Ο γαλλικός οίκος πολυτελείας Hermes αύξησε τα κέρδη του κατά 10% το 2016, ενώ το περιθώριο κέρδους διευρύνθηκε από 31,8 το 2015 στο ποσοστό-ρεκόρ του 32,6% για την περσινή χρονιά. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 1,1 δισ. ευρώ. Οι πωλήσεις για το 2016 αυξήθηκαν κατά 7,5% στα 5,2 δισ. ευρώ.
Οι τρομοκρατικές επιθέσεις στη Γαλλία και η πτώση της βρετανικής λίρας έσπρωξαν τους πλούσιους τουρίστες σε προορισμούς όπως η Ρώμη και το Λονδίνο, όπου τα ανακαινισμένα καταστήματα Hermes έκαναν χρυσές δουλειές. Ο οίκος πολυτελείας δεν αυξάνει τον αριθμό των καταστημάτων αλλά τα αναδιαμορφώνει ώστε να πετύχει περισσότερες πωλήσει ανά τετραγωνικό μέτρο.
«Το 2016 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για εμάς», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος Αξέλ Ντιμά. «Η ανάπτυξη απλώθηκε σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, με αιχμή τα δερμάτινα είδη και τις τσάντες». Όλα τα μοντέλα τσαντών – Constance, Kelly, Birkin κ.ά. - κινήθηκαν πολύ καλά, ανεξαρτήτως τιμής. «Ο μόνος περιορισμός ήταν ο ρυθμός παραγωγής», δήλωσε ο Ντιμά, συμπληρώνοντας ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν 8% στην Ευρώπη – κυρίως στην Αγγλία λόγω της χαμηλής τιμής της λίρας και στη Ρώμη, στο ανακαινισμένο κατάστημα της οδού Bocca di Leone (φωτογραφία επάνω). Ακόμη και στη γαλλική αγορά η Hermes κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 5%.
Γενικότερα ο κλάδος πολυτελών ειδών εμφανίζει σημάδια επανάκαμψης ύστερα από χρόνια μειωμένης ζήτησης στην Κίνα και πτώσης στον ευρωπαϊκό τουρισμό. Ο οίκος Tiffany & Co. aανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα κέρδη μεγαλύτερα από αυτά που ανέμεναν οι αναλυτές, χάρη στα νέα καταστήματά του στην Ασία και τις ακριβότερες σειρές κοσμημάτων του. Ενώ η Kering SA, μητρική του οίκου Gucci, σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση κερδών της τελευταίας τετραετίας.