Ο νέος CEO της Nestle λέει «όχι» στα γλυκά

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ο νέος CEO της Nestle λέει «όχι» στα γλυκά

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Nestle, βάζει την μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων του κόσμου σε δίαιτα, προωθώντας την πώληση της αμερικανικής θυγατρικής μονάδας γλυκών, θέλοντας να στραφεί σε πιο υγιεινές και κερδοφόρες δραστηριότητες.

Μισό χρόνο αφού ανέλαβε την ηγεσία της ελβετικής εταιρείας, ο Μαρκ Σνάιντερ έβαλε πωλητήριο σε μάρκες όπως η Butterfinger και η BabyRuth την Πέμπτη. Η μετοχές της Nestle σημείωσαν άνοδο έως και 2,8% στο Χρηματιστήριο της Ζυρίχης, καθώς οι αναλυτές εκτίμησαν ότι η κίνηση αυτή δείχνει ότι ο νέος διευθύνων σύμβουλος -που δραστηριοποιούταν στον χώρο της υγείας- θέλει πραγματικά να μεταμορφώσει την εταιρεία που αντιμετωπίζει το πρόβλημα της χαμηλής ανάπτυξης της βιομηχανίας τροφίμων.

«Φαίνεται ότι ζούμε την αρχή μιας νέας εποχής στην Nestle», ανέφερε αναλυτής της Bank Vontodel. Ο ίδιος εκτιμά ότι η πώληση τέτοιων brands αυξάνουν την πιθανότητα στρατηγικής αναθεώρησης και άλλων μονάδων που δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα, όπως αυτή των αμερικανικών παγωμένων φαγητών.

Η αναθεώρηση των δραστηριοτήτων της Nestle που ξεκινά ο Σνάιντερ σηματοδοτεί την αλλαγή της προσέγγισης που είχε ο προηγούμενος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ο οποίος πίστευε ότι ναι μεν πρέπει να πουληθούν προβληματικές επιχειρήσεις, αλλά κυρίως έμενε σε αυτές ελπίζωντας ότι θα μπορέσει να τις ανανεώσει και να αυξήσει την κερδοφορία τους.

Οι εταιρείες τροφίμων βρίσκονται υπό πίεση καθώς η πρόσφατη αποτυχημένη προσπάθεια εξαγοράς της Unilever από την Kraft Heinz, έδειξε ότι ακόμη και οι μεγάλοι παίχτες δεν είναι ασφαλείς και μπορούν να γίνουν στόχοι. Ειδικά οι εταιρείες γλυκών έχουν μεγάλο πρόβλημα λόγω της χαμηλής κατανάλωση στις ΗΠΑ, καθώς οι Αμερικανοί στρέφουν την πλάτη τους στην ζάχαρη.

Ο Σνάιντερ, που ανέλαβε την Nestle νωρίτερα φέτος αφού είχε ηγηθεί της γερμανικής Fresenius, είναι ο πρώτος διευθύνων σύμβουλος που δεν ήταν ήδη εργαζόμενος της εταιρείας εδώ και σχεδόν έναν αιώνα. Έχει δηλώσει ότι θέλει να ενισχύσει την υγιεινή στρατηρική της επιχείρησης και να επικεντρωθεί στις μονάδες που σημειώνουν γρηγορότερη ανάπτυξη, όπως ο καφές και οι τροφές ζώων. Η αναθεώρηση των μονάδων γλυκών των ΗΠΑ, είναι η πρώτη μεγάλη στρατηγική κίνηση που ανακοινώνει και δείχνει ότι έρχονται και άλλες αλλαγές.

Ένας CEO που προκαλεί αναταράξεις

«Ο γενικά ήσυχος σαν άνθρωπος Μαρκ Σνάιντερ συνεχίζει να προκαλεί αναταράξεις», έγραψε ο Μάρτιν Ντιμπού, αναλυτής της Jefferies. «Αμφιβάλλουμε ότι αυτή θα είναι η τελευταία του στρατηγική κίνηση».

Η Nestle αναφέρει ότι παραμένει αφοσιωμένη στις επιχειρήσεις γλυκών που κατέχει παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων και η KitKat. Η εταιρεία αγόρασε πολλές μονάδες που πωλούνται από την RJR Nabisco το 1990. Η πώληση θα μπορούσε να αποφέρει 1,35 δισ. με 1,5 δισ. ελβετικά φράγκα, εκτιμά αναλυτής της MainFirst Bank. O Ντιμπού αναφέρει ότι για τις αμερικανικές μονάδες θα υπάρξει ενδιαφέρον τόσο από ιδιωτικά funds όσο και από άλλους γίγαντες των τροφίμων όπως η Mondelez International που προσπάθησε ανεπιτυχώς να αγοράσει την Hershey Co πέρσι.

Οι αμερικανικές εταιρείες που πωλούνται πέρα του ότι δεν ταιριάζουν με το καινούργιο υγιεινό προφίλ που θέλει να φτιάξει ο Σνάιντερ είναι και προβληματικές. Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους της μονάδας γλυκών της Nestle ήταν πέρσι στο 13,7%, το δεύτερο χαμηλότερο από τους επτά κλάδους στους οποίους δραστηριοποιείται η εταιρεία.

Εξάλλου η Nestle χάνει μερίδιο της αγοράς των ΗΠΑ κάθε χρόνο από το 2013. Το 2014 ήταν στον νούμερο 4 όταν την ξεπέρασε η Lindt & Spruengli. Η Hersey Co. και η Mars Inc. μαζί ελέγχουν περισσότερο από το μισό της αγοράς.

Επιστήμες υγείας

Η Nestle επενδύει σημαντικά στην μονάδα επιστημών υγείας που έχει και έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να δημιουργήσει μια μονάδα ύψους 10 δισ. δολαρίων σε μια προσπάθεια του να αναπτύξει και να παράγει είδη διατροφής που βοηθούν σε παθήσεις όπως η παχυσαρκία, τα μεταβολικά προβλήματα και η νόσος Αλτσχάιμερ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider