Apple: Χαμηλές επενδύσεις σε Έρευνα & Ανάπτυξη... ή μήπως όχι;

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Apple: Χαμηλές επενδύσεις σε Έρευνα & Ανάπτυξη... ή μήπως όχι;

«Η καινοτομία δεν έχει καμία σχέση με το πόσα ξοδεύεις σε Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D)», υποστήριζε το 1998 ο Steve Jobs και φαίνεται πως η Apple έχει κάνει το λόγο του ιδρυτή της… ευαγγέλιο.

Σε αντίθεση με τη Google, το Facebook, τη Microsoft και άλλους κολοσσούς της Silicon Valey, που δαπανούν δισεκατομμύρια δολάρια σε έρευνα για την κατασκευή ανθρωποειδών ρομπότ, ταξίδια στο Διάστημα, παρασκευή φαρμάκων που υπόσχονται αθανασία και άλλα «φιλόδοξα» σχέδια, η Apple κρατά κλειστά τα χαρτιά της αλλά και το… πορτοφόλι της.

Η Apple δεν ενστερνίστηκε ποτέ την άποψη ότι μια εταιρεία τεχνολογίας οφείλει να επανεπενδύει ένα σεβαστό ποσοστό των εσόδων της στην έρευνα. Το 2015 η κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας δαπάνησε μόλις το 3,5% του συνολικού της τζίρου σε R&D, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται σε 21% για το Facebook, 22% για την Qualcomm και 15% για την Alphabet –τη μητρική εταιρεία της Google.

Όπως εξηγεί ο καθηγητής Ram Mudambi από το Temple University στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της Apple, Tim Cook, βασίζεται κυρίως στην τεχνολογική πρόοδο που σημειώνουν οι προμηθευτές της Apple για προϊόντα τεχνολογίας, όπως ημιαγωγοί, τσιπ, οθόνες κ.α. Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στους προμηθευτές της Apple είναι τόσο ισχυρός που επιτυγχάνονται μεγάλα τεχνολογικά άλματα από τα οποία η Apple επωφελείται τα μέγιστα, εξοικονομώντας χρήματα από την Έρευνα & Ανάπτυξη.

Αναγνωρίζει, ωστόσο, ότι δεν μπορεί να βασίζεται για όλα στους προμηθευτές της. Μια από τις μεγαλύτερες επενδυτικές δαπάνες η Apple την έχει κάνει στους ημιαγωγούς που χρησιμοποιούνται στις συσκευές iPhone και iPad. Σημαντικά ποσά επενδύει, επίσης, στο εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό της, το οποίο αυξήθηκε ραγδαία τα τελευταία δύο χρόνια.

Η έρευνα δεν είναι ο μοναδικός τομέας που επενδύει η Apple, καθώς το 2015 έχει προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 11,2 δισ. δολαρίων σε κεφαλαιουχικό εξοπλισμό, μεταξύ του οποίου και τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας που θυμίζουν διαστημόποιο.

Όπως επισημαίνει ο Horace Dediu, ιδρυτής της εταιρείας ερευνών Asymco, την ώρα που οι άλλοι τεχνολογικοί κολοσσοί επιδεικνύουν τις επενδύσεις τους στην Έρευνα, η Apple κρατά κλειστά τα χαρτιά της. Ένα παράδειγμα είναι η διαφήμιση: το τελευταίο 12μηνο, η Google δαπάνησε 8,8 δισ. δολάρια, ενώ η Apple έχει ξοδέψει μόλις 3,5 δισ. δολάρια σε διαφήμιση και μάρκετινγκ.

«Τα προϊόντα της Apple προωθούνται με τα πιο αποτελεσματικά και εξελιγμένα μέσα μάρκετινγκ που έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ. Αυτός είναι ο λόγος που η Apple βρίσκεται στην κορυφή των πιο αποδοτικών επενδύσεων σε R&D», εξηγεί ο Tim Swift, καθηγητής του St. Joseph’s University των ΗΠΑ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider