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
19 ΙΑΝ 2016 | 11:53

Οι συνήθειες των νέων θέτουν υπό αμφισβήτηση τις δημοσκοπήσεις

Οι συνήθειες των νέων θέτουν υπό αμφισβήτηση τις δημοσκοπήσεις  - Κεντρική Εικόνα/Video

Υπό αμφισβήτηση θέτει όλο το σύστημα των δημοσκοπήσεων μια έρευνα στη Βρετανία για την αποτυχία των δημοσκόπων να προβλέψουν το αποτέλεσμα των εκλογών του 2015.

Οι εκλογές που πραγματοποιήθηκαν τον Μάιο του 2015 στη Βρετανία ανέδειξαν νικητές τους Συντηρητικούς του David Cameron, οι οποίοι έλαβαν ποσοστό 36,8% και 330 έδρες στο βρετανικό κοινοβούλιο έναντι των Εργατικών του Ed Miliband που έλαβαν 30,5% και 232 έδρες. Οι δημοσκοπήσεις προέβλεπαν ντέρμπι και επικράτηση των Εργατικών.

Μετά από επτά μήνες ανάλυσης των εκατοντάδων δημοσκοπήσεων που δημοσιεύθηκαν κατά την προεκλογική περίοδο, μια ομάδα ακαδημαϊκών και ειδικών εντόπισε το πρόβλημα στο στατιστικό δείγμα. Τα άτομα από τα οποία ζητούσαν την γνώμη τους οι δημοσκόποι δεν αντιπροσώπευαν τον γενικό πληθυσμό.

«Υπήρχαν πολλοί ψηφοφόροι των Εργατικών και λίγοι ψηφοφόροι των Συντηρητικών στα δείγματα», δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής και καθηγητής μεθοδολογίας έρευνας στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον, Patrick Sturgis. «Το πρόβλημα μάλλον έγκειται στο ότι τα δείγματα περιελάμβαναν πολλούς πολιτικοποιημένους ανθρώπους».   

Όταν ξεκίνησε η έρευνα, πολλές εταιρείες δημοσκοπήσεων είχαν δηλώσει τη δυσκολία που αντιμετώπιζαν στη προσέγγιση συγκεκριμένων δημογραφικών ομάδων και συγκεκριμένα στους νέους ανθρώπους. Έκαναν λόγο για αυξανόμενη απροθυμία του κοινού να απαντήσει τα σταθερά τηλέφωνα καθώς πολλοί θεωρούν πως καλούν πωλητές, ενώ πολλοί νέοι δεν διαθέτουν καν σταθερό τηλέφωνο. Αυτό δεν είναι μόνο βρετανικό φαινόμενο, στις ΗΠΑ εταιρείες δημοσκοπήσεων δήλωσαν ότι τα τρία τέταρτα των κλήσεων που θα κάνουν θα είναι σε κινητά τηλέφωνα.

Ο James Morris, εταίρος της Greenberg Quinlan Rosner, εταιρείας που διενέργησε δημοσκοπήσεις για το κόμμα των Εργατικών στις προηγούμενες εκλογές, δήλωσε ότι ένα θέμα με τις δημοσκοπήσεις ήταν ότι έγιναν για λογαριασμό ειδησεογραφικών οργανισμών με χαμηλούς προϋπολογισμούς και με μια-δύο ερωτήσεις που επικεντρώνονταν στο αποτέλεσμα των εκλογών.

«Η ερωτήσεις πρόθεσης ψήφου ζητούν από τον κόσμο να προβλέψει το τι θα κάνει. Κάτι στο οποίο κανείς δεν είναι καλός», δήλωσε χαρακτηριστικά. Ο ίδιος προτιμά άλλους τρόπους για να εκμαιεύσει την πρόθεση ψήφου. Με ερωτήσεις όπως ποιον αρχηγό κόμματος συμπαθούν περισσότερο. «Η αξιολόγηση των ηγετών είναι ένας τρόπος να περιγράψει κάποιος το πώς νιώθει τώρα».

Μια τακτική για να εξασφαλιστεί το απαραίτητο δείγμα είναι οι συνεχόμενες προσπάθειες να προσεγγιστούν τυχαία επιλεγμένοι στόχοι που δεν απάντησαν με την πρώτη. Αυτό βέβαια σημαίνει πως οι δημοσκοπήσεις θα γίνουν πολύ πιο ακριβές. Αλλά όπως προειδοποίησε ο Morris δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις. «Δεν πιστεύω ότι μπορούμε να διορθώσουμε το πρόβλημα μόνιμα», δήλωσε. «Οι δημοσκοπήσεις και οι έρευνες γνώμης είναι εκ φύσεως επιρρεπείς στα λάθη».    


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet