Η ηλεκτροκίνηση περνάει το μεγαλύτερο τεστ στην αγορά

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η ηλεκτροκίνηση περνάει το μεγαλύτερο τεστ στην αγορά

Ένα από τα μεγαλύτερα τεστ περνάει η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως φαίνεται από τις τελευταίες τάσεις και τις αντιδράσεις του καταναλωτικού κοινού. Ενδεικτικό είναι ότι αν έκανε κανείς ένα πέρασμα από τη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης την προηγούμενη εβδομάδα θα έβλεπε ένα ηλεκτροκίνητο Chevy Bolt με τιμή 37.000 δολάρια παρκαρισμένο δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο Chevy Cruze με τιμή πώλησης 17.000 δολάρια. Η απάντηση για το ποιο θα επέλεγε κανείς είναι προφανής: το Bolt είναι αδιαμφισβήτητα καλύτερο αμάξι αλλά όχι τόσο ώστε να χρειάζεται να πληρώσει κανείς 20.000 δολάρια παραπάνω.

H εταιρεία ερευνών για τον κλάδο του αυτοκινήτου Edmunds προειδοποίησε πρόσφατα ότι η κατάργηση της έκπτωσης φόρου 7.500 δολαρίων θα «σκοτώσει» την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις ΗΠΑ. Η εταιρεία επικαλέστηκε το παράδειγμα της Γεωργίας, μιας χώρας η οποία εξελίχθηκε σε leader στην αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων χάρη σε μια πρωτοβουλία έκπτωσης 5.000 δολαρίων και η οποία έδωσε ώθηση στην αγορά των νέων ηλεκτροκίνητων ανεβάζοντας τις πωλήσεις κατά 4%. Μετά, η δράση αυτή ανακλήθηκε και συνέβη κάτι παράδοξο. Σε αντίθεση με το Nissan Leaf, το οποίο έκανε τις περισσότερες πωλήσεις κατά την περίοδο που ίσχυε η έκπτωση φόρου, οι πωλήσεις των πολυτελών ηλεκτροκίνητων της Tesla δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα από την παύση του ευνοϊκού φορολογικού καθεστώτος. Για την ακρίβεια, σήμερα, είναι περισσότεροι εκείνοι που αγοράζουν το συγκεκριμένο μοντέλο σε σχέση με τα χρόνια κατά τα οποία ίσχυε αυτό το είδος της επιδότησης.

Η περίπτωση της Tesla δείχνει τι συμβαίνει όταν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αρχίζει να πλησιάζει τους ανταγωνιστές της που βγάζουν μοντέλα που καίνε καύσιμα σε θέμα λειτουργικότητας και τιμής. Σε αντίθεση με το Leaf και το BMW i3, το Tesla Model S είναι πιο γρήγορο από το βενζινοκίνητο το οποίο έχει σχεδόν ίδια τιμή και διαθέτει ραντάρ μεγάλης εμβέλειας, διευρυμένο δίκτυο γρήγορης φόρτισης και διαθέτει προηγμένα τεχνολογικά συστήματα όπως είναι ο αυτόματος πιλότος και ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού.

Ως εκ τούτου, το Model S είναι αυτή τη στιγμή το μοντέλο με τις υψηλότερες πωλήσεις στην Αμερική, στην κατηγορία των πολυτελών οχημάτων. Οποιεσδήποτε αλλαγές στην κυβερνητική πολιτική δεν αναμένεται ότι θα μπορούσαν να το επηρεάσουν αυτό. Η τιμή των οχημάτων αυτών ξεκινά από τις 70.000 δολάρια. Για να πάρουν ένα μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας θα πρέπει να δοκιμαστούν σε φθηνότερες κατηγορίες αυτοκινήτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το σημαντικότερο κόστος για τα ηλεκτρικά οχήματα είναι η μπαταρία τους, στην οποία αποδίδεται το 50% της τιμής για τα μέσης κατηγορίες αυτοκίνητα. Αν εξαιρεθεί η μπαταρία, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ φθηνότερα για να παραχθούν και να συντηρηθούν σε σχέση με τα οχήματα που έχουν μηχανές εσωτερικής καύσης. Αυτός είναι ο λόγος που η γαλλική εταιρεία Renault πουλάει το δημοφιλές μοντέλο Zoe χωρίς μπαταρία και οι καταναλωτές πληρώνουν μια μηνιαία συνδρομή για να τη νοικιάσουν.

Αν μιλάμε όμως για πραγματική μαζική απήχηση εκείνο που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι η τιμή πώλησης ενώ η τιμή της μπαταρίας πρέπει να μειωθεί και άλλο. Ευτυχώς οι τιμές βαίνουν μειούμενες και πέφτουν περίπου 20% το χρόνο. Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών οχημάτων θα πέσει κάτω από εκείνο των βενζινοκίνητων μέχρι το 2026 σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του Bloomberg.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider