Το e-commerce βάζει λουκέτο στα καταστήματα και τα mall

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το e-commerce βάζει λουκέτο στα καταστήματα και τα mall

H ασθμαίνουσα αμερικανική βιομηχανία συνεχίζει να δέχεται τα βέλη της online αγοράς με τα καταστήματα όλων των κατηγοριών να ετοιμάζονται να βάλουν λουκέτο. Στη λιανική, επιχειρήσεις όπως η αλυσίδα παπουτσιών Payless Inc. κήρυξε πτώχευση και ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να κλείσει εκατοντάδες σημεία πώλησης. Ακόμη, η Ralph Lauren, ανέφερε ότι θα κλείσει το κατάστημά «Polo» στην Πέμπτη Λεωφόρο, το οποίο αποτελούσε σήμα κατατεθέν για τα «παλαιομοδίτικα» είδη πολυτελείας τα οποία δεν δείχνουν πλέον να ευθυγραμμίζονται με τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτικού κοινού.

Το επόμενο «θύμα» θα μπορούσε να είναι το Rue21 Inc., η αλυσίδα ειδών εφηβικής ένδυσης, η οποία έχει πάνω από 1000 καταστήματα καθώς ετοιμάζεται να κηρύξει πτώχευση όπως αναφέρουν άτομα που είναι γνώστες της κατάστασης της εταιρείας. Και να σκεφθεί κανείς ότι πριν από λίγα χρόνια η επιχείρηση πωλήθηκε στην Apax Parnters έναντι ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων περίπου.

«Πρόκειται για μια βιομηχανία η οποία αναζητά ακόμη απαντήσεις», αναφέρει ο Noel Hebert, αναλυτής του Bloomberg Intelligence ενώ υπογραμμίζει ότι δεν είναι γνωστό πόσα εμπορικά κέντρα μπορούν να «αναγεννηθούν από τις στάχτες τους».

Η ξαφνική πτώση ενός τόσο μεγάλου αριθμού εμπορικών επιχειρήσεων έχει αφήσει τα εμπορικά κέντρα με πολλά κενά τα οποία πρέπει να αναπληρώσουν και αυτό θα μπορούσε να είναι μόνο η αρχή. Πάνω από το 10% της επιφάνειας που αφορά στα εμπορικά ακίνητα στις ΗΠΑ ή σχεδόν 1 δις. τετραγωνικά πόδια, μπορεί να χρειαστεί να εκκενωθεί (να κλείσουν τα καταστήματα) και να παραχωρηθεί για άλλες χρήσης ή να η τιμή του ενοικίου να τεθεί υπό διαπραγμάτευση μέσα στα επόμενα χρόνια.

Φυσικά η «μπόρα» συμπαρασύρει και αρκετές θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για την απασχόληση που δημοσιεύθηκαν την Παρασκευή, οι έμποροι κατήργησαν περίπου 30.000 θέσεις εργασίας το Μάρτιο. Στα ίδια επίπεδα κυμάνθηκαν και οι θέσεις που καταργήθηκαν το Φεβρουάριο σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πτώση από το 2009.

Ο Richard Hayne, διευθύνων σύμβουλος της Urban Outfitters σημείωσε ότι άνοιξαν πάρα πολλά καταστήματα τα τελευταία χρόνια και ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός εξ αυτών πουλούσε τα ίδια προϊόντα: ρούχα.

«Αυτό δημιούργησε μια φούσκα και όπως συνέβη και στην αγορά κατοικιών, η φούσκα έσκασε», ανέφερε. «Βλέπουμε τα αποτελέσματα: τα καταστήματα κλείνουν και τα ενοίκια πέφτουν. Αυτό το φαινόμενο θα εξακολουθήσει και στο άμεσο μέλλον και μάλιστα μπορεί να ενταθεί».

Τα καταστήματα που έκλεισαν κατά το τρέχον έτος ξεπερνούν τον αριθμό εκείνων που έβαλαν λουκέτο το 2008 όταν μαινόταν οι οικονομική ύφεση στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον Christian Buss, αναλυτή της Credit Suisse. Μέχρι στιγμής έχουν ανακοινωθεί «λουκέτα» σε 2.880 επιχειρήσεις ενώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι οι επιχειρήσεις που έκλειναν έφθαναν τις 1.153.

Μέχρι το τέλος του 2017 θα μπορούσαν να κλείσουν περί τα 8.640 καταστήματα όπως ανέφερε ο Buss και να ξεπεράσουν το ρεκόρ των 6.200 το 2008.

Οι στρεβλώσεις στην αγορά λιανικής ενισχύουν αυτή την τάση. Η Payless κλείνει 400 καταστήματα όπως ανέφερε την Τρίτη, η αλυσίδα. Πρόκειται για μια τεράστια αλυσίδα η οποία διαθέτει 4.000 σημεία πώλησης και 22.000 υπαλλήλους, πολύ περισσότερους από αυτούς που έχει ανάγκη για να διαχειριστεί τη μειούμενη ζήτηση.

Ακόμη, φέτος κήρυξαν πτώχευση και οι αλυσίδες HHGregg Inc., Gordmans Stores Inc. και Gander Mountain Co. ενώ η RadioShack εντάχθηκε για δεύτερη φορά μέσα σε δύο χρόνια στο άρθρο 11.

Άλλες επιχειρήσεις βρίσκονται επίσης ένα βήμα προτού κηρύξουν πτώχευση. Οι Sears Holdings Corp., Macy’s Inc. και η J.C. Penney Co. καταργούν εκατοντάδες σημεία πώλησης.

Κάποιες πάλι, προσπαθούν να ξαναβγούν στην «επιφάνεια» και στρέφονται στο e-commerce. Η Kenneth Cole Productions ανέφερε το Νοέμβριο ότι θα έκλεινε σχεδόν όλα της τα καταστήματα ενώ τον ίδιο δρόμο φαίνεται ότι θα ακολουθήσει και η αλυσίδα γυναικείων ενδυμάτων Bebe Stores Inc.

«Σήμερα, το βολικό είναι να κάθεσαι σπίτι με τα εσώρουχά σου και να χαζεύεις στο τηλέφωνο ή το iPad», είπε ο Buss. «Πλέον θα αλλάξει ο τύπος της βόλτας που κάνουμε στα mall αλλά και η συχνότητα με την οποία τα επισκεπτόμαστε», συμπλήρωσε.

Όμως ακόμη και οι επιχειρήσεις που κινούνται πιο επιθετικά στην online αγορά δυσκολεύονται να φθάσουν την ανάπτυξη του καταγράφει η Amazon.

Πέρυσι, η εταιρεία σημείωσε άνοδο 53% στις πωλήσεις της με όλες τις υπόλοιπες επιχειρήσεις να μοιράζονται το 47% σύμφωνα με το EMarketer Inc.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider