Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
09 ΔΕΚ 2015 | 08:45

Tο Facebook δεν φτάνει ούτε στο «μικρό δαχτυλάκι» του YouTube

Tο Facebook δεν φτάνει ούτε στο «μικρό δαχτυλάκι» του YouTube - Κεντρική Εικόνα/Video

Μάταια προσπαθεί το Facebook να κλέψει μερίδιο αγοράς από το YouTube στα βίντεο μικρής διάρκειας που προβάλλονται στο Διαδίκτυο. Μάλιστα, αντί να αναπτύσσεται, βλέπει το μερίδιό του να συρρικνώνεται.

Όπως δείχνουν τα πρόσφατα στοιχεία της Sandvine, το μερίδιο αγοράς του YouTube στις ΗΠΑ αυξήθηκε στο 17,9% τον τελευταίο χρόνο, ενώ το μερίδιο του Facebook μειώθηκε στο 2,5% από 3% πέρυσι.

Στο παρακάτω διάγραμμα φαίνεται η εικόνα της αγοράς υπηρεσιών βίντεο στις Ηνωμένες Πολιτείες την τελευταία διετία. Το προβάδισμα έχει μακράν η Netflix, ενώ η Amazon και η Hulu διατηρούν πολύ χαμηλά ποσοστά, τα οποία όμως αυξήθηκαν το τελευταίο 12μηνο. Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται εν μέρει στον τύπο των βίντεο που προβάλλουν: πρόκειται για αρχεία μεγαλύτερης διάρκειας και καλύτερης ποιότητας που καταλαμβάνουν μεγαλύτερο «χώρο» στο Διαδίκτυο.

Μια εξήγηση για το «μικροσκοπικό» μερίδιο του Facebook είναι ότι οι μετρήσεις της Sandvine πραγματοποιούνται τα απογεύματα, γεγονός που ευνοεί τις Netflix, Amazon και Hulu σε σύγκριση με το κορυφαίο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Facebook, 500 εκατομμύρια άνθρωποι βλέπουν τουλάχιστον 8 δισ. βίντεο την ημέρα μέσω της υπηρεσίας του. Πρόσφατα, μάλιστα, προσέθεσε βίντεο 360 μοιρών στις Ενημερώσεις, ενώ σε δοκιμαστικό στάδιο βρίσκεται και η μετάδοση ζωντανών βίντεο στους λογαριασμούς των χρηστών.

Τα νούμερα που αναφέρει το Facebook, πάντως, εγείρουν αμφιβολίες. Αντίθετα με το YouTube, τα βίντεο στο Facebook αναπαράγονται αυτόματα και η εταιρεία μετρά ως «προβολή» κάθε μετάδοση άνω των τριών δευτερολέπτων. Η επιφυλακτικότητα έγκειται στο γεγονός ότι η εκτίναξη του αριθμού των βίντεο δεν συνοδεύεται από αντίστοιχη αύξηση και στον χώρο που καταλαμβάνει το Facebook στο Διαδίκτυο.  

Όπως επισημαίνει ο Paul Verna, αναλυτής της EMarketer, οι μετρήσεις των προβολών στο Facebook  δεν αντανακλούν αναγκαστικά τις πραγματικές προβολές. «Κάθε φορά που μιλάω με διαφημιστικές εταιρείες επισημαίνουν πόσο σημαντικό μέσο είναι το Facebook, όπως και τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό, όμως, δεν μειώνει τη σπουδαιότητα του uTube», εξηγεί.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Facebook έχει πολύ δρόμο μπροστά του για να φτάσει να ανταγωνιστεί στα αλήθεια το YouTube.


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet