ΗΠΑ: Τα malls δεν πεθαίνουν, απλώς προσαρμόζονται

Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΗΠΑ: Τα malls δεν πεθαίνουν, απλώς προσαρμόζονται

Εδώ και πολλά χρόνια γράφονται επικήδειοι για τα παραδοσιακά καταστήματα, οι οποίοι γίνονται όλο και πιο συχνοί τελευταία με τα λουκέτα σε υποκαταστήματα μεγάλων αλυσίδων και την άνοδο γιγάντων του ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Amazon.

Όσον αφορά τα εμπορικά κέντρα των ΗΠΑ, όμως, οι διαχειριστές τους θεωρούν ότι δεν πρόκειται για θάνατο, αλλά για αλλαγή σελίδας. Τα συνυφασμένα με την αμερικανική καταναλωτική κουλτούρα malls δεν εξαφανίζονται, αλλά αλλάζουν μέσω φυσικής επιλογής. Κάθε λουκέτο σε κατάστημα είναι οδυνηρό, αλλά επιτρέπει σε ένα mall να βελτιώσει τη σύνθεσή του, προσθέτοντας ένα κατάστημα τροφίμων ή ένα Apple store.

Οι διαχειριστές των εμπορικών κέντρων θεωρούν ότι δεν είναι όλα ίδια και δεν θα πρέπει να μπαίνουν στην ίδια στατιστική κατηγορία. Ο πρώτος διαχωρισμός που θέτουν είναι εκείνος ανάμεσα στα malls και στα strip malls (φωτογραφία κάτω), τα ανοιχτά εμπορικά κέντρα με τα μαγαζιά τοποθετημένα στη σειρά γύρω από ένα υπαίθριο πάρκινγκ. Ο δεύτερος αφορά τα malls υψηλής ποιότητας – κατηγορίας Α – που είναι διαφορετικά από εκείνα των κατηγοριών Β και Γ. Τα malls κατηγορίας Α όχι μόνο δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα, αλλά θα κάνουν ακόμη καλύτερες δουλειές.

«Αν έχεις το καλύτερο ακίνητο, θα θησαυρίσεις», επισημαίνει ο Σαντίπ Μαθράνι, διευθύνων σύμβουλος της GGP που διαχειρίζεται εμπορικά κέντρα. «Η ποιότητα έχει σημασία. Από τα 7.5 δισ. τετραγωνικά πόδια που καταλαμβάνονται από εμπορικά καταστήματα στις ΗΠΑ, μόλις τα 1,2 δισ. αφορούν καταστήματα που θεωρούνται υψηλής ποιότητας».

Παραδοσιακά, ο όρος «υψηλής ποιότητας» στο χώρο των mall αφορούσε καταστήματα ειδών πολυτελείας. Με τον ανταγωνισμό, ωστόσο, από το ηλεκτρονικό εμπόριο, η «υψηλή ποιότητα» δεν αφορά πια τσάντες διάσημων οίκων, αλλά έξυπνη επιλογή επιχειρήσεων. Πλέον μια βόλτα στο εμπορικό κέντρο μπορεί να αφορά ψώνια από σουπερμάρκετ, επίσκεψη στον γιατρό ή γεύμα σε ένα καλό εστιατόριο. Ο Μαθράνι θεωρεί ότι το ιδανικό mall των ΗΠΑ σήμερα περιλαμβάνει ένα πολυκατάστημα, ένα σουπερμάρκετ, ένα Apple store, μια αντιπροσωπεία Tesla και επιχειρήσεις που ξεκίνησαν από το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως η Warby Parker. Τα καταστήματα ρούχων, που συνήθως καταλάμβαναν το 70% του mall έχουν περιοριστεί το 50%, ενώ οι επιχειρήσεις εστίασης έχουν ανέβει από το 6% στο 15%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider