Ο μέσος οδηγός Rolls-Royce είναι πολύ πιο νέος απ' ό,τι νομίζετε

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ο μέσος οδηγός Rolls-Royce είναι πολύ πιο νέος απ' ό,τι νομίζετε

Τα αυτοκίνητα της Rolls-Royce παραδοσιακά ταυτίζονταν με Βρετανούς αριστοκράτες και δισεκατομμυριούχους μιας κάποιας ηλικίας. Κι όμως, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Τόρστεν Μίλερ-Ότβος έρχεται να διαλύσει αυτή την εντύπωση: «Παρατηρούμε μια απότομη μείωση του μέσου όρου ηλικίας στην κατηγορία των υπερ-πλούσιων. Είναι καταπληκτικό, αλήθεια».

Η ηλικία του μέσου ιδιοκτήτη μίας Rolls-Royce πλέον είναι τα 45 χρόνια, ενώ πριν από μια επταετία ήταν 56. Ηλικία που είναι μικρότερη από τον μέσο όρο των αγοραστών αυτοκινήτων γενικότερα – γύρω στα 52 χρόνια – αλλά και των αγοραστών πολυτελών αυτοκινήτων, που είναι τα 50.

Η Buick για παράδειγμα, έχει μέσο όρο ηλικίας νέων αγοραστών τα 59. H Cadillac τα 52, η Mercedes-Benz τα 51, η BMW τα 50. Η Bentley, από τους βασικούς ανταγωνιστές της Rolls-Royce, είχε δηλώσει μέση ηλικία αγοραστών τα 56,2 χρόνια το 2014, αριθμός που πιθανότατα έχει μειωθεί σήμερα.

Ο Τόρστεν Μίλερ-Ότβος (φωτογραφία κάτω) έχει κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένος. Γιατί είναι καλό να έχεις πιστούς πελάτες, αλλά όσο περνούν τα χρόνια αυτοί θα μειώνονται αν δεν έρθουν νεώτεροι στη θέση τους. Επιπλέον, ένα αυτοκίνητο που το οδηγούν κυρίως ηλικιωμένοι θα ταυτιστεί κάποια στιγμή με τη συγκεκριμένη δημογραφική ομάδα και δεν θα έχει απήχηση σε νέους αγοραστές – κάτι που η Rolls-Royce κατάφερε να αποφύγει.

Η αλλαγή που έχει παρατηρήσει ο CEO της εταιρείας στην πελατεία του, είναι ο τρόπος που συγκεντρώνουν τον πλούτο τους. Κάποτε τον κληρονομούσαν από τους γονείς τους, αλλά πλέον οι περισσότεροι πελάτες στις αντιπροσωπείες της Rolls-Royce είναι αυτοδημιούργητοι. «Είναι νέοι άνθρωποι που έχουν χτίσει δικές τους περιουσίες στα ακίνητα, την ψυχαγωγία, την τεχνολογία, οπουδήποτε».

Αυτά είναι καλά νέα γενικότερα για την αυτοκινητοβιομηχανία. Τα τελευταία χρόνια οι ειδικοί βλέπουν μια επερχόμενη πτώση στις πωλήσεις, καθώς οι millennials παίρνουν τη θέση των baby boomers στην αγορά με βάση το πόσα ξοδεύουν. Θεωρούν ότι οι millennials ενδιαφέρονται λιγότερο για την ιδιοκτησία – σπιτιών, αυτοκινήτων κ.ά. – και περισσότερο για την πρόσβαση σε αυτά ανά πάσα στιγμή, και στηρίζουν τη θεωρία τους στην άνοδο εταιρειών όπως η Uber και η Airbnb, αλλά και τις τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των αυτοκινούμενων οχημάτων.

Αλλά οι αριθμοί προς το παρόν τούς διαψεύδουν. Σύμφωνα με έκθεση της J.D. Power & Associates, το ποσοστό των millennials που αγόρασαν νέα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ ήταν 27% το 2014, έχοντας ανέβει από το 18% του 2010. Μέχρι το 2020 αναμένεται να αποτελούν το 40% των αγοραστών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ (στην έκθεση ως millennials αναφέρονται οι γεννημένοι ανάμεσα στο 1977 και το 1994).

Στην Κίνα, η μέση ηλικία των αγοραστών καινούργιων αυτοκινήτων είναι τα 34 χρόνια. Στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων το 38% είναι κάτω των 40 ετών. Ενώ πέρυσι η Cadillac υπερηφανευόταν για τα 34 χρόνια του μέσου πελάτη της στην Κίνα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider