H Disney ακόμη ψάχνει το επόμενο «Frozen»

Viber Whatsapp Μοιράσου το
H Disney ακόμη ψάχνει το επόμενο «Frozen»

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την προβολή του «Frozen» («Ψυχρά και ανάποδα») και στα καταστήματα παιχνιδιών τα παιδιά εξακολουθούν να ζητούν κάθε τι σχετικό με την ταινία, από κούκλες μέχρι συσκευές για καραόκε. Οι γονείς αγοράζουν ρούχα «Frozen», έπιπλα, επιτραπέζια παιχνίδια, κατασκευές, κάποιοι από αυτούς και ένα παιδικό Jeep Wrangler 300 δολαρίων.

Φυσικά η Disney θα ήθελε να επαναλάβει αυτή την επιτυχία. Τον περασμένο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Bob Iger, είχε δηλώσει ότι η επόμενη ταινία της με τίτλο «Moana» («Βαϊάνα» στα ελληνικά, από 22/12) αναμένεται να μπει «στο πάνθεον των πρόσφατων επιτυχιών». Μέχρι ένα σημείο το έχει ήδη πετύχει, καθώς βρέθηκε στην κορυφή του αμερικανικού box office τις δύο πρώτες εβδομάδες προβολής της και έχει σημειώσει παγκόσμιες εισπράξεις 200 εκατ. δολαρίων. Στα καταστήματα, πάλι, υπάρχουν αρκετά παιχνίδια «Moana». Όχι όμως συσκευές καραόκε, ούτε τζιπάκια των 300 δολαρίων…

«Υπάρχει πολύ προϊόν εκεί έξω», λέει ο Jim Silver, βετεράνος της βιομηχανίας παιχνιδιών και υπεύθυνος της ιστοσελίδας Time to Play. «Αλλά δεν είναι Frozen. Δεν συναντάς κάθε μέρα φαινόμενα σαν το Frozen».

Η επιτυχία στα ταμεία των κινηματογράφων δεν μεταφράζεται πάντα σε επιτυχία στα ταμεία των καταστημάτων. Για παράδειγμα το «Finding Nemo» («Ψάχνοντας τον Νέμο») του 2003 κέρδισε σχεδόν 1 δισ. δολάρια στις αίθουσες παγκοσμίως, δύο φορές περισσότερα από το «Cars» («Αυτοκίνητα») του 2006. Το δεύτερο, ωστόσο, έχει φέρει από τα καταστήματα παιχνιδιών 25 φορές περισσότερα κέρδη από το πρώτο. Λογικό: τα παιδιά προτιμούν τα αυτοκινητάκια και τις αγωνιστικές πίστες από τα λούτρινα ψάρια.

Παρά τις δυνατές εισπράξεις και τις πολύ εγκωμιαστικές κριτικές, η «Moana» δεν θα καταφέρει ποτέ να ανταγωνιστεί το «Frozen» στα καταστήματα. Δεν έχει τα σουξέ τραγούδια της Elsa, το love story της Anna (οι δύο ηρωίδες του «Frozen), ούτε τους διασκεδαστικούς χαρακτήρες που τις περιτριγυρίζουν. Η Moana είναι από την Πολυνησία, έχει το κανό και το κουπί της, ενώ ο ημίθεος φίλος της Maui κυκλοφορεί με ένα μαγικό αγκίστρι (φωτογραφία κάτω). Κανένα από τα παραπάνω δεν μπορεί να ανταγωνιστεί π.χ. ένα μαγικό κάστρο – κουκλόσπιτο.

Το 2014 η Disney δεν προλάβαινε να ανταποκριθεί στη ζήτηση για παιχνίδια «Frozen». Το 2015 οι πωλήσεις τους δεκαπλασιάστηκαν και συνέχισαν στον ίδιο ρυθμό και την επόμενη χρονιά. Μέχρι τον περασμένο Μάρτιο, οι σχετιζόμενες με το «Frozen» πωλήσεις υπολογίζονταν στα 6 δισ. δολάρια. Μεγάλο μερίδιο στα κέρδη αυτά έχει πλέον η Hasbro, που απέσπασε τα δικαιώματα για τις κούκλες Disney από τη Mattel τον περασμένο Ιανουάριο.

Πέρα από τη «Moana», οι δύο άλλες φετινές ταινίες της Disney τα πήγαν επίσης περίφημα. Τόσο το «Finding Dory» («Ψάχνοντας την Ντόρι») όσο και το «Zootopia» («Ζωούπολη») έφτασαν το 1 δισ. δολάρια σε παγκόσμιες εισπράξεις. Αλλά ούτε η Dory, ούτε το κουνελάκι Hopps είναι Elsa.

Ίσως ο επόμενος χαρακτήρας της Disney που θα σπάσει ρεκόρ πωλήσεων σε παιχνίδια να είναι η νέα εκδοχή μιας παλιάς ηρωίδας. Τον ερχόμενο Μάρτιο θα προβληθεί η live action έκδοση του «Beauty and the Beast» («Η Πεντάμορφη και το Τέρας») με την Emma Watson στο ρόλο της Belle. Η βιομηχανία παιχνιδιών, που βλέπει τα προϊόντα που σχετίζονται με το πρώτο φιλμ κινουμένων σχεδίων του 1991 να πουλάνε ακόμα, δεν μπορεί να συγκρατήσει τον ενθουσιασμό της. «Έχεις την Belle, έχεις το Τέρας, έχεις το μαγεμένο κάστρο, την τσαγιέρα που μιλάει, το περίφημο κίτρινο φόρεμα… Αν κάτι μπορεί να πλησιάσει το Frozen, είναι αυτό», εκτιμά ο Silver.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider