Οι μπαταρίες φρενάρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι μπαταρίες φρενάρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

H BMW AG δεν βλέπει να ενισχύει γρήγορα τα κέρδη της από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυρίως εξαιτίας της μπαταρίας που χρειάζονται, το αυξημένο κόστος της οποίας επηρεάζει αρνητικά και την εξέλιξή τους στο πρόσφατο μέλλον.

«Πρέπει να διασχίσουμε την κοιλάδα των δακρύων» μέχρι να κατανοήσουμε πως θα μπορέσουμε να εξοικονομήσουμε χρήματα κατά την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανέφερε ο Stefan Juraschek, αντιπρόεδρος ανάπτυξης ηλεκτρικών-συστημάτων, σε συνέντευξή τους στις εγκαταστάσεις δοκιμών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα της BMW στο Μόναχο .

Με το οδηγικό εύρος να περιορίζεται από την παρούσα τεχνολογία οδήγησης, η εταιρεία περιμένει να καταφέρει μετά από επτά χρόνια να διπλασιάσει το ποσό της ενέργειας που αποθηκεύεται σε μια μπαταρία i3, που ζυγίζει περίπου 230 κιλά. Η βελτίωση της απόδοσης της μπαταρίας βέβαια αποτελεί το κλειδί για την επιτυχία των ηλεκτρικών μοντέλων καθώς παρατηρείται σαφής τάση προς ηλεκτρικά αυτοκίνητα η μπαταρία των οποίων διαρκεί περισσότερο» ανέφερε ο Juraschek.

Την ίδια στιγμή και παρά την χλιαρή υποδοχή των ηλεκτρικών μοντέλων από τους καταναλωτές τόσο η BMV όσο και οι αντίπαλοί της ξοδεύουν αδρά για να καλύψουν τους όλο και σκληρότερους κανονισμούς εκπομπών ΗΠΑ και Ευρώπης.

Η πολυτελής μάρκα Mercedes-Benz της Daimler AG, περιέγραψε τον Σεπτέμβριο τα σχέδια της για τουλάχιστον 10 μοντέλα τα οποία θα λειτουργούν με μπαταρία υπό την μάρκα ΕQ, έργο που σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Dieter Zetsche θα κοστίσει 10 δισ. ευρώ (10,6 δισ. δολάρια) και θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2025.

Από πλευράς της η Volkswagen AG έχει υποσχεθεί μια αντίστοιχη γραμμή παραγωγής 30 ηλεκτρικών μοντέλων έως τότε, τα οποία θα αντιπροσωπεύουν έως και το ένα τέταρτο των παραγγελιών της, ποσοστό παρόμοιο με εκείνο της BMW.

Η αναντιστοιχία βέβαια μεταξύ των κανονισμών και της ζήτησης των πελατών είναι σίγουρο ότι θα συνεχίσει να πληγώνει τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών αφού μέχρι στιγμής τέτοιου είδους μοντέλα δεν προτιμούνται ενώ η κατασκευή τους αποδεικνύεται δαπανηρή, σύμφωνα με το CEO της Ford Motor Co, Mark Fields.

«Το 2008, υπήρχαν 12 ηλεκτρικά οχήματα στην αγορά των ΗΠΑ τα οποία αντιπροσώπευαν το 2,3% του κλάδου», δήλωσε ο Fields σε συνέντευξή του στο Bloomberg. «Μέχρι το 2016, τα μοντέλα αυτά έφτασαν τα 55 ενώ με από το νέο έτος μέχρι και σήμερα αντιπροσωπεύουν το 2,8%».

Βέβαια, όντας μια από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που ανέπτυξαν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από το μηδέν, το i3, κόστους 42.400 δολαρίων, η BMW έχει έκτοτε χαλιναγωγήσει τις φιλοδοξίες της. Τώρα, η εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων σχεδιάζει να επεκτείνει σταδιακά τα ηλεκτρικά της μοντέλα στα αυτοκίνητα πόλης ενώ σκέφτεται και την ηλεκτρική έκδοση της BMW X3 αρχής γενομένης από το 2019.

Τα παραπάνω σχέδια μάλιστα φαίνεται να έδωσαν μια ώθηση στην μετοχή της εταιρείας , η οποία παρουσίασε αύξηση 0,9%, στα 80,52 ευρώ στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης την Παρασκευή. Αξίζει να σημειωθεί, βέβαια, ότι οι μετοχές της εταιρείας έχουν χάσει σχεδόν το 17% της αξίας τους το τρέχον έτος, φτάνοντας την αποτίμηση της εταιρείας στα 52,3 δισ. ευρώ.

Η στρατηγική της πλέον, επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στη διατήρηση των δαπανών τουλάχιστον στα ύψη που είναι σήμερα, την ώρα που η BMW επενδύει στην τεχνολογία της αυτοοδήγησης του ηλεκτροκίνητου iNext το 2021.

Η κατασκευάστρια εταιρεία με έδρα το Μόναχο επιλέγει να προσαρμόσει την ισχύ των μπαταριών της στα υπάρχοντα μοντέλα, δεδομένου ότι δεν αναμένει σημαντική αύξηση της ζήτησης σχετικά σύντομα.

«Έχουμε μάθει ότι οι άνθρωποι δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για ένα ηλεκτρικό όχημα» ανέφερε ο Chief Financial Officer της BMV, Friedrich Eichiner την περασμένη εβδομάδα. «Δεν υπάρχει μέχρι στιγμής κάποιο δείγμα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ωθήσουν τις πωλήσεις σύντομα μέσα στα επόμενα πέντε έως έξι χρόνια».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.