Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
11 ΔΕΚ 2015 | 08:13

Η «μυστική» στρατηγική της Swatch κατά του ανταγωνισμού

Δύσκολες ώρες για τη Swatch - Κεντρική Εικόνα/Video

Η επίθεση με λανσάρισμα νέων προϊόντων στην αγορά είναι μία σίγουρη μέθοδος αιφνιδιασμού του ανταγωνισμού. Η Swatch ωστόσο, κάνει ακριβώς το αντίθετο προκειμένου να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: συσσωρεύει απόθεμα από πατέντες και τις φυλάει σαν «κόρη οφθαλμού». Και όλα αυτά, ακολουθώντας μια «μυστική» στρατηγική marketing.

Από την εποχή που τα smartwatch άρχισαν να βγαίνουν στην αγορά, ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Nick Hayek, είχε υποβαθμίσει τη σημαντικότητά τους. Ακόμη και προϊόντα του ανταγωνισμού τα οποία κέρδισαν την αγορά όπως τα αντίστοιχα ρολόγια της της  Apple, τα θεωρούσε εκτός συναγωνισμού. Αλλά έπεσε έξω…

Τα τελευταία χρόνια και κυρίως από το 2012 η Swatch έχει κατοχυρώσει 173 συνολικά αμερικάνικες και διεθνείς πατέντες οι οποίες αφορούν στην τεχνολογία «smart» και στα connected watches, όπως αναφέρει η εταιρεία κατοχύρωσης ευρεσιτεχνιών, Envision IP.

Η Swatch εκμεταλλεύεται τη στρατηγική αυτή προκειμένου να προστατευθεί από τον ανταγωνισμό (η οποία αποτελεί πάγια στρατηγική σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον όπως είναι αυτό της τεχνολογίας) και αναπτύσσει τις βάσεις για να εισάγει στην αγορά τη νέα γενιά smartwatches. Αυτό αναφέρουν τα στελέχη της εταιρείας Envision και προσθέτουν ότι η ελβετική εταιρεία έχει αναπτύξει και κατοχυρώσει πατέντες για μηχανισμούς και εξοπλισμό, τα οποία θα της επιτρέψουν να εισάγει τα δικά της επώνυμα smartwatch χωρίς να χρειάζεται να συνεργαστεί με εταιρείες τηλεπικοινωνιών και άλλους κατασκευαστές για τα ενδιάμεσα στάδια συναρμολόγησης.

Oι προσπάθειες στον τομέα των ευρεσιτεχνιών συντονίζονται από μια θυγατρική της Swatch, την Ingénieurs Conseils en Brevets (ή διαφορετικά Patent Consulting Engineers), η οποία εδρεύει στην μεσαιωνική ελβετική πόλη Neuchatel. Εκεί ένα επιτελείο από νομικούς και εξειδικευμένα στελέχη χειρίζεται την πνευματική ιδιοκτησία της επιχείρησης η οποία δημιουργήθηκε ύστερα από προσπάθεια μεγάλου αριθμού ερευνητών προκειμένου να κατασκευάσουν ρολόγια τα οποία συνθέτουν μια ευρεία γκάμα προϊόντων, τα οποία μπορεί να κοστίζουν από 50 δολάρια όπως είναι ένα Flik Flaks μέχρι 5.000 δολάρια όπως είναι το Omega Seamasters ή ακόμη και 50.000 δολάρια όπως είναι το Breguet Classique Hora Mundi.

Μία πρόσφατη πατέντα της εταιρείας αφορά στην smart μπαταρία η οποία επιτρέπει τη μεταφορά δεδομένων. Μια άλλη, η οποία βγήκε στην αγορά το Μάιο αφορά σε τηλεχειριστήριο με ραδιοσυχνότητες και μια άλλη που εμφανίστηκε τον Οκτώβριο, η οποία έχει πάρει το όνομα του εφευρέτη της, (Hayek), δημιουργήθηκε με σκοπό να εξαλείφει τις παρεμβολές που δημιουργούνται από την ασύρματη επικοινωνία (wireless).

Σύμφωνα με την εταιρεία, το 2014 η κατοχύρωση ευρεσιτεχνιών έφθασε σε επίπεδα ρεκόρ και βασικοί της στόχοι ήταν να προστατέψει τις καινοτομίες της, να συγκεντρώσει ό,τι πιο πρωτοποριακό υπάρχει και μπορεί να προσφερθεί από το καλύτερο πνευματικό κεφάλαιο που διαθέτει η αγορά και να αντιμετωπίσει τις απομιμήσεις.

Ακόμη, η Swatch δεν κατάφερε να ακολουθήσει πλήρως τις νέες τάσεις που υποδείκνυαν στροφή στα smartwatch και αυτό είναι κάτι που αποφεύγει να το παραδεχθεί δημοσίως. Από το 1999 πρόσφερε ρολόγια αφής όπως το Tissot T-Touch Expert Solar με τιμή 1.250 δολάρια, το οποίο λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια και διαθέτει πυξίδα. Ακόμη και το mobile σύστημα πληρωμών της εταιρείας βασίζεται σι παρόμοιες τεχνολογίες (χρεωστικές κάρτες με οθόνη και πλήκτρα αφής κλπ).

Ένα νέο προϊόν το οποίο θα λανσάρει η εταιρεία το 2016 είναι το ρολόι Bellamy το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ηλεκτρονικές πληρωμές στα μαγαζιά και θα κοστίζει 90 δολάρια.

«Η Swatch θα πειραματιστεί με διαφορετικές πατέντες προκειμένου να αξιολογήσει την ανταπόκριση της αγοράς, και αν υπάρχει ζήτηση, θα κινηθεί πιο επιθετικά», σημειώνει ο Allessandro Migliorini, αναλυτής της εταιρείας Mirabuad Seciurities στη Γενεύη. 


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet