H Apple αλλάζει τα δεδομένα στο εορταστικό shopping

Viber Whatsapp Μοιράσου το
H Apple αλλάζει τα δεδομένα στο εορταστικό shopping

Οι καταναλωτές που ψωνίζουν κατά την εορταστική περίοδο δεν εγκαταλείπουν απλά τα πολυσύχναστα εμπορικά καταστήματα προτιμώντας να περιηγηθούν μέσω της οθόνης του υπολογιστή τους σε online καταστήματα. Φαίνεται πως απορρίπτουν ταυτόχρονα και τις αγορές μέσω tablets δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στα fablet (δηλαδή τα κινητά τηλέφωνα με πολύ μεγάλη οθόνη που «ακροβατούν» ανάμεσα στις δύο κατηγορίες) τους όπως το iPhone6 Plus της Apple.

Μέσα στο εορταστικό Σαββατοκύριακο που ακολούθησε την Ημέρα των Ευχαριστιών, στις Ηνωμένες Πολιτείες το ποσό που δαπανήθηκε μέσω smartphones έφτασε το 75% του συνόλου των online αγορών, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το ποσοστό των αγορών που πραγματοποιήθηκαν μέσω tablets, σύμφωνα με στοιχεία της ΙΒΜ.

Αυτό βέβαια δικαιολογείται. Οι μεγαλύτερες οθόνες, οι εύκολες επιλογές πληρωμής σε συνδυασμό με τις ανανεωμένες ιστοσελίδες λιανικής πώλησης καθώς και οι συνεχώς αυξανόμενες εφαρμογές για ψώνια μέσω των τηλεφώνων είναι ο βασικότερες αιτίες. Αυτά τα δεδομένα όμως είναι κι εκείνα που αλλάζουν εν γένει τη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Επιπλέον, από τις συνολικές δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν την περίφημη Cyber Monday, δηλαδή τη Δευτέρα που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστών, από τις 3 μ.μ. κι έπειτα, εκείνες μέσω smartphones αποτελούσαν το 17,1% σε σχέση με το 11,1% που πραγματοποιήθηκαν μέσω tablets, σύμφωνα με τα στοιχεία της IBM.

Πέρυσι, οι αγορές μέσω smartphones άγγιξαν το 10,5% του συνόλου των online πωλήσεων σε σύγκριση με το 12,5% των αγορών που πραγματοποιήθηκαν μέσω tablets.

«Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη αλλαγή στην συμπεριφορά των καταναλωτών» ομολογεί ο Jay Henderson, διευθυντής του cloud marketing της IBM σε πρόσφατη συνέντευξή του. «Όλο και περισσότεροι έμποροι τον τελευταίο καιρό φροντίζουν να επενδύσουν στις πωλήσεις μέσω smartphone, κάνοντάς τες ευκολότερες για τους καταναλωτές, ώστε να προσθέσουν κι άλλα πλεονεκτήματα στα ήδη υπάρχοντα (σ.σ. τη μεγαλύτερη οθόνη η οποία διευκολύνει τις online αγορές σε σχέση με τις μέχρι πρότινος μικρότερες συσκευές)».

Ενδεικτικό της «μάχης» είναι και το γεγονός πως φέτος οι πωλήσεις των tablets αναμένεται να πέσουν στο 8,1% ήτοι 211 εκατ. συσκευές στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της IDC, σε αντίθεση με τις πωλήσεις των smartphones οι οποίες ανέβηκαν στο 6,8%, δηλαδή 355 εκατ. συσκευές κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

«Σημαντικός παράγοντας για τη στροφή αυτή είναι και το iPhone της Apple αφού μεγάλο μέρος των πωλήσεων πραγματοποιείται μέσω των smartphones της συγκεκριμένης εταιρείας» δήλωσε ο Sucharita Mulpuru, αναλυτής της Forrester Research. «Στην αλλαγή των προτιμήσεων των καταναλωτών συμβάλλει βέβαια και το γεγονός πως δεν έχει παρουσιαστεί κάποια καινοτομία εδώ και καιρό στα tablets».

Η στροφή της πιο δημοφιλούς φορητής συσκευής για ψώνια έρχεται την ίδια στιγμή που οι καταναλωτές εγκαταλείπουν τις παραδοσιακές μορφές αγοράς και τα φυσικά καταστήματα προς όφελος των online αγορών.

Όπως μαρτυρούν τα πρόσφατα στοιχεία της αμερικανικής Ομοσπονδίας Λιανικού Εμπορίου περισσότεροι από 103 εκατομμύρια άνθρωποι επένδυσαν στις ηλεκτρονικές αγορές κατά το εορταστικό τετραήμερο που ακολούθησε την Ημέρα των Ευχαριστιών, νούμερο που ισούται με τη μείωση του αριθμού των καταναλωτών οι οποίοι προτίμησαν τα παραδοσιακά καταστήματα για τις αγορές τους…

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider