Τρία αυτοκίνητα των 80s στα οποία αξίζει να επενδύσεις (pics)

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τρία αυτοκίνητα των 80s στα οποία αξίζει να επενδύσεις (pics)

Πριν από 30 χρόνια, κάποιος που μπορούσε να διαθέσει για αγορά αυτοκινήτου το διπλάσιο από το ετήσιο εισόδημα ενός μέσου νοικοκυριού, έμπαινε σε μια αντιπροσωπεία και έβγαινε οδηγώντας ένα grand touring coupe – ένα δίπορτο, τετραθέσιο, πολυτελές όχημα, που μπορούσε να ανεβάσει την αδρεναλίνη με τις ταχύτητες που έπιανε, παραμένοντας άνετο και σταθερό στο δρόμο.

Οι αμερικανικές εταιρείες είχαν κάθε μία τη δική της έκδοση του grand touring οχήματος, όπως την Cadillac Eldorado και τη Lincoln Mark VII – αλλά και πιο πολυτελείς εκδοχές, όπως τη Buick Riviera και την Chrysler Cordoba. Λίγο μικρότερες και οικονομικότερες επιλογές εισαγωγής ήταν οι BMW 6-Series, Lexus SC400 και Acura Legend Coupe, επίσης πολύ δημοφιλείς ανάμεσα σε στελέχη επιχειρήσεων, μεσίτες και δικηγόρους.

Αλλά αν μιλάμε για την αγία τριάδα των grand touring coupe της δεκαετίας του '80, τότε μιλάμε για τη Jaguar XJ-S, την Porsche 928 και τη Mercedes 560. Τα αυτοκίνητα αυτά κατασκευάστηκαν ως ναυαρχίδες των εταιρειών τους, το αποκορύφωμα τεχνολογίας και επιδόσεων. Προορίζονταν για πλούσια στελέχη, μέλη διοικητικών συμβουλίων και ιδιωτικών λεσχών.

Σήμερα οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν αποσυρθεί από την αγορά του μεγάλου GT coupe, αλλά το όνειρο πολυτέλειας των 80s παραμένει ζωντανό. «Νέοι αγοραστές μπαίνουν στην αγορά, και βλέπουμε πλέον περισσότερους ανθρώπους που βλέπουν αυτά τα αυτοκίνητα ως τους πόθους της νιότης τους, που τώρα έχουν την ευχέρεια να αποκτήσουν», λέει ο Τζόναθαν Κλίνγκερ, υπεύθυνος επικοινωνίας της εταιρείας Hagerty, που εκτιμά και ασφαλίζει vintage αυτοκίνητα.

Η αξία των τριών αυτών οχημάτων έχει αυξηθεί τα τελευταία πέντε χρόνια και αναμένεται να συνεχίσει έτσι. Προς το παρόν όμως, μπορεί κανείς στις ΗΠΑ να αποκτήσει και τα τρία στην τιμή που θα αγόραζε την φθηνότερη καινούργια BMW.

Η πολυτελής επιλογή

Η Jaguar XJ-S έκανε το ντεμπούτο της το 1976 ως διάδοχος της θρυλικής E-Type. Με έναν «βελούδινο» 12κύλινδρο κινητήρα που μπορούσε να βγάλει μέχρι 304 άλογα ανάλογα με το μοντέλο και ένα πολυτελές εσωτερικό που ενσωμάτωνε ξύλο, δέρμα, ύφασμα και χρώμιο, έκανε τεράστια επιτυχία και έμεινε στην παραγωγή για 20 χρόνια.

Μία XJ-S σε καλή κατάσταση κοστίζει κάπου 10.000 δολάρια, ενώ μία σε εξαιρετική κατάσταση δεν ξεπερνάει τα 25.000. Και αυτό με τις τιμές να έχουν ανέβει 25% τα τελευταία πέντε χρόνια. Όπως συμβαίνει συνήθως με τα συλλεκτικά αυτοκίνητα που έμειναν για πολλά χρόνια στην παραγωγή, αυτά που αποκτούν τη μεγαλύτερη αξία είναι τα πιο παλιά – για την πρωτοτυπία τους – και τα πιο πρόσφατα – για την ποιότητά τους

Η σπορ επιλογή

Η Porsche 928 υποτίθεται ότι θα αντικαθιστούσε την 911, αλλά δεν «έπιασε». Οι φανατικοί της μάρκας δεν δέχονταν το μεγάλο, πολυτελές αυτοκίνητο με τον κινητήρα μπροστά, στη θέση του μικρού, λιτού αυτοκινήτου με τον κινητήρα πίσω. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είχαν δίκιο. Ενώ η 911 ακόμη και σήμερα μοιάζει κολλημένη στο παρελθόν και στο στυλ σκαραβαίου, η 928 με το πλάτος, τις γωνίες και τις καμπύλες της δείχνει ότι πάντα εκπροσωπούσε το μέλλον. Με κινητήρα V8 που μπορούσε να αποδόσει από 228 έως 345 άλογα ανάλογα με τη χρονιά, οι 928 έμειναν στην παραγωγή από το 1978 μέχρι το 1995.

Η αξία τους έχει ανέβει 70% τα τελευταία πέντε χρόνια, αλλά ένα μοντέλο σε αξιοπρεπή κατάσταση δεν κοστίζει παραπάνω από 25.000 δολάρια. Τα τελευταία μοντέλα είναι πολύ πιο γρήγορα και πολυτελή και έχουν ανεβάσει περισσότερο την αξία τους. Αλλά με τα σπόιλερ και τα συστήματα εισροής αέρα έχουν χάσει τη σχεδιαστική αγνότητα των παλαιότερων μοντέλων. Εκείνα των αρχών της δεκαετίας του '80 αποτελούν την καλύτερη επένδυση.

Και τα δύο μαζί

Η Mercedes κυκλοφορεί στυλάτα S-Class κουπέ από τα μέσα της δεκαετίας του '50. Και ενώ τα πιο παλιά έχουν γίνει πια απλησίαστα, το πέρασμα του χρόνου έχει χαρίσει επιπλέον κύρος στη Mercedes 560 SEC, με τον V8 κινητήρα των 238 ίππων, που έμεινε στην παραγωγή από το 1985 μέχρι το 1991.

Αν και το διάστημα παραγωγής είναι πολύ μικρότερο και τα μοντέλα λιγότερα σε σχέση με τα δύο προηγούμενα αυτοκίνητα, μπορεί κανείς να αγοράσει μια 560 SEC σε καλή κατάσταση με 8.000 δολάρια, και σε εξαιρετική με 15.000. Οι τιμές ανέβηκαν μόλις 5% την τελευταία πενταετία, αλλά με τον ίδιο ρυθμό ανέβαιναν και στα πρώτα κουπέ Benz, που σήμερα αξίζουν εξαψήφια ποσά. Από την αγία τριάδα, αυτό είναι το μοντέλο που πρέπει να αποκτήσει κανείς πρώτος πριν το πάρουν χαμπάρι άλλοι.

Τρία αυτοκίνητα των 80s στα οποία αξίζει να επενδύσεις (pics)
Τρία αυτοκίνητα των 80s στα οποία αξίζει να επενδύσεις (pics)
Τρία αυτοκίνητα των 80s στα οποία αξίζει να επενδύσεις (pics)
Τρία αυτοκίνητα των 80s στα οποία αξίζει να επενδύσεις (pics)
Τρία αυτοκίνητα των 80s στα οποία αξίζει να επενδύσεις (pics)
Τρία αυτοκίνητα των 80s στα οποία αξίζει να επενδύσεις (pics)
Τρία αυτοκίνητα των 80s στα οποία αξίζει να επενδύσεις (pics)
Τρία αυτοκίνητα των 80s στα οποία αξίζει να επενδύσεις (pics)
Τρία αυτοκίνητα των 80s στα οποία αξίζει να επενδύσεις (pics)
Τρία αυτοκίνητα των 80s στα οποία αξίζει να επενδύσεις (pics)
Τρία αυτοκίνητα των 80s στα οποία αξίζει να επενδύσεις (pics)

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider