Η FIFA δεν βρίσκει χορηγούς για το Μουντιάλ!

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η FIFA δεν βρίσκει χορηγούς για το Μουντιάλ!

Με 16 μήνες να απομένουν για το επόμενο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου στη Ρωσία, οι σπόνσορες δείχνουν να μη βιάζονται να συνδέσουν το όνομά τους με τη διοργάνωση.

Από την ολοκλήρωση του Μουντιάλ της Βραζιλίας μέχρι σήμερα, η διοργανώτρια αρχή FIFA έχει αποσπάσει την υπογραφή μόλις ενός νέου σπόνσορα από το πάνω ράφι, του κινέζικου κολοσσού Wanda Group. Ενώ μόνο η Alfa Bank με έδρα τη Μόσχα έχει συμφωνήσει να δηλωθεί ως περιφερειακός υποστηριχτής, που είναι πλέον η φθηνότερη μορφή χορηγίας.

Στο ίδιο στάδιο προετοιμασίας του Μουντιάλ του 2014 στη Βραζιλία, σχεδόν όλες οι συμφωνίες είχαν ολοκληρωθεί, με την πλειοψηφία τους να έχει επιβεβαιωθεί τρία χρόνια πριν από την σέντρα της διοργάνωσης. Οι λόγοι που οι μεγάλες εταιρείες διστάζουν τώρα να υπογράψουν, πιθανότατα έχουν να κάνουν με τα 150 εκατ. δολάρια που κοστίζει η ακριβότερη χορηγία και με τον απόηχο του μεγάλου σκανδάλου διαφθοράς στη FIFA από το 2015.

Η έρευνα που διενήργησε στο εσωτερικό του οργανισμού η αμερικανική νομική εταιρεία Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan LLP ολοκληρώθηκε και η αναφορά θα παραδοθεί στη FIFA μέσα στον Μάρτιο. Και αυτό τρεις μήνες πριν την έναρξη του Κυπέλλου Συνομοσπονδιών στη Ρωσία, μια διοργάνωση-πρόβα του Μουντιάλ που θα γίνει έναν χρόνο μετά.

Αυτή τη στιγμή η FIFA, που έχει προς διάθεση τρεις κατηγορίες χορηγίας, έχει συγκεντρώσει μόλις εννέα εταιρείες στο ρόστερ της. Τη Wanda Group, τη Gazprom που έγινε συνέταιρος της FIFA το 2013, την Alfa Bank που υπέγραψε πέρυσι για την τρίτη και φθηνότερη κατηγορία χορηγίας, και τις «παλιές» Adidas, Coca-Cola, Hyundai - KIA Μotors, Visa, Budweiser και McDonalds. Οι δύο τελευταίες δεν είναι συνέταιροι αλλά σπόνσορες, δηλαδή εμπίπτουν στη δεύτερη κατηγορία χορηγίας.

Ποιος ήταν ο στόχος της FIFA για το Μουντιάλ του 2018; Δεκατέσσερις εταιρείες στις δύο πρώτες κατηγορίες και 20 στην τελευταία. Αριθμοί που αυτή τη στιγμή φαντάζουν υπερβολικά αισιόδοξοι. Τα έσοδα από τις χορηγίες, σύμφωνα με στοιχεία της FIFA, ήταν 404 εκατ. δολάρια το 2013, ενώ το 2015 είχαν μειωθεί στα 246 εκατ. δολάρια.

Όσο για το μέλλον, δεν προβλέπεται καλύτερο. Ο πρόεδρος της FIFA Τζιάνι Ινφαντίνο έπεισε τα μέλη της να ψηφίσουν τη διεύρυνση του Παγκοσμίου Κυπέλλου και τη διεξαγωγή του με 48 ομάδες αντί για 32 από το 2026 και μετά. Η FIFA επιχειρεί να ικανοποιήσει φιλάθλους και τηλεοπτικούς σταθμούς σε «μεγάλες αγορές» με παιχνίδια που διεξάγονται στην prime time κάθε χώρας και όχι μόνο της διοργανώτριας χώρας και γι' αυτό αυξάνει τόσο τις συμμετέχουσες ομάδες όσο και τους γύρους και τα παιχνίδια της διοργάνωσης, που πλέον θα φτάνουν τα 80.

Ο στόχος, φυσικά, είναι τα περισσότερα έσοδα. Το αποτέλεσμα, ωστόσο, μπορεί να είναι ακριβώς το αντίθετο. Μια τέτοια διεύρυνση ρίχνει αισθητά την ποιότητα του συναγωνισμού και, κατά προέκταση, την τηλεοπτική αξία των προκριματικών αγώνων σύμφωνα με αναλυτές του χώρου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider