Για ριμπάουντ ετοιμάζεται η βιομηχανία της μόδας το 2017

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Για ριμπάουντ ετοιμάζεται η βιομηχανία της μόδας το 2017

Έτοιμη για το ριμπάουντ της είναι η 2,4 τρισ. δολαρίων βιομηχανία της μόδας μετά από μια από τις δυσκολότερες χρονιές που έχει περάσει ποτέ, σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσιεύτηκε την Παρασκευή.

Η βελτίωση της παγκόσμιας οικονομίας και τα μέτρα αναδιάρθρωσης που έλαβαν την τρέχουνσα χρονιά κορυφαίες μάρκες όπως οι Burberry Group και Ralph Lauren δείχνουν ότι οι πωλήσεις της εν λόγω βιομηχανίας είναι πιθανό να αυξηθούν κατά 3,5% το επόμενο έτος, σύμφωνα τουλάχιστον με τις εκτιμήσεις της εταιρείας McKinsey.

Η ανάπτυξη μοιάζει να επιταχύνεται από το ρυθμό του 2% το 2016 στο 2,5% παρόλο που οι καλές μέρες όπου η συγκεκριμένη βιομηχανία ήταν ικανή να ξεπεράσει τις κρίσεις και να κυριεύσειτην παγκόσμια αγορά έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, όπως αναφέρεται στις 92 σελίδες της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την ιστοσελίδα μόδας The Business.

Η ανάκαμψη της βιομηχανίας θα έρθει ως μια πολυπόθητη ώθηση σε μάρκες ένδυσης συμπεριλαμβανομένων των Abercrombie & Fitch Co., Hugo Boss AG της Γερμανίας και Fast Retailing Co. της Ιαπωνίας, οι οποίοι είδαν τα κέρδη τους να βυθίζονται το τρέχον έτος. Οι εταιρείες χρειάζεται να προσαρμοστούν γρήγορα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών, ιδιαίτερα στους Millennials, οι οποίοι γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί και όλο και λιγότερο προβλέψιμοι στις συνήθειές τους, σύμφωνα με την McKinsey.

«Το 2017, αναμένουμε ότι η βιομηχανία της μόδας θα δει αχτίδες ανάκαμψης» αναφέρει η έκθεση, προβλέποντας ότι η προσιτή πολυτέλεια είναι το πιο πιθανόν να στεφθεί ο νικητής της επόμενης χρονιάς». Πολλές μάρκες έχουν προχωρήσει άλλωστε σε σημαντική μείωση κόστους και δαπανών μέσω πρακτικών αναδιάρθρωσης και «είναι τώρα έτοιμες να αξιοποιήσουν τα οφέλη τους».

Άνοδο γνωρίζει εξαιτίας των θετικών μελλοντικών προβλέψεων και η αισιοδοξία μεταξύ των στελεχών της βιομηχανίας, σύμφωνα με την έκθεση η οποία πραγματοποιήθηκε με την συνδρομή περισσότερων από 1.600 στελεχών. Περίπου το 40% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι αναμένουν σύμφωνα με τις ισχύουσες συνθήκες της αγοράς, βελτίωση για το 2017, σε σύγκριση με το 19% που προέβλεπαν ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν ήδη από το 2016.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε πως η αισιοδοξία έρχεται μετά από μια πολύ χειρότερη χρονιά. Περίπου τα 2/3 των στελεχών ανέφεραν ότι οι συνθήκες έχουν επιδεινωθεί κατά τους τελευταίους 12 μήνες με τις πωλήσεις να επιβραδύνοντα και τα περιθώρια κέρδους να παραμένουν στάσιμα.

Παρά τις θετικές προβλέψεις βέβαια, οι high-end μάρκες δεν θα πρέπει να αναμένουν δραματική ανάπτυξη και μάλιστα σύντομα. Σύμφωνα με τον Olivier Abtan, ο οποίος ηγείται της αλυσίδας πολυτελείας The Boston Consultin Group, ανέφερε ότι αναμένουν ετήσια άνοδο η οποία θα κυμανθεί από 2% έως 5% εν συγκρίσει με τα ποσοστά των 8% έως 10% κατά την τελευταία δεκαετία.
«Το νέο αύριο της βιομηχανίας πολυτελών ειδών παρουσιάζεται ασθενέστερο από ότι στο παρελθόν» ανέφερε ο Abtan κατά την διάρκεια του συνεδρίου Luxury Forward που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στο Παρίσι. «Πρόκειται για μια θεμελιώδη αλλαγή για τις μάρκες πολυτελείας η οποία δεν προβλέπεται να είναι προσωρινή αλλά αντιθέτως δομική».

Οι πρώην καταναλωτές αγαθών πολυτελείας υποκύπτουν πλέον σε φθηνότερες επιλογές, σύμφωνα με την McKinsey, προς όφελος των παραγωγών της προσιτής πολυτέλειας, όπως ο Michael Kors Holdings Ltd. και ο Tory Burch.

Βασικές αιτίας αυτών είναι σύμφωνα με τον Abtan, πως δεν υπάρχει αντίστοιχη σημαντική αγορά πολυτελών ειδών ικανή να αντισταθμίσει την επιβράδυνση της κινεζικής. Επιπλέον, οι Millennials έχουν διαφορετικές ανάγκες από τις προηγούμενες γενιές, και δίνουν πολύ μεγαλύτερη έμφαση στα ψηφιακά αγαθά και στις εμπειρίες.

«Έχουμε πλέον καταναλωτές οι οποίοι εξελίσσονται με θεμελιώδη τρόπο» τόνισε ο Abtan. «Με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να εξελιχθούν και τα διάφορα brands».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider