Το σχέδιο της Airbnb για να κατακτήσει την Κίνα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το σχέδιο της Airbnb για να κατακτήσει την Κίνα

Η αποχώρηση της Uber από την Κίνα το καλοκαίρι ήταν ένα βήμα πίσω για τις αμερικανικές εταιρείες που προσπαθούν να διεισδύσουν στη χώρα. Μέσα σε δύο χρόνια η Uber έχασε τουλάχιστον 2 δισ. δολάρια, προσπαθώντας να κερδίσει μερίδιο αγοράς με δωρεάν διαδρομές. Στο τέλος πούλησε την κινεζική επιχείρησή της στον στη βασική ανταγωνίστριά της και leader της εγχώριας αγοράς, Didi Chuxing. Τώρα είναι η σειρά της Airbnb να δοκιμάσει την τύχη της.

Ενώ η Uber μπήκε με φόρα, η Airbnb εδώ και αρκετό καιρό αξιοποιεί το χρόνο της καλλιεργώντας σχέσεις με κινέζους επιχειρηματίες και κυβερνητικά στελέχη. Το 2014, η συνεργασία της με την Alibaba το 2014 επέτρεψε στους Κινέζους να πληρώνουν τις ενοικιάσεις Airbnb με το σύστημα Alipay, το κινεζικό αντίστοιχο του PayPal. Άλλη μία συνεργασία με την Tencent, που επισημοποιήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο, ενσωμάτωσε την Airbnb στο WeChat, τη δημοφιλέστερη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων στη χώρα. Κατά τη διάρκεια του 2016 η Airbnb ήρθε σε συμφωνίες με τις τοπικές αρχές του Πεκίνου, της Σαγκάης και δύο ακόμη πόλεων, ενώ από σήμερα άρχισε να αποθηκεύει δεδομένα της σε σέρβερ επί κινεζικού εδάφους, προκειμένου να συμμορφωθεί με έναν νέο νόμο που θα τεθεί σε ισχύ από το καλοκαίρι του 2017.

Ο οικονομικός διευθυντής της Airbnb, Laurence Tosi, αφιερώνει τον περισσότερο χρόνο του στην εδραίωση της Airbnb China. Η τελευταία, με 30 υπαλλήλους και 75.000 καταχωρήσεις στη χώρα, σκοπεύσει να φτάσει τους 300 υπαλλήλους στα επόμενα δύο χρόνια. Η εταιρεία συζητά επίσης την εξαγορά της Xiaozhu, μιας τετράχρονης startup με 100.000 καταχωρήσεις ακινήτων. Θα τη χρειαστεί προκειμένου να ανταγωνιστεί την πρώτη εταιρεία της αγοράς, την Tujia, με 450.000 ακίνητα που αυξάνονται κάθε μέρα.

Βέβαια ο αριθμός των καταχωρήσεων δεν αρκεί για να δώσει ολοκληρωμένη εικόνα. Το ποσοστό των ακινήτων της Tujia που είναι κατειλημμένα ανά πάσα χρονική στιγμή είναι 1%. Αυτό εξηγεί γιατί στο καλύτερο φετινό της τρίμηνο, που τελείωσε τον Ιούνιο, η Tujia είχε έσοδα μόλις 2 εκατ. δολάρια. Ο πρόεδρός της, Zhuang Hai, θεωρεί ότι δεν έχουν τόση σημασία τα έσοδα, όσο ο όγκος των συναλλαγών, που στο ίδιο διάστημα ήταν 22 εκατ. δολάρια. «Όποιος ελέγχει την κίνηση και καταγράφει τις περισσότερες συναλλαγές, έχει και το πάνω χέρι», υποστηρίζει. Αν και η Airbnb δεν έδωσε επίσημα στοιχεία, πηγές κοντά στην εταιρεία ισχυρίζονται ότι το αντίστοιχο ποσοστό πληρότητας κυμαίνεται από 8 έως 12% στην Κίνα και από 12 έως 18% στις ΗΠΑ.

Ο Arun Sundararajan, καθηγητής οικονομικών στο New York University, θεωρεί ότι το πρόβλημα για την Airbnb δεν θα είναι τόσο η συμμόρφωση με τους κινεζικούς νόμους, όσο η μη εξοικείωση των Κινέζων με τη συγκεκριμένη υπηρεσία. «Η εμπιστοσύνη που χρειάζεται για να παραδόσεις το σπίτι σου σε έναν ξένο, είναι δυσκολότερο να βρεθεί στην Κίνα», επισημαίνει. Ένα ακόμη πρόβλημα είναι η συνεργασία της Airbnb με την Baidu, την πρώτη μηχανή αναζήτησης στη χώρα. Οι δύο εταιρείες βρίσκονται σε συζητήσεις αλλά εμπόδιο στις διαπραγματεύσεις αποτελεί το σημαντικό μερίδιο που η Baidu διατηρεί στην ταξιδιωτική εταιρεία Ctrip, βασικό χρηματοδότη της Tujia.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider