Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
30 ΔΕΚ 2015 | 17:13

Όλα αλλάζουν… ακόμη και ο τρόπος που θα πίνουμε το κρασί

Όλα αλλάζουν… ακόμη και ο τρόπος που θα πίνουμε το κρασί - Κεντρική Εικόνα/Video

Οι γρήγορες και συνεχείς αλλαγές σε όλους τους τομείς όπως το κλίμα, η τεχνολογία, ο τρόπος που αγοράζουμε ή ελέγχουμε τιμές προϊόντων (π.χ μέσω των smartphones) θα αποτελέσουν χαρακτηριστικό και του 2016. Ένας τομέας ο οποίος εξελίσσεται είναι και οι γαστρονομικές και οινικές συνήθειες, οι οποίες τείνουν να γίνουν πιο εκλεπτυσμένες. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται σε ακριβότερα κρασιά ενώ η φράση «κόκκινο του κρασιού» έχει ενταχθεί στο καθημερινό μας λεξιλόγιο για να περιγράψει άλλες, άσχετες με το κρασί δραστηριότητες όπως είναι για παράδειγμα η νέα μόδα για τα παπούτσια (τα οποία είναι σε «κόκκινο του κρασιού»).

Η παραγωγή «αλλάζει χέρια»

Στην παραγωγή κρασιού αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν νέοι «παίχτες» όπως είναι για παράδειγμα βρετανικές εταιρείες, οι οποίες πλέον «παίρνουν τα πάνω τους» ύστερα από την δήλωση της γαλλικής εταιρείας παραγωγής σαμπάνιας, Taittinger, ότι αγόρασε αμπελώνες στο Κέντ (κομητεία στη νοτιανατολική Αγγλία) για να παρασκευάσει το άριστης ποιότητας αφρώδες κρασί Domaine Evremondlabel.

Τα «φυσικά κρασιά» έχουν την τιμητική τους

Μετά τα βιολογικά, έρχονται τα φυσικά κρασιά τα οποία γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Στα φυσικά κρασιά η βασική αρχή είναι να μην προσθαφαιρείται τίποτα από τα σταφύλια, το μούστο ή το τελικό προϊόν και να μην χρησιμοποιούνται χημικές ουσίες σε κανένα στάδιο του παραγωγικού κύκλου. Αυτά τα ποτά εντάσσουν στη γκάμα τους και τα μικρά, trendy, εστιατόρια στα οποία εργάζονται «ψαγμένοι» sommeliers στη Νέα Υόρκη αλλά και σε μικρότερες πόλεις όπως είναι το Τέξας ή το Ώστιν.

Η Ιταλία είναι η «επόμενη Βουργουνδία»

Τα γνωστά κρασιά της κεντρικής Γαλλίας, αποτελούν μάλλον επιλογές «για εκατομμυριούχους» καθώς έχουν υψηλές τιμές οι οποίες αποκλείουν το μεγαλύτερο μέρος του κοινού από την κατανάλωσή τους. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τα κόκκινα ιταλικά κρασιά όπως είναι το Ornellaia ή το Sassicaia και το Brunello di Montalcinos 2010  τα οποία επειδή θεωρούνται υψηλής ποιότητας αλλά με προσιτές τιμές μοιάζουν σαν «ευκαιρίες» που δεν πρέπει να χάσει κανείς. Και βέβαια, η ιταλική οινοποιία μπορεί εξίσου καλά να ικανοποιήσει και πιο απαιτητικά γούστα: μια οινική περιήγηση σε κάστρο του 13ου αιώνα στην Τοσκάνι με 107 δωμάτια και κελάρι αποτελεί μια exclusive εμπειρία με την τιμή του πακέτου να κυμαίνεται από 1.000 έως 20.000 δολάρια ανάλογα με τις παροχές.

Επιστρέφει το κρασί «με το ποτήρι»

Μια νέα τάση αποτελεί η δοκιμή νέων κρασιών «με το ποτήρι». Οι πελάτες είναι πλέον πιο περίεργοι και πιο «υποψιασμένοι» και θέλουν να δοκιμάσουν νέες γεύσεις. Αυτός ο τρόπος σερβιρίσματος έχει αρχίζει να αποτελεί μια αγαπημένη συνήθεια  στα wine-bistros και ουσιαστικά αντικατοπτρίζει τις σύγχρονες γαστρονομικές τάσεις, τον τρόπο με τον οποίο ο σύγχρονος καταναλωτής τρώει και πίνει. Φυσικά οι συνθήκες πλέον είναι πιο ώριμες για να διευρυνθεί η γευσιγνωσία στο κρασί καθώς πλέον εφαρμόζονται καινοτόμες μέθοδοι συντήρησης του κρασιού.

Και σίγουρα τα μέρη στα οποία μπορεί να δοκιμάσει κανείς ένα «πιο ψαγμένο» ποτήρι κρασί είναι πολλά: Το γνωστό εστιατόριο Les 110 de Taillevent άνοιξε τον Οκτώβριο ένα υποκατάστημα στο Λονδίνο με 110 επιλογές σε ποτήρια. Στο Σαν Φρανσίσκο, το εστιατόριο Dirty Wateropened στο κτίριο του Twitter προσφέρει επίσης 114 επιλογές οι οποίες κοστίζουν από 10 έως 300 δολάρια το ποτήρι.

Βέβαια, το στοιχείο που καθορίζει τους όρους του παιχνιδιού είναι η συσκευή δειγματοληψίας κρασιού «Coravin», η οποία επιτρέπει να αντλήσει κανείς κρασί από ένα μπουκάλι χωρίς να αφαιρεθεί ο φελλός του (με κίνδυνο να οξειδωθεί και να χάσει τη γεύση του). Η νέα εξελιγμένη έκδοση της συσκευής αναμένεται να χρησιμοποιηθεί από πολλά εστιατόρια μέσα στο 2016.

Οι επιχειρήσεις παραγωγής κρασιών αναπτύσσουν νέες δυναμικές μεθόδους marketing όπως είναι για παράδειγμα η πρωτοβουλία των οινοπαραγωγών του Saint-Emilion στη νοτιοδυτική Γαλλία οι οποίοι αγόρασαν το δικό τους φορτηγό το οποίο βέβαια φέρει και το ομώνυμο λογότυπο. Ουσιαστικά πρόκειται για μια κινητή μονάδα γευσιγνωσίας, ένα μπαρ «με ρόδες» το οποίο πραγματοποιεί περίπου 15 με 20 στάσεις σε φεστιβάλ τζαζ, εκθέσεις κρασιού και άλλες αγορές σε διάφορα μέρη της Γαλλία . Ο οδηγός-sommelier  κάνει στάσεις σε διάφορα σημεία προσφέροντας 16 διαφορετικές ετικέτες κρασιών για δοκιμή ενώ κάνει και επιτόπιες συναντήσεις με τοπικούς παραγωγούς σε κάθε στάση.


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet