Το Χόλιγουντ έχει 1,4 δισ. λόγους να κάνει τα χατίρια των Κινέζων

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το Χόλιγουντ έχει 1,4 δισ. λόγους να κάνει τα χατίρια των Κινέζων

Ο πυλωρός της κινεζικής κινηματογραφικής βιομηχανίας έχει κάποια «πρέπει» και «δεν πρέπει» που θα ήθελε να μοιραστεί με τα στούντιο του Χόλιγουντ. Και αυτά θα πρέπει να τον ακούσουν, για 1,4 δισεκατομμύρια λόγους.

Συνεργαστείτε με ένα κινεζικό στούντιο, προσθέστε Κινέζους στο καστ, και συμπεριλάβετε αρκετά «κινεζικά στοιχεία» στην όλη αισθητική της ταινίας. Μην κάνετε απλά γυρίσματα στη χώρα νομίζοντας ότι έτσι έχετε μια κινεζική ταινία συμβουλεύει ο Miao Xiaotian, πρόεδρος του Κέντρου Κινεζικών Κινηματογραφικών Συμπαραγωγών, που διαχειρίζεται τις αιτήσεις ξένων παραγωγών να κάνουν ταινίες συνεργαζόμενοι με την ασιατική χώρα.

«Έχω δει αιτήσεις όπου το σενάριο ήταν εντελώς ξένο, με ξένο συνεργείο και ξένο καστ», δήλωσε ο Xiaotian σε πάνελ του Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Πεκίνου. «Τέτοιες απόπειρες δεν γίνονται καλή τη πίστει». Ο αριθμός των προϋποθέσεων που πρέπει να τηρούν τα ξένα στούντιο μοιάζει υπερβολικός, αλλά η ανταμοιβή μπορεί να είναι τεράστια. Στην Κίνα το ανώτατο όριο για ταινίες μεγάλων χολιγουντιανών στούντιο είναι 34 κάθε χρόνο, και προβάλλονται στις αίθουσες για περιορισμένο αριθμό ημερών. Οι συμπαραγωγές, ωστόσο, αντιμετωπίζονται ως εγχώριες ταινίες και έχουν μεγαλύτερη ευελιξία στην προώθηση και τη διανομή. Επίσης προσφέρουν μεγαλύτερο ποσοστό επί των εισπράξεων για το ξένο στούντιο: 45% επί των πωλήσεων εισιτηρίων μετά φόρων, σε σχέση με το 25% για μια ταινία που δεν φέρει τη σφραγίδα της συμπαραγωγής.

Οι συμπαραγωγές γίνονται ένας ολοένα και πιο δημοφιλής τρόπος προκειμένου τα στούντιο του Χόλιγουντ να μπουν στην δεύτερη μεγαλύτερη κινηματογραφική αγορά του κόσμου και να αποκτήσουν πρόσβαση σε έναν πληθυσμό 1,4 δισεκατομμυρίων. Η Κίνα ενέκρινε τον αριθμό-ρεκόρ των 89 συμπαραγωγών το 2016, 11% περισσότερες σε σχέση με το 2015. Από αυτές οι 54 ήταν συμπαραγωγές με το Χονγκ Κονγκ και οι 10 με αμερικανικές εταιρείες.

Για να μετρήσει ως συμπαραγωγή, μια ταινία θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί από κινεζικά και ξένα στούντιο, με Κινέζους ηθοποιούς τουλάχιστον στο 1/3 των πρώτων ρόλων, και να διαθέτει αρκετά «κινεζικά στοιχεία», επισήμανε ο Xiaotian.

Το μεγαλύτερο παράδειγμα μέχρι στιγμής είναι το «Σινικό Τείχος», μία περιπέτεια φαντασίας που προβλήθηκε πέρυσι με πρωταγωνιστή τον Ματ Ντέιμον και κόστος 150 εκατ. δολαρίων. Αν και ήταν ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, ο Xiaotian δεν θεωρεί ότι ταινίες σαν και αυτή θα αποτελούν τον κύριο όγκο των κινεζο-αμερικανικών συνεργασιών.

Κι ενώ δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το τι εννοεί όταν μιλάει για «κινεζικά στοιχεία», ανέφερε την γαλλο-κινεζική συμπαραγωγή «Lang Tu Teng» («Wolf Totem») ως πρόσφατη επιτυχία. Η ταινία που προβλήθηκε το 2015 ήταν μεταφορά κινεζικού μυθιστορήματος με έναν νεαρό που αφήνει την πόλη για να ζήσει με βοσκούς στη Μογγολία, ο οποίος υιοθετεί ένα κουτάβι λύκου την εποχή της Πολιτιστικής Επανάστασης. Σκηνοθετήθηκε από τον Γάλλο Ζαν-Ζακ Ανό, αλλά γυρίστηκε στην κινεζική γλώσσα με κινεζική πλειοψηφία στο καστ.

Ο Μπένετ Ποζίλ, αντιπρόεδρος της East West Bank που οργάνωσε τη χρηματοδότηση της μεγάλης επιτυχίας του 2000 «Τίγρης και δράκος», δήλωσε στο ίδιο πάνελ ότι μια καλή αρχή για τους χολιγουντιανούς παραγωγούς θα ήταν να έρθουν στην Κίνα και να χρηματοδοτήσουν ντόπιες ταινίες. «Ελάτε στη χώρα, δουλέψτε με Κινέζους συνεταίρους, επενδύστε σε κινεζικές ταινίες και θα έχετε μια βάση συνεργασίας. Δυστυχώς, βλέπω παραγωγούς που ενδιαφέρονται μόνο για τους εαυτούς τους και για τις ταινίες τους. Οι περισσότερες αμερικανικές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζομαι δεν δέχονται τη συμβουλή μου».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider