Τα smartphones κατακτούν το ηλεκτρονικό εμπόριο

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα smartphones κατακτούν το ηλεκτρονικό εμπόριο

Πάει καιρός που για τους εμπόρους λιανικής πώλησης οι πιο σημαντικές οθόνες, από άποψη κερδών, είναι οι μικρές. Κι όταν λέμε μικρές εννοούμε τόσο που να χωράνε σε ένα κινητό...

Τα smartphones αντιπροσώπευαν το 45,1% της εμπορικής ηλεκτρονικής κίνησης το πρώτο τρίμηνο του έτους, ρίχνοντας τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται μέσω υπολογιστών στο 45%, σύμφωνα με έρευνα του Demandeware, ιστοτόπου ηλεκτρονικού εμπορίου για προϊόντα λογισμικού. Η εταιρεία την οποία απέκτησε η Salesforce.com αυτό τον μήνα, διατείνεται, μάλιστα, πως το ποσοστό από τις πωλήσεις των έξυπνων κινητών τηλεφώνων θα συνεχίσει να ανεβαίνει, και θα φτάσει περίπου το 60% μέχρι το τέλος του έτους.

Η αύξηση μάλιστα είναι αναμενόμενη αφού οι καταναλωτές μέσω του κινητού έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν ένα κατάστημα οποιαδήποτε ώρα κι από οποιοδήποτε μέρος. Παρόλα αυτά οι έμποροι αντιμετωπίζουν διάφορα εμπόδια στο να εκμεταλλευτούν στο έπακρο από τη νέα τάση. Εμπόδια που σχετίζονται κυρίως με τους μεγάλους χρόνους ολοκλήρωσης μιας παραγγελίας και τις σύνθετες διαδικασίες πληρωμής που εμποδίζουν τους καταναλωτές να ολοκληρώσουν τις παραγγελίες τους. Η Demandware διαπίστωσε ότι η ολοκλήρωση των παραγγελιών μέσω κινητών τηλεφώνων είναι 11% μικρότερη σε σχέση με τις άλλες ηλεκτρονικές συσκευές.

«Αν οι έμποροι σε συνεργασία με τους προγραμματιστές μπορέσουν να βελτιώσουν την εμπειρία του shopping μέσω κινητού τηλεφώνου τότε είναι σίγουρο πως θα δουν τα ποσοστά τους να ανεβαίνουν ακόμα περισσότερο πολύ», δήλωσε ο Rick Kenney, συγγραφέας της μελέτης και επικεφαλής του τμήματος έρευνας καταναλωτών για την Demandware.

Μεγάλα τα κέρδη του ηλεκτρονικού εμπορίου

Οι πωλήσεις που πραγματοποιούνται εκτός των παραδοσιακών καταστημάτων αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία για τους εμπόρους κάθε είδους. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσώπευε έσοδα 92,8 δισ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2016, ήτοι το 7,8% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία των ΗΠΑ.

Οι πωλήσεις μέσω κινητών υπερδιπλασιάστηκαν τη διετία 2013-2015, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών comScore Inc. Μάλιστα σύμφωνα με την Demandware μέχρι το τέλος του έτους οι καταναλωτές θα έχουν τοποθετήσει περισσότερες παραγγελίες στο κινητό τους τηλέφωνο από ότι σε οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική τους συσκευή.

Οι τεχνολογικές εταιρείες με εφαρμογές όπως οι Apple Pay, Android Pay και PayPal διευκολύνουν την διαδικασία προσφέροντας λύσεις πληρωμών σε κάθε είδους ηλεκτρονική αγορά. Σύμφωνα με τον Kenney οι όλο και μεγαλύτερες οθόνες των κινητών τηλεφώνων και οι βελτιωμένες δυνατότητες web-browsing θα κάνουν όλο και πιο εύκολη την εμπειρία των αγορών.

Οι μεγάλες εταιρείες λιανικής πώλησης, αποφασίζουν να παίρνουν την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού τους καταστήματος στα χέρια τους στελεχώνοντας τις εταιρείες τους με τα αρμόδια in-house τμήματα. Εφαρμογές όπως η Target Corp., η Wal-Mart Stores Inc. και Kohl Corp. κατέγραψαν μεγάλη αύξηση των πωλήσεών τους τον Ιούνιο του 2015 σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο, σύμφωνα με την comScore. Ανάμεσά τους ξεχώρισε η εφαρμογή Target Cartwheel, η οποία παρέχει στους καταναλωτές εκπτώσεις για άλλα εμπορικά καταστήματα, είχε αύξηση 85%. Κι αυτό γιατί το συγκεκριμένο πρόγραμμα θεωρείται ένα από τα καλύτερα που υπάρχουν στην αγορά για έναν έμπορο, κυρίως χάρη στην απλότητα και την ευκολία του, δήλωσε ο Poonam Goyal, αναλυτής λιανικής πωλήσεων.

«Η λιανική πώληση σήμερα εξαρτάται από την εμπειρία που προσφέρει στον καταναλωτή περισσότερο από οπιαδήποτε άλλη στιγμή» ανέφερε.

Οι έμποροι αναμένουν οι πωλήσεις τους στο μέλλον να παιρνούν αποκλειστικά μέσα από τα κινητά σύμφωνα με τον Kenney. Γα το 2019, η eMarketer περιμένει το 71% των καταναλωτών να πραγματοποιεί αγορές μέσω των smartphones τους, σε σύγκριση με το σημερινό 59% ενώ η Demandware προβλέπει ότι μέχρι το δ’ τρίμηνο του 2018, τα mobile friendly eshop θα ξεπεράσουν κατά 13% εκείνα των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Δεν είνα λίγοι άλλωστε εκείνοι που αποφασίζουν να προχωρήσουν αποκλειστικά στη δημιουργία εφαρμογών για το κατάστημά τους. Η Rainbow, που ειδικεύεται στο γυναικείο και τον παιδικό ρουχισμό, προμηθεύοντας περίπου 1.100 καταστήματα, αναφέρει πως οι λογαριασμοί μέσω κινητών τηλεφώνων αποτελούν το 70% της ηλεκτρονικής της κίνησης (ο αριθμός πριν από δύο χρόνια έφτανε το 50%).

Η εταιρεία εισήγαγε την εφαρμογή για κινητά μέσα στο έτος αλλά μέχρι στιγμής η μεγαλύτερη κίνησή της εξακολουθεί να προέρχεται από την ιστοσελίδα της που είναι κατάλληλη και για κινητά, αναφέρει ο David Cost, ανώτερος αντιπρόεδρος ψηφιακού εμπορίου και μάρκετινγκ της Rainbow.

«Για πολλούς από αυτούς τους πελάτες, το smartphone είναι η μόνη συσκευή για πρόσβαση στο internet που έχουν στη διάθεσή τους» προσθέτει. «Όπως αποδεικνύεται η καθολική απήχηση της συσκευής είναι εκείνη που αλλάζει εντέλει τους κανόνες του παιχνιδιού» καταλήγει .

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider