Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
19 ΙΟΥΝ 2017 | 14:51

Ο Μπέζος αγοράζει σουπερμάρκετ και φέρνει.. τα πάνω κάτω

Ο Μπέζος αγοράζει σουπερμάρκετ και φέρνει.. τα πάνω κάτω - Κεντρική Εικόνα/Video

Στα 23 χρόνια λειτουργία της, η Amazon έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της από τα βιβλία και τη μουσική σε όλα –κυριολεκτικά– τα προϊόντα που καταναλώνουμε, εκτός από τα τρόφιμα.

Όχι πια. Ο ιδρυτής της Amazon, Τζεφ Μπέζος, μπήκε στη λιανική αγορά τροφίμων με την εξαγορά της Whole Foods έναντι 13,7 δισ. δολαρίων. Η αιφνιδιαστική συμφωνία αλλάζει τα δεδομένα στον κλάδο των 800 δισ. δολαρίων μετά το «πάντρεμα» της τεράστιας αγοράς ψηφιακών υπηρεσιών στην οποία δραστηριοποιείται με το δίκτυο 460 καταστημάτων που διαθέτει η Whole Foods Market.

Η εξαγορά αυτή απειλεί σοβαρά παραδοσιακές αλυσίδες σουπερμάρκετ, όπως η Kroger, οι οποίες υπόκεινται ήδη τις συνέπειες από την είσοδο νέων ανταγωνιστές στην αγορά, όπως η γερμανική εκπτωτική αλυσίδα Lidl. Η συμφωνία αναμένεται να ενθαρρύνει τις αλυσίδες του χώρου να προχωρήσουν με τη σειρά τους σε εξαγορές, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει στην ενοποίηση της κατακερματισμένης, αυτή τη στιγμή, αγοράς.

«[Η εξαγορά από την Amazon] θα αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού», σχολιάζει ο Ζάκαρι Φάντεμ, αναλυτής της Wells Fargo & Co. «Είναι μια προειδοποίηση προς τον κλάδο των σουπερμάρκετ ότι εντείνεται ο ανταγωνισμός στο ήδη απαιτητικό περιβάλλον», προσθέτει. Η Amazon αναζητούσε επί μία δεκαετία την κατάλληλη ευκαιρία για να μπει στη λιανική πώληση φρέσκων τροφίμων, χωρίς μεγάλη επιτυχία. Η τραγική ειρωνεία είναι πως ο CEO της Whole Foods, Τζον Μακέι είχε προβλέψει ότι οι βλέψεις της Amazon να μπει στον κλάδο θα είναι το «Βατερλώ» της. Πλέον, βέβαια, ο Μπέζος είναι το αφεντικό του Μακέι.

«Ψίχουλα» οι διαδικτυακές πωλήσεις

Η αλήθεια βέβαια είναι ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις ειδών σουπερμάρκετ δεν υπερβαίνουν το 1-2% του τζίρου στα καταστήματα. Αυτό πρόκειται να αλλάξει, εκτιμά ο Μαρκ Άστραχαν, αναλυτής της Stifel Nicolaus & Co.

«Η Amazon βρίσκεται στον κλάδο των τροφίμων μία δεκαετία τώρα για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι δεν μπορεί να αναπτυχθεί περαιτέρω χωρίς φυσική παρουσία», σχολιάζει ο Νταν Μπάιντερ από την Jefferies. Οι ανταγωνιστές της πάντως, με κυριότερους τη Wal-Mart και την Target Corp, ήδη νιώθουν την ανάσα του διαδικτυακού κολοσσού, με τις μετοχές τους να χάνουν πάνω από 3% στη συνεδρίαση της Παρασκευής.

Οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της Amazon μπορούν να απαντήσουν καταθέτοντας τη δική τους προσφορά για τη Whole Foods ή κάποια άλλη μεγάλη αλυσίδα, όπως η Sprouts Farmers Market «που βρίσκεται 100% στο παιχνίδι», όπως σημειώνει ο Τσακ Γκρομ της Gordon Haskett. «Σίγουρα θα πέσουν χρήματα στο τραπέζι», εκτιμά ο Ρούπες Πάρικ της Oppenheimer & Co.


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet