Πως η Apple έχασε την Κίνα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πως η Apple έχασε την Κίνα

Δύο χρόνια πριν οι Oppo και Vivo δεν μπορούσαν να μπουν ούτε καν στις πέντε κορυφαίες εταιρείες smartphones στην Κίνα. Τώρα έχουν ξεπεράσει τους πάντες, ακόμη και την Apple κυρίως λόγω ανθρώπων όπως η Cheng Xiaoning.

H Cheng λειτουργεί ένα πολυσύχναστο κατάστημα ηλεκτρονικών στην επαρχιακή πόλη Miaoxia. Χρησιμοποιώντας τα κοινωνικά δίκτυα, προωθεί τις εταιρείες που της δίνουν την μεγαλύτερη προμήθεια, και στην δική της περίπτωση αυτές είναι η Oppo και Vivo.

Η Cheng και άλλοι δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες όπως αυτή σχηματίζουν την εμπροσθοφυλακή της επίθεσης των δύο εταιρειών έναντι της Apple και της Samsung. H Oppo και η Vivo ήλθαν από το πουθενά για να κατακτήσουν τις απομακρυσμένες πόλεις της Κίνας ξεπερνώντας ακόμη και την τελευταία αγαπημένη των Κινέζων, την Xiaomi. Ένα στα τρία κινητά που πουλήθηκαν το τρίτο τρίμηνο του έτους είχαν το σήμα μιας εκ των δύο εταιρειών, ενώ το μερίδιο αγοράς της Apple έχει πέσει στο 7%, το χαμηλότερο των τελευταίων τριών ετών.

Η Oppo και η Vivo προέρχονται και οι δύο από τον δισεκατομμυριούχο Duan Yong Ping και ακολουθούν παρόμοια στρατηγική. Στοχεύουν στην αγοραστική δύναμη των Κινέζων που ζουν στις αγροτικές περιοχές της χώρας και μακριά από μεγάλες πόλεις όπως το Πεκίνο και η Σαγκάη. Είναι περιοχές στις οποίες η Apple είναι και πιο αδύναμη λόγω της υψηλής τιμής των προϊόντων της. Επιπλέον οι δύο εταιρείες έχουν δώσει βάση στους τοπικούς εμπόρους από τους οποίους πραγματοποιούνται σχεδόν τα δύο τρίτα των πωλήσεων smartphones. Αντίθετα η Apple έχει μόνο 40 καταστήματα και όλα σε μεγάλες πόλεις της χώρας.

«Οι Oppo και Vivo είναι πρόθυμες να μοιραστούν τα κέρδη τους με τους τοπικούς πωλητές. Το αποτέλεσμα ήταν να αποκτήσουν ένα ενεργό και πιστό δίκτυο πωλήσεων», σχολιάζει ο Jin Di, αναλυτής της IDC με έδρα το Πεκίνο. «Κάνουν κάτι διαφορετικό, κάνουν τοπικό μάρκετινγκ».

Η Κίνα οδηγούσε την ανάπτυξη της Apple και της Samsung για χρόνια. Η αμερικανική εταιρεία πραγματοποίησε πωλήσεις 59 δισ. δολαρίων το οικονομικό έτος 2015 στη χώρα. Την ίδια περίοδο η μετοχή της κατέγραψε ράλι άνω του 60%. Η ευρύτερη περιοχή της Κίνας έχει φτάσει να αποτελεί και το 30% των πωλήσεων της Apple και η εταιρεία είχε καταλήξει να ανταγωνίζεται στα ίσια την Xiaomi για τα ποιος θα είναι στο νούμερο ένα.

Όμως μετά ήλθε η επιβράδυνση της οικονομίας της Κίνας καθώς οι παρεμβάσεις των κινεζικών Αρχών που μπλόκαραν την πρόσβαση σε υπηρεσίες όπως το iTunes Movies και iBooks. Το πιο ισχυρό πλήγμα όμως προήλθε από την άνοδο των φθηνότερων αλλά εξίσου καλών τοπικών εναλλακτικών. Οι δύο εταιρείες έχουν καταφέρει να επικρατήσουν κυρίως άλλων εταιρειών που προσφέρουν χαμηλότερης τιμής τηλέφωνα αλλά αν προχωρήσουν στα premium τηλέφωνα η Apple θα πρέπει να βρει μια λύση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider