Έρχεται το αυτοκίνητο των 1.000 ίππων

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έρχεται το αυτοκίνητο των 1.000 ίππων

Βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας, το πρώτο αυτοκίνητο του μέλλοντος παρουσιάστηκε στο Λας Βέγκας, τη Δευτέρα, στο περιθώριο της έκθεσης Consumer Electronics Show, CES 2016. Ο λόγος για το ηλεκτρονικό στολίδι της Faraday Future Inc που υπόσχεται όταν κατασκευαστεί να μας προσφέρει μια διαφορετική μετακίνηση...

Το όνομά του FFZero1, οσο για την εταιρεία που θα το κατασκευάσει είναι η startup ηλεκτρικών αυτοκινήτων, του κινέζου δισεκατομμυριούχο, Jia Yueting, που δραστηριοποιείται στον τομέα της τεχνολογίας. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο 1.000 ίππων, το οποίο θυμίζει περισσότερο αυτοκίνητο αγώνων παρά απλό επιβατικό ευρύτερης αποδοχής.

Αρχικά, το πρωτότυπο FFZero1 είναι μονοθέσιο. Το «αστρονομικό» εμφανισιακό στυλ του ξεκινά από το λευκό «πιλοτήριο», κατά κόσμον καμπίνα, εμπνευσμένο από τη NASA και συνεχίζει με το κράνος του οδηγού το οποίο τον τροφοδοτεί με νερό και οξυγόνο. Κατά τα άλλα έχει γυάλινη οροφή ενώ στο τιμόνι του βρίσκεται ενσωματωμένο ένα smartphone ώστε ο οδηγός να έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο για οτιδήποτε χρειαστεί. Έχει επίσης το Halo Safety System για να στηρίζει το κεφάλι και την πλάτη του οδηγού καθώς και έναν πίνακα οργάνων βιομετρικό ο οποίος μαζεύει βιομετρικά δεδομένα για τον οδηγό. Σε περίπτωση δε που η Faraday προχωρούσε στην παραγωγή του η ισχύς του κινητήρα θα ήταν αντίστοιχη 1.000 ίππων, θα μπορούσε να πιάσει έως και 60 χιλιόμετρα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα ενώ η ταχύτητά του θα ξεπερνούσε τα 200 χιλιόμετρα την ώρα.

Στην πραγματικότητα το FFZero1 δεν πρόκειται να είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα κατασκευάσει η Faraday, αλλά με την παρουσίασή του η εταιρεία δείχνει τα δυνητικά αυτοκίνητα που θα παραχθούν στο νέο εργοστάσιο δισεκατομμυρίων που θα δημιουργηθεί στη Νεβάδα.

Η ιδιαιτερότητα στην κατασκευή του, πέραν των χαρακτηριστικών του βέβαια έγκεται στο γεγονός ότι είναι βασισμένο στη Variable Platform Architecture, δηλαδή σε μια αρχιτεκτονική πλατφόρμα που μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί. Το FFZero1 είναι «χτισμένο» πάνω σε μια μεγάλη σανίδα, σαν εκείνες του skateboard, όπου και φιλοξενείται η μπαταρία και διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε τροχό.

Αυτό επιτρέπει στο αυτοκίνητο να τροποποιεί εύκολα το μέγεθος και το σχήμα του οχήματος ώστε να κατασκευάζει είτε μονοθέσια αυτοκίνητα όπως η FFZero1 είτε συνηθισμένα επιβατικά οχήματα, όπως ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Εξαιτίας μάλιστα αυτής της προσαρμοστηκότητας στην κατασκευή, η εταιρεία θα μπορεί να φτιάχνει διάφορα μοντέλα αυτοκινήτων στο ίδιο εργοστάσιο.

«Είμαστε μια εταιρεία που σκέφτεται αρκετά μπροστά και επικεντρώνεται στο μέλλον την μετακίνησης, αλλά ταυτόχρονα μοιραζόμαστε κι ένα πάθος για καλές οδηγικές επιδόσεις», δήλωσε ο Nick Sampson, αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης Προϊόντων της Faraday. «Στην πλατφόρμα μας, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν θα έχουν μόνο βιωσιμότητα, αλλά θα πρέπει να συνδυάζουν απρόσκοπτη και συναρπαστική οδήγηση».

Το τετράτροχο στολίδι που παρουσίασε η Faraday «δείχνει ξεκάθαρα την τάση για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος», συμπλήρωε ο επικεφαλής σχεδιασμού, Richard Kim. «Πρόκειται για μια ένδειξη του πως αναμένεται να κινηθεί στα μελλοντικά μοντέλα η Faraday Future» συμπλήρωσε ο Kim.

Με την παρουσίαση του αυτοκινήτου η Faraday ανακοίνωσε και μια έξτρα πηγή εσόδων που θα έχει μελλοντικά. Μιας και η εταιρεία διοικείται από τον Jia ο οποίος είναι ιδιοκτήτης της Leshi Internet Information & Technology ή αλλιώς Letv, που δραστηριοποιείται στη διαδικτυακή διασκέδαση, επεσήμανε πως μέσω της αυτοκινητοβιομηχανίας θα προχωρήσει στην πώληση ταινιών ή άλλου διαδικτυακού περιεχομένου στους οδηγούς.

Αν και οι διαδικτυακές υπηρεσίες που θα παρέχει η Faraday σε οδηγούς είναι σχετικά καινούργια ιδέα, η κατασκευή ευπροσάρμοστων αυτοκινήτων βασισμένα στη λογική του skateboard δεν είναι καινοφανής.

Πριν κυρήξει πτώχευση η General Motors είχε κι εκείνη με τη σειρά αρχίσει να αναπτύσσει την σχεδιαστική αυτονομία, ένα μεγάλο skateboard που στέγαζε τις δεξαμενές υδρογόνου και το σύστημα κυψελών καυσίμου για τα φουτουριστικά της μοντέλα. Βέβαια δεν κατάφερε ποτέ να παρουσιαστεί το ιδιαίτερο αυτό μοντέλο σε έκθεση αυτοκινήτου αφού η εταιρεία πτώχευσε το 2009.

Έρχεται το αυτοκίνητο των 1.000 ίππων
Έρχεται το αυτοκίνητο των 1.000 ίππων
Έρχεται το αυτοκίνητο των 1.000 ίππων
Έρχεται το αυτοκίνητο των 1.000 ίππων
Έρχεται το αυτοκίνητο των 1.000 ίππων
Έρχεται το αυτοκίνητο των 1.000 ίππων
Έρχεται το αυτοκίνητο των 1.000 ίππων
Έρχεται το αυτοκίνητο των 1.000 ίππων

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider