Κατακτούν τον κόσμο τα κέντρα ψυχαγωγίας VR

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κατακτούν τον κόσμο τα κέντρα ψυχαγωγίας VR

Η εταιρεία Imax είναι γνωστή για τις τεράστιες κινηματογραφικές οθόνες της σε αίθουσες όλου του κόσμου – ή σχεδόν όλου: η Βουλγαρία έχει τέσσερις αίθουσες Imax, η Πολωνία πέντε, η Ελλάδα καμία. Το νέο της μεγάλο στοίχημα είναι τα κέντρα ψυχαγωγίας VR, όπου με ένα δολάριο την ώρα μπορεί κάποιος να μπει με την παρέα του σε έναν κόσμο εικονικής πραγματικότητας και να πετάξει σαν αετός πάνω από ένα εγκαταλελειμμένο Παρίσι (δείτε το βίντεο λίγο παρακάτω, αξίζει!) ή να μπει στα παπούτσια του κινηματογραφικού ήρωα Τζον Γουίκ (που έχει υποδυθεί ο Κιάνου Ριβς σε δύο ταινίες) και να αδειάσει μερικές εκατοντάδες σφαίρες στους εγκληματίες που θα τον περικυκλώνουν. Όπως και στους κινηματογράφους, θα μπορείς να κάνεις online κράτηση εισιτηρίου ή να το αγοράσεις επί τόπου.

Σύμφωνα με την Imax, οι πρώτες αντιδράσεις στο VR περιεχόμενο – που συνήθως διαρκεί 10 λεπτά – στην πρώτο της Imax VR Center στο Λος Άντζελες ήταν τόσο ενθουσιώδεις, που η εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει με 11 νέα VR centers αντί για 6 όπως σχεδίαζε αρχικά. Ήδη άνοιξε το δεύτερο σε multiplex του Μανχάταν ενώ, τα πέντε συνολικά κέντρα στις ΗΠΑ θα διαδεχθούν έξι ακόμη στο Τόκιο, τη Σαγκάη, το Τορόντο, το Μάντσεστερ, το Παρίσι και τη Μέση Ανατολή. «Το σκεπτικό της πιλοτικής φάσης είναι να δοκιμάσουμε μια ποικιλία τοποθεσιών με διαφορετικά χαρακτηριστικά, για να δούμε σε ποιες περιοχές λειτούργησε καλά και σε ποιες όχι», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της Imax Ρίτσαρντ Γλέλφοντ.

Εταιρείες ψυχαγωγίας και τεχνολογίας κοντράρονται για ένα μερίδιο στην αγορά της εικονικής πραγματικότητας, για την οποία οι αναλυτές της Goldman Sachs εκτιμούν ότι το 2025 ,μπορεί να φτάσει να έχει έσοδα 80 δισ. δολαρίων.

Η πλειοψηφία του καταναλωτικού κοινού, ωστόσο, θεωρεί υψηλό το κόστος του εξοπλισμού που χρειάζεται για να απολαύσεις την εικονική πραγματικότητα στο σπίτι σου – μία συσκευή VR της Oculus και ένας αρκετά ισχυρός υπολογιστής για να υποστηρίζει VR παιχνίδια κοστίζουν περίπου 1.600 δολάρια. Το VR περιεχόμενο είναι επίσης ακριβό, και όχι αρκετό. Κάπως έτσι η Imax αποφάσισε να επενδύσει στα κέντρα ψυχαγωγίας VR.

Στους τέσσερις πρώτους μήνες του 2017, το Imax VR Center του Λος Άντζελες έκοψε πάνω από 25.000 εισιτήρια, με έσοδα 15.000 δολαρίων ανά εβδομάδα. Η εταιρεία εκτιμά ότι 100 κέντρα σε όλο τον κόσμο θα συνεισφέρουν κάπου 25 εκατ. δολάρια το χρόνο.

Πρόσφατα η Imax συμφώνησε με την κινηματογραφική Warner Bros. για τη δημιουργία περιεχομένου VR που θα σχετίζεται με μελλοντικές ταινίες με υπερήρωες, όπως οι «Justice League» και «Aquaman». Για ένα διάστημα, το περιεχόμενο αυτό θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στα κέντρα της Imax.

H 21st Century Fox είναι ιδιαίτερα δραστήρια στην παραγωγή περιεχομένου VR που σχετίζεται με τις ταινίες της. Το πιο πρόσφατο είναι το «Alien: Covenant in Utero», που βασίζεται στην ταινία «Alien: Covenant» και είναι διαθέσιμο για τις συσκευές Oculus και Samsung Gear. Ενώ έχει επενδύσει στην Dreamscape Immersive, μια εμπειρία αντίστοιχη με τα κέντρα της Imax, που θα ανοίξει τον πρώτο της χώρο σε εμπορικό κέντρο του Λος Άντζελες μέσα στο χρόνο. Ανάμεσα στους επενδυτές είναι και ο σκηνοθέτης Στίβεν Σπίλμπεργκ.

«Όλοι αυτοί οι χώροι που δημιουργούνται ανά τον κόσμο θα είναι για πολλούς καταναλωτές η πρώτη τους επαφή με το VR», επισημαίνει ο Σαλίλ Μεχτά, πρόεδρος της FoxNext που έχει αναλάβει τις VR δραστηριότητες της Fox. «Είναι κάτι που θα αλλάξει εντελώς τον τρόπο με τον οποίο αφηγούμαστε ιστορίες».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider