Η Microsoft αναβιώνει την «κόντρα» με την Apple

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η Microsoft αναβιώνει την «κόντρα» με την Apple

Μιας και είμαστε στο 2016 υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να διαβάζετε το συγκεκριμένο κείμενο στο tablet ή το τηλέφωνό σας. Ωστόσο, για κάποιο λόγο, η Microsoft εξακολουθεί να ακολουθεί την μπαγιάτικη πλέον κόντρα με την Apple στην προσπάθειά της να αποδείξει «τι μπορεί να θεωρηθεί ηλεκτρονικός υπολογιστής».

Ο λόγος για την τελευταία διαφήμιση της εταιρείας, στην οποία η Microsoft προσπαθεί να σπάσει πλάκα με το Apple iPad Pro, αποδεικνύοντας πως το δικό της Surface υπερτερεί σε πολλά. Αν και εν μέρει είναι κατανοητό γιατί η Microsoft είναι κολλημένη στην παλιά αυτή νέμεση. Το iPad Pro είναι - ας είμαστε ειλικρινείς – μια αρκετά προφανής αντιγραφή του Surface, ένα tablet με οθόνη αφής το οποίο παρουσιάστηκε το 2012 και είχε και αποσπώμενο πληκτρολόγιο έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως laptop. Το iPad Pro είναι ένα tablet με ένα αποσπώμενο πληκτρολόγιο το οποίο παρουσιάστηκε το 2015 ώστε να χρησιμοποιηθεί ως ένα είδος laptop.

Η «αντιγραφή» όμως δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πρωτοφανής. Μιλάμε για την βιομηχανία της τεχνολογίας όπου οι αντιγραφές είναι σχεδόν «τρόπος ζωής». Άλλωστε και τα Windows της Microsoft κάτι παλαιότερο μας θυμίζουν…

Αν σκεφτούμε όμως πως η τελευταία χρονιά που οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών υπολογιστών παρουσίασαν αύξηση ήταν το μακρινό 2011, το επιχείρημα που η Microsoft χρησιμοποιεί στην εν λόγω διαφήμιση -ότι δηλαδή το iPad Pro δεν είναι ένα πραγματικός υπολογιστής, όπως το Surface, επειδή στο iPad δεν τρέχει μια πλήρως λειτουργική έκδοση του Microsoft Office και δεν έχει το high-end τσιπ της Intel ή USB θύρες για να συνδεθούν σε αυτές επιπλέον εξαρτήματα όπως για παράδειγμα ένα ποντίκι- φαίνεται άκαρπο.

Η ιδέα πως το μόνο πράγμα που θεωρείται υπολογιστής είναι ένα pc ή ένα laptop με όλα τα χαρακτηριστικά που περιλάμβαναν τα συγκεκριμένα μηχανήματα το 1990 είναι σίγουρα παρωχημένη. Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως τη χρονιά που διανύουμε οι πωλήσεις των smartphones θα ξεπεράσουν αυτές των παραδοσιακών επιτραπέζιων ηλεκτρονικών υπολογιστών, με ποσοστό αναλογίας 6 προς 1. Οι αποστολές των ηλεκτρονικών υπολογιστών μειώνονται για πέμπτη συνεχή χρονιά. Για πολλούς ανθρώπους, ειδικά για τους νεότερους αλλά και τους εργαζόμενους των αναπτυσσόμενων αγορών, το smartphone αποτελεί πλέον τον βασικό ή και τον μοναδικό υπολογιστή της ζωής τους.

Στην Κίνα, τη χώρα με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση χρηστών του διαδικτύου στον πλανήτη και με τους περισσότερους αγοραστές smartphones, πολλοί άνθρωποι δεν έχουν βιώσει καν την επανάσταση των pc και έμαθαν να χρησιμοποιούν τους «υπολογιστές τσέπης» ως τηλεοράσεις, τηλέφωνο, υπολογιστή και πολλά πολλά άλλα.

Σίγουρα βέβαια, όσοι από εμάς εργάζονται σε δουλειές γραφείου τις περισσότερες φορές χρειάζονται τους παραδοσιακούς προσωπικούς υπολογιστές. Τι συμβαίνει όμως με τους οδηγούς, τους εμπορικούς αντιπροσώπους και όλους εκείνους που δεν χρειάζεται να είναι κολλημένοι σε ένα γραφείο για να εργασθούν; Αυτοί οι άνθρωποι κάνουν σοβαρή δουλειά, συχνά με τη βοήθεια ενός ή και περισσοτέρων υπολογιστών. Αλλά αυτοί οι υπολογιστές, δεν είναι όπως τους φαντάζεται η διαφήμιση της Microsoft.

Θα μπορούσαν να είναι φορητοί υπολογιστές, θα μπορούσαν να είναι συσκευές με οθόνη αφής για να πληκτρολογήσουν εντολές ή απλά ένα smartphone. Και θα ήταν αποτελεσματικοί για να ολοκληρώσουν την εργασία τους ακόμα και χωρίς θύρα usb για να συνδέσουν σε αυτή ένα ποντίκι, ακόμα και χωρίς excel.

Το πιο περίεργο όμως με την συγκεκριμένη διαφήμιση δεν είναι η ιδέα της MIcrosofτ για το τι θεωρείται εν έτει 2016 ηλεκτρονικός υπολογιστής ή τι μπορεί να καλύψει καλύτερα της ανάγκες της σημερινής κοινωνίας. Το περίεργο είναι πως η Microsoft του 2016 σχεδίασει μια διαφήμιση που θα μπορούσε να σταθεί το 2011. Βέβαια πρόκειται απλά για μάρκετινγκ, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι το μαρκετινγκ μετράει. Αξίζει να θυμηθούμε πως η παραδοσιακή κόντρα «Mac vs PC» με όλες τις διαφημίσεις που την συνόδεψαν τη δεκαετία του 2000 βοήθησαν την Apple να επαναπροσδιορίσει την ταυτότητά της και να καθιερωθεί ως μια cool εταιρεία που παράγει cool προϊόντα και διοικείται από cool ανθρώπους. Κι αυτή η εικόνα κρατάει ακόμα και σήμερα, αν δεν ενισχύεται.

Βέβαια η κριτική για την διαφημιστική πρακτική της Microsoft δεν θα πρέπει να επισκιάσει το σημαντικό έργο που η εταιρεία έκανε στο Surface. Αν και πολλοί θα αναρωτήθηκαν, όταν πρωτοκυκλοφόρησε η συσκευή, γιατί η Microsoft αποφάσισε να δαπανήσει τόσο χρόνο, χρήμα, ενέργεια και επιχειρηματικό ρίσκο για να δημιουργήσει τον πρώτη homegrown υπολογιστική συσκευή της σήμερα όμως αναγνωρίζουν πως το Surface έχει μετατραπεί σε ένα «τακτοποιημένο» και χρήσιμο εργαλείο.

Με τη δημιουργία του άλλωστε η Microsoft κατάφερε να ενισχύσει την καινοτομία αποδεικνύοντας πως ακόμα και σήμερα μπορούν αν υπάρξουν φρέσκες ιδέες για τον ξεπερασμένο πλέον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Αν παρατηρήσει κανείς το συνονθύλευμα των υπολογιστικών συσκευών της αγοράς αυτή τη στιγμή θα διαπιστώσει πως όλες είναι πανομοιότυπες αλλά διαφέρουν στο στυλ. Για παράδειγμα η Samsung συνήθως παράγει smartphones με ψηφιακό στυλό και τεράστιες οθόνες που θα μπορούσαν να θεωρηθούν και tablet. Οι Lenovo, Dell και άλλοι δημιουργούν Surface-ish συσκευές που συνδυάζουν κάποια από τα αγαπημένα χαρακτηριστικά των tablet με άλλα αγαπημένα των φορητών υπολογιστών.

Η επαναδιατύπωση της έννοιας του υπολογιστή από την Microsoft ήταν εν μέρει άστοχη και δεν κατάφερε να συμβαδίσει με τον διαφορετικό τρόπο που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και με το ηλεκτρονικό πλέον μυαλό τους. Και δυστυχώς η εταιρεία θα έπρεπε να ξέρει πως ένας υπολογιστής έχει εξελιχθεί πολύ πέρα ​​από το μπεζ κουτί με το γραφικό user interface, παρόλο που η διαφήμιση της προσπαθεί να μας γυρίσει πίσω σε εκείνες τις βαρετές «μπεζ» ημέρες…

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider