«Μυστήριο» το marketing για τις εταιρείες ειδών πολυτελείας

Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Μυστήριο» το marketing για τις εταιρείες ειδών πολυτελείας

Το μεγάλο στοίχημα για τις γνωστότερες εταιρείες ειδών πολυτελείας είναι πώς θα συνδυάσουν τον exclusive χαρακτήρα τους με τη διεύρυνση του πελατολογίου τους ενώ κρίσιμης σημασίας παραμένει η τιμολογιακή τους πολιτική και το αν θα διατεθούν στο κοινό μέσω του e-commerce.

Η στρατηγική marketing που ακολουθούν επιχειρήσεις του κλάδου όπως είναι η Gucci ή η Louis Vuitton διαφέρει και επηρεάζεται από την ιστορία που «κουβαλά» η κάθε μάρκα. Για παράδειγμα ο παριζιάνικος όμιλος ειδών πολυτελείας Kering, ο οποίος έχει κατασκευάσει και τα θρυλικά «μπαούλα»-βαλίτσες σε στυλ 19ου αιώνα (και στοιχίζουν περί τα 52.380 ευρώ έκαστο) τηρεί «σιγήν ιχθύος»: δεν διαφημίζεται σε γνωστά περιοδικά και είναι από τις ελάχιστες εταιρείες που δεν έχουν εξαγοραστεί από κάποια μεγαλύτερη. Τουλάχιστον μέχρι τώρα.

Ωστόσο, μια άλλη γνωστή εταιρεία, η Goyard ίσως να αποτελέσει το «μήλον της έριδος» για την Kering και την ανταγωνίστριά της, την Louis Vuitton. Το ενδεχόμενο της εξαγοράς της πρώτης δεν θα περάσει απαρατήρητο ούτε από την μία ούτε από την άλλη επιχείρηση.

«Σε περίπτωση που η Goyard τεθεί προς πώληση, η Luis Vuitton και η Kering θα εξετάσουν το ενδεχόμενο», αναφέρει ο Mario Ortelli από την Sanford C. Bernstein. «Η Kering θα μπορούσε να εντάξει στο portfolio της τα προϊόντα της Goyard καθώς είναι συμβατά με την γκάμα της ενώ η Luis Vuitton θα μπορούσε να αδράξει την ευκαιρία για να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά δερμάτινων ειδών.

Ένας όμιλος με μεγάλη παράδοση

Ο όμιλος Goyard κουβαλά μια βαριά κληρονομιά και αποτελεί την γνωστότερη κατασκευάστρια εταιρεία βαλιτσών για την αριστοκρατία του 19ου και 20ου αιώνα. Διάσημες οικογένειες όπως οι Rockfeller, Romanov, ο δούκας και η δούκισσα του Windsor αποτελούν πελάτες του ομίλου. Όπως αναφέρει η εταιρεία, στρατηγική της είναι να αποφεύγει κάθε ενέργεια marketing και ηλεκτρονικού εμπορίου ενώ δεν επιθυμεί να προχωρήσει σε μαζική παραγωγή.

Μια επίσκεψη στο κατάστημα του ομίλου στο Παρίσι, αποτελεί ένα ταξίδι στο παρελθόν όπως αυτό απεικονίζεται στις βαλίτσες που εκτίθενται στους χώρους του. Μεταξύ άλλων διαθέτει και τσάντες, η τιμή πώλησης των οποίων ξεκινά από 1560 ευρώ και μπορεί να φτάσει και τις 37.000 ευρώ. Άλλα προϊόντα που μπορεί κανείς να βρει στο κατάστημα είναι πετσέτες, πορτοφόλια, ζώνες, κολάρα ζώων, στυλό και τσάντες θαλάσσης.

Πρόσφατα, αρκετοί πελάτες αναγκάστηκαν να περιμένουν έξω από το κατάστημα καθώς ήταν αδύνατον να εξυπηρετηθούν όλοι. Αυτό που φαίνεται να προσελκύει περισσότερο τους πελάτες είναι «το κλασικό στυλ, η αισθητική και τεχνική αρτιότητα των προϊόντων και τα χειροποίητα σχέδια επάνω στα προϊόντα», αναφέρει η Dana Telsey από την ομώνυμη εταιρεία συμβούλων που εδρεύει στη Νέα Υόρκη.

Μέχρι της στιγμή που εξαγόρασε την εταιρεία ο επιχειρηματίας Signoles, o οποίος είναι ο ιδρυτής της παιδικής μάρκας Chipie, η Goyard κατέγραφε ζημιές. Ο νέος ιδιοκτήτης έκανε νέες επενδύσεις στο υπάρχον κατάστημα στην οδό Saint Honore στο Παρίσι και άνοιξε νέα καταστήματα στην Ασία, τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.

«Το γεγονός ότι η εταιρεία δεν είναι πλέον οικογενειακή, της προσδίδει μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα», αναφέρουν οι αναλυτές. «Ο Signoles έκανε εκπληκτική δουλειά και κατάφερε να διατηρήσει το χαρακτήρα της μάρκας και να την αναπτύξει με αργό και σταθερό ρυθμό» ανέφερε στέλεχος του Luxury Insitute στη Νέα Υόρκη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider