Επιστρέφουν οι... υπερηχητικές πτήσεις

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Επιστρέφουν οι... υπερηχητικές πτήσεις

Δεδομένων των αλμάτων που έχουν πραγματοποιηθεί στην αεροδιαστημική τον τελευταίο μισό αιώνα και συνυπολογίζοντας κανείς και τα τεχνολογικά άλματα που λαμβάνουν χώρα στις μέρες μας, σχεδόν σε κάθε άλλο τομέα της ανθρώπινης προσπάθειας, είναι απορίας άξιο το γιατί δεν μπορούμε να πετάξουμε πιο γρήγορα.

Αυτό ακριβώς το ερώτημα απασχόλησε μια startup που ονομάζεται Boom Technology, η οποία ισχυρίζεται ότι ήρθε ο καιρός τα υπερηχητικά ταξίδια να γίνουν mainstream κατά ένα μοντέρνο τρόπο.

Η εταιρεία στοχεύει στην ταχύτητα υλοποιώντας μια τολμηρή ιδέα: ένα αεροσκάφος 45 θέσεων που θα ταξιδεύει με 1.451 μίλια την ώρα, ταχύτερα από ό, τι το ξεπερασμένο Concorde και σίγουρα πιο γρήγορα από τα 550 μίλια την ώρα, και μάλιστα με ναύλους που δεν ξεπερνούν τις τιμές των σημερινών business class ταξιδιών με jet μεταξύ 5.000 δολαρίων και 10.000 δολαρίων.

Ωστόσο, πολύ πριν οι ταξιδιώτες μπορέσουν να θαυμάσουν την άλλη πλευρά του Ατλαντικού με μια δρασκελιά, η Boom θα χρειαστεί να πουλήσει τα αεροσκάφη της συνδυάζοντας το κατόρθωμα της ταχύτητας με έναν οικονομικά αποδοτικό τρόπο. Θα πρέπει να βρεθεί τρόπος για ένα σταθερό κέρδος αφού αυτός είναι κι ο βασικός λόγος που το Concorde αποτέλεσε περισσότερο έναν παραλογισμό παρά έναν προάγγελο των υπερηχητικών ταξιδιών και της αλλαγής των πτήσεων όπως τις ξέρουμε σήμερα.

Η Boom είναι πιθανό να έρθει αντιμέτωπη με τον βαθύ σκεπτικισμό μιας συντρηπτικής βιομηχανίας που εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε έναν θεμελιώδη σχεδιασμό αεροπλάνων ο οποίος επινοήθηκε πριν από 70 χρόνια.

Τα δύο βασικά αξιώματα που πρέπει να καταρρίψει η Boom είναι τα εξής: είναι πραγματικά δύσκολο να βγάλει κανείς χρήματα με τα μικρά αεροπλάνα, αλλά είναι εξίσου σκληρό να βγάλει κανείς χρήματα με τα υπερηχητικά αεροπλάνα, τα οποία φημίζονται για την αναποτελεσματικότητα τους από άποψη καυσίμων.

«Δεν έχω κανένα πρόβλημα να εμπλακώ σε συζητήσεις για τα συγκεκριμένα αεροπλάνα», αναφέρει ο Marty St George στέλεχος της JetBlue Airways Corp. και βετεράνος της συγκεκριμένης βιομηχανίας. «Το θέμα είναι αν μπορεί η λύση να εφαρμοστεί αλλά να βγαίνουν και οι αριθμοί».

Ριζική ανανέωση του Concorde

Η Boom θα αντιμετωπίσει μια σειρά από δυσκολίες καθώς θα προσπαθεί να πουλήσει την δική της λύση σχετικά με τα πλεονεκτήματα ενός μικρού, υπερηχητικού σκάφους, με τις αεροπορικές εταιρείες να θέτουν δύσκολες ερωτήσεις για το βάρος του, την κατανάλωση καυσίμων, τη συντήρηση του, την αξιοπιστία των πτήσεων και πολλά πολλά άλλα.

Η εταιρεία σχεδιάζει τα αεροσκάφη της να πετούν με τρεις κινητήρες, αρκετά διαφορετική οπτική από την ισχύουσα τάση της βιομηχανίας η οποία επιλέγει τους δύο κινητήρες ως αποτελεσματικότερους.

Ως απάντηση στους σκεπτικιστές, η Boom διατυμπανίζει πως ο σχεδιασμός της θα αποτελέσει μια ριζοσπαστική ανανέωση του προβληματικού Concorde, το οποίο χρησιμοποιούν μόνο δύο αεροπορικές εταιρείες εδώ και 27 χρόνια. (η Braniff International και η Singapore Airlines οι οποίες συνεργάζονται με την Air France και την British Airways). Μάλιστα η νέα εκδοχή θα πρέπει να προϋποθέτει και ανανέωση του σχεδιασμού του κινητήρα από την άποψη κατανάλωσης καυσίμων σε συνδυασμό πάντα με τις εκπομπές ρύπων και τον θορυβο. Και τα τρία προηγούμενα θα πρέπει να είναι μειωμένα.

Φυσικά η εταιρεία έχει να εντοπίσει και τα λειτουργικά ελαττώματα του Concorde. Κατ 'αρχάς, το πολύ ​​υψηλό λειτουργικό κόστος του αεροπλάνου, κυρίως λόγω της ποσότητας των καυσίμων που κατανάλωνε, καθώς και το ασύμφορο ων ναύλων του.

Σύμφωνα με την Boom αυτές οι δυσλειτουργίες θα αντιμετωπιστούν. Υπόσχεση της νέας startup είναι πως το ταξίδι Νέα Υόρκη - Λονδίνο θα διαρκεί τρεις ώρες δίνοντας την ευκαιρία στους επιχειρηματίες να μετακινούνται μεταξύ των δύο προορισμών μέσα σε μια ημέρα. Επιπλέον μια πτήση από το Σαν Φρανσίσκο στο Τόκιο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί μέσα σε πεντέμιση ώρες, σύμφωνα με την ίδια.

Η Boom έχει συνάψει συμφωνία με την Spaceship.Co , την εταιρεία του Richard Branson της Virgin Galactic για να χρησιμοποιήσει τις γνώσεις της στη αεροναυπηγικήκαι να την βοήθειά της κατά τις δοκιμαστικές πτήσεις με αντάλλαγμα μερίδιο στα δέκα πρώτα αεροσκάφη. Άλλωστε ο Branson έχει από καιρό εκφράσει το ενδιαφέρον του για τις υπερηχητικές πτήσεις σύμφωνα με την εκπρόσωπο της Virgin Group, Christine Choi. Μάλιστα αναμένεται να ακολουθήσουν πολλές ανακοινώσεις σχετικά με τις κοινές φιλοδοξίες και προσπάθειες των δύο εταιρειών. Ενδιαφέρον, βέβαια, έχουν εκδηλώσει και ευρωπαικές αεροπορικές εταιρείες.

Σύμφωνα με μια ανάλυση της Boyd Group International, εταιρείας συμβούλων αεροπορίας, η Boom θα μπορούσε να πουλήσει 1.300 υπερηχητικά επιβατικά αεροσκάφη μέσα σε 10 χρόνια για συνήθεις εταιρικές διαδρομές σε παγκόσμια επιχειρηματικά κέντρα, όπως το Χονγκ Κονγκ, το Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη, τη Σιγκαπούρη, το Σίδνεϊ και το Τόκιο, όπου οι εταιρικοί ταξιδιώτες πιθανότατα θα πληρώσυν όσο όσο για να εξοικονομήσουν χρόνο. Όπως διευκρινίζει η εταιρεία το αεροπλάνο θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για περισσότερες από 500 διαδρομές.

Παρόλα αυτά δεν αναμένεται να αποκαλύψει κάτι παραπάνω σχετικά με την νέα λύση πριν από την επίσημη ημερομηνία παρουσίασής της, η οποία αναμένεται για τις αρχές της δεκαετίας του 2020.

Η εταιρεία θα αναγκαστεί να αποδείξει ότι οι θετικές επιδόσεις που παρουσιάζει στα χαρτια ισχύουν και στην πράξη. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να πραγματοποιήσει εκτεταμένες δοκιμές πτήσεων ώστε να μπορέσει να προχωρήσει από τα σχέδια στην κατασκευή των αεροπλάνων.

Η πρώτη δοκιμή αεροπλάνου που θα φέρει το όνομα το XB-1 θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του επόμενου έτους, σε συνεργασία με την General Electric Co. Στόχος είναι να πετάξει αρχικά με κινητήρες J85 της GE. Οι πτήσεις θα ξεκινήσουν σε υποηχητική ταχύτητα και στη συνέχεια θα επιταχυνθούν. Για τον περιβαλλοντικό έλεγχο η Boom συνεργάζεται με την Honeywell International Inc. .

Η μεγαλύτερη τεχνική πρόκληση, ωστόσο, κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ο κινητήρας, όπως σημειώνεται σε μια πρόσφατη ανάλυση του Bjorn Fehrm, σύμβουλου αεροδιαστημικής και πρώην πιλότου της Σουηδικής Πολεμικής Αεροπορίας. Ο Fehrm εκτιμά ότι ο σχεδιασμός της Boom είναι πιθανό να χρησιμοποιήσει περίπου τρεις φορές την ποσότητα του καυσίμου ανα μίλι σε σχέση με τα καύσιμα που χρησιμοποιούν σήμερα για τις πτήσεις Λονδίνο Νέα Υόρκη. Μένει να δούμε πως θα καταφέρει να μειώσει αυτό ακριβώς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider