Τα αυτόνομα οχήματα «απειλούν» τις σύγχρονες πόλεις

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα αυτόνομα οχήματα «απειλούν» τις σύγχρονες πόλεις

Οι μαζικές μετακινήσεις απειλούνται από τη μεγαλύτερη καινοτομία στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ιστορία μετά από την υιοθέτηση της μαζικής παραγωγής από τον Henry Ford που γέμισε τους δρόμους με αμάξια.

Το αυτό-οδηγούμενα ή αυτόνομα οχήματα τα οποία αναπτύσσουν εταιρείες όπως η Tesla Motors και η Google πρόκειται να μειώσουν το κόστος των ταξί, κάνοντας τα δυνητικά φθηνότερα από τα λεωφορεία και το μετρό, σύμφωνα με μια έρευνα που διενέργησαν από κοινού το Bloomberg New Energy Finance και η McKinsey. Το κόστος του ταξί χωρίς ένα οδηγό μπορεί να μειωθεί ακόμη και κατά τρία τέταρτα σε σχέση με σήμερα.

Πρόκειται για μια αλλαγή που έχει τη δυνατότητα να επανακαθορίσει τον τρόπο με τον οποίον κινούνται καθημερινά εκατομμύρια άνθρωποι μεταμορφώνοντας την ζωή στις πόλεις. Καθώς οι τιμές θα πέφτουν δημιουργείται ο κίνδυνος τα αυτοκίνητα να γίνουν πολύ δημοφιλή. Αντί να συμπληρώνουν τις μαζικές συγκοινωνίες, μπορεί να τραβήξουν τους κατοίκους μακριά από τα λεωφορεία και τα τραίνα γεμίζοντας τους δρόμους με ρομποτικά αυτοκίνητα.

«Αν δεν διαχειριστούμε σωστά όπως πρέπει αυτόν τον κίνδυνο, οι πιο πυκνές πόλεις του κόσμου θα γίνουν πολύ δυσάρεστα μέρη για να ζει κάποιος», σημειώνει ο Colin McKerracher, αναλυτής του Bloomberg New Energy Finance.

Οι εταιρείες τεχνολογίας και οι αυτοκινητοβιομηχανίες που ασχολούνται με τα αυτόνομα οχήματα έχουν πολλά προβλήματα που πρέπει να ξεπεράσουν. Αυτή τη στιγμή η τεχνολογία που βρίσκεται σε ισχύ είναι περισσότερο ένας αυτόματος πιλότος που πρέπει πάντα να παρακολουθείται από κάποιον άνθρωπο. Παρότι τα αυτόνομα οχήματα έχουν την δυνατότητα να μετακινούνται μόνα τους σε αυτοκινητόδρομους οι εταιρείες προσπαθούν να τα τελειοποιήσουν για τους δρόμους της πόλης.

Ταξί χωρίς οδηγό

Η εμφάνιση των ταξί χωρίς οδηγό γίνεται σε μια εποχή που η βιομηχανία διαταράσσεται από εταιρείες διαμοιρασμού όπως η Uber, και η Lyft. Ο συνδυασμός αυτών των δύο μπορεί να αποτελέσει αιτία αφανισμού ενός ολόκληρου επαγγέλματος, αυτού των οδηγών ταξί.

Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες. Η Uber λειτουργεί αυτόνομα οχήματα στο Pittsburgh. Η General Motors αγόρασε τον Μάρτιο την Cruise Automation η οποία τεστάρει αυτό-οδηγούμενα οχήματα στο San Francisco. Η Ford Motors σχεδιάζει να κυκλοφορήσει το πρώτο αυτόνομο αυτοκίνητο της μέχρι το 2021.

Οι εταιρείες λένε ότι μόλις ξεπεράσουν τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα αυτόνομα οχήματα θα οδηγήσουν στην εξάλειψη των τροχαίων. Οι υπολογιστές δεν κοιμούνται στο τιμόνι, δεν οδηγούν μεθυσμένοι και δεν στέλνουν μηνύματα την ώρα που βρίσκονται στο τιμόνι.

Οι πόλεις από την μεριά τους προσπαθούν να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις αλλαγές. Το Los Angeles εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να καλύψουν κενά στις δημόσιες μεταφορές. Η Βοστώνη δουλεύει με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ για να δοκιμάσει τις επιπτώσεις των οχημάτων χωρίς οδηγό στις μετακινήσεις εντός της πόλης.

«Ξέρουμε ότι οι άνθρωποι δεν είναι πάρα πολύ καλοί στο να οδηγούν οχήματα, και αυτός είναι ένας τρόπος να μειώσουμε τα θανατηφόρα τροχαία», αναφέρει ο Kris Carter, αξιωματούχος της πόλης της Βοστώνης.

Δεν είναι όμως όλες οι πόλεις δεκτικές στην νέα τεχνολογία. Την ίδια ημέρα του Σεπτεμβρίου που η Uber ξεκίνησε την πιλοτική λειτουργία των αυτόνομων οχημάτων της στο Pittsburgh, δύο αξιωματούχοι του Σικάγο κατέθεσαν νομοθετική πρόταση για την απαγόρευση της κυκλοφορίας τέτοιων οχημάτων στους δρόμους της πόλης.

Οι ταξιτζήδες δεν θα εξαφανιστούν μονομιάς. Τα οχήματα της Uber έχουν ανθρώπους στο μπροστά κάθισμα, οι οποίοι είναι έτοιμοι να αναλάβουν τον έλεγχο του οχήματος αν χρειαστεί.

Σε κάθε περίπτωση τα αυτόνομα οχήματα θα αλλάξουν ριζικά τους δρόμους των πόλεων. Μπορεί να καταστήσουν περιττά τα φανάρια, τις σημάνσεις στους δρόμους και τις πινακίδες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider