Η Mercedes «πατάει γκάζι» στην ηλεκτροκίνηση

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η Mercedes «πατάει γκάζι» στην ηλεκτροκίνηση

Η Mercedes-Benz επιταχύνει την παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε μια προσπάθεια να συμμορφωθεί με τους κανόνες περί εκπομπών αερίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που γίνονται αυστηρότεροι αλλά και να ικανοποιήσει το ευρωπαϊκό κοινό που φαίνεται ότι στρέφεται μακριά από τα ντιζελοκίνητα οχήματα.

Στο πλαίσιο ενός προγράμματος με προϋπολογισμό 10 δισ. ευρώ η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων σχεδιάζει να παρουσιάσει 10 καινούργια ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2022. Με αυτό τον τρόπο επιταχύνει κατά τρία χρόνια τον στόχο που είχε θέσει στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο.

«Θέλουμε να είμαστε πρωτοπόροι στην ριζική μεταμόρφωση της αυτοκινητοβιομηχανίας που βρίσκεται σε εξέλιξη», δήλωσε ο Μάνφρεντ Μπίσοφ, πρόεδρος της Daimler, μητρικής εταιρείας της Mercedes-Benz, κατά την διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων της στο Βερολίνο και πρόσθεσε: «Η Daimler θα χρειαστεί να κάνει περαιτέρω βασικές αλλαγές στην λειτουργία της για να παραμείνει πετυχημένη» καθώς η βιομηχανία προσαρμόζεται σε μια εποχή που τα αυτοκίνητα λειτουργούν με ηλεκτρικές μηχανές και χωρίς να χρειάζονται οδηγό.

Η επιτάχυνση της παραγωγής της Mercedes έρχεται σε μια στιγμή που η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις του σκανδάλου της Volkswagen με τις «πειραγμένες» μετρήσεις στις ΗΠΑ. Και η Daimler έχει εμπλακεί, με τις Γερμανικές Αρχές να ερευνούν τους υπαλλήλους της σχετικά με κατηγορίες για χειραγώγηση των στοιχείων εκπομπών αερίων. Η τεχνολογία αποτελεί το κλειδί για την κάλυψη των αυστηρότερων ορίων εκπομπών αερίων που θέτουν οι διεθνείς οργανισμοί και τα κράτη.

Η Daimler «φυσικά» συνεργάζεται με τις Αρχές στις έρευνες τους, δήλωσε την Τετάρτη ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ντίτερ Τσέτσε, σχολιάζοντας για πρώτη φορά δημόσια το θέμα μετά από την γνωστοποίηση της έρευνας στις 22 Μαρτίου. Ο ίδιος επανέλαβε ότι η Γερμανική Αρχή και το υπουργείο Μεταφορών δεν έχουν εντοπίσει κάποια παράβαση κατά τις έρευνες τους στα οχήματα της Daimler.

Έχοντας επιτύχει σταθερή μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) τα προηγούμενα χρόνια η Daimler αντιμετώπισε προβλήματα το 2016 με τα επίπεδα στην Ευρώπη να παραμένουν σταθερά στα 123 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο καθώς οι πελάτες της προτιμούσαν μεγαλύτερα αμάξια. Η Daimler πρέπει να ρίξει τις εκπομπές στα 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο μέχρι το 2021, αλλιώς θα πρέπει να πληρώσει πρόστιμα.

Η γερμανική ζήτηση για ντιζελοκίνητα τον Δεκέμβριο έπεσε στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Σεπτέμβριο του 2010. Όπως όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες η Daimler επικεντρώνει τις επενδύσεις της στις μελλοντικές τεχνολογίες θυσιάζοντας βραχυπρόθεσμα κέρδη. Η εταιρεία σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα από 1 δισ. ευρώ στις εγκαταστάσεις παραγωγής μπαταριών που διαθέτει ανά τον κόσμο.

Για να καλύψει το κενό μέχρι την εποχή των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων η Daimler συνεχίζει να παράγει και υβριδικά οχήματα. Η Mercedes διαθέτει οχτώ τέτοια μοντέλα προς πώληση με τις επερχόμενες εκδόσεις να περιλαμβάνουν μια νέα υβριδική S-Class, η μπαταρία της οποίας θα διαρκεί έως και για 50 χιλιόμετρα.

«Δεν είναι απαραίτητο να σταματήσουμε να κάνουμε κάτι για να κάνουμε κάτι άλλο», δήλωσε ο Ζέτσε. «Για αυτό ενδυναμώνουμε και τους δύο τομείς: Και τον παλιό και τον νέο».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider