Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
14 ΑΠΡ 2016 | 09:29

Θα ψωνίζατε τα ρούχα σας από το Facebook;

Θα ψωνίζατε τα ρούχα σας από το Facebook; - Κεντρική Εικόνα/Video

Δύο φίλοι συζητούν στο Facebook και κανονίζουν για μια συναυλία που θέλουν να πάνε μαζί. Εκείνη την στιγμή ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα «πετάγεται» στη συζήτηση για να τους βοηθήσει να αγοράσουν εισιτήρια και ένα άλλο αυτοματοποιημένο μήνυμα «προθυμοποιείται» να τους καλέσει ταξί. Αυτό είναι ένα πολύ πιθανό μελλοντικό σενάριο αν προχωρήσουν τα σχέδια του ιδρυτή του πιο δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου του κόσμου.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο ετήσιο συνέδριο ανάπτυξης λογισμικού F8 την Τρίτη, ο Mark Zuckerberg αποκάλυψε το όραμα του για την  δημιουργία αυτόματων και έξυπνων «μηχανών» (bots) που θα επιτρέπουν τις online αγορές μέσω του Facebook. Αν το όραμα του Zuckerberg γίνει πραγματικότητα ουσιαστικά θα σημάνει την κατάργηση των εφαρμογών τρίτων μερών για μια μεγάλη ομάδα συναλλαγών. Η επιθυμία της Facebook να ελέγξει μια αγορά πολλών δισεκατομμυρίων όπως είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι απόλυτα κατανοητή. Ωστόσο δεν είναι σίγουρο πως οι χρήστες του κοινωνικού δικτύου θα μοιραστούν τον ενθουσιασμό του ιδρυτή του για αυτό το όραμα.

Στην πραγματικότητα, μια υπηρεσία – πρόδρομος της συγκεκριμένης λειτουργίας, το Facebook «buy button» που δοκιμάστηκε το 2014 δεν είχε μεγάλη επιτυχία. Η συγκεκριμένη λειτουργία επέτρεπε στους χρήστες του κοινωνικού δικτύου «να αγοράζουν ένα προϊόν απευθείας και χωρίς να φεύγουν από το Facebook», σύμφωνα με την περιγραφή της εταιρείας. Το «buy button» (κουμπί αγοράς) δεν «έπιασε» ποτέ.

Παρότι η πλειοψηφία των χρηστών του Facebook που ανήκουν στη «γενιά της Χιλιετίας» πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, η προσέγγιση τους είναι περισσότερο συστημική και δεν ταιριάζει με την άμεση πράξη της αγοράς με ένα κουμπί. «Ο μέσο νέος μπορεί να διαβάσει έως και 10 κριτικές για να κάνει μια αγορά», αναφέρει η Nora Ganim Barnes του Center for Marketing Research. «Θα μπορέσει η νέα υπηρεσία να το κάνει αυτό; Δεν νομίζω. Πιστεύω ότι λείπουν πολλά κομμάτια που οι χρήστες αναζητούν και απολαμβάνουν».

Μια προσεκτική διαδικτυακή αγορά προϋποθέτει σημαντικό όγκο πληροφορίας. «Υπάρχουν πολλές ερωτήσεις που μπορεί να έχει ένας πελάτης», εξηγεί η Sucharita Mulpuru, αναλύτρια λιανεμπορίου στην εταιρεία Forrester Research. «Αυτές είναι εταιρείες τεχνολογίας. Όχι εμπορικές εταιρείες. Παρέχουν την δυνατότητα αλλά δεν μπορούν να πείσουν για την χρησιμότητα της».

Θα είναι πιο εύκολο για τα bots να πωλούν υπηρεσίες παρότι αγαθά. Είναι πιο εύκολο για κάποιον να καλέσει διαδικτυακά και άμεσα ένα ταξί, ή να κλείσει ένα δωμάτιο ξενοδοχείο, η ακόμη και να αγοράσει ένα μπουκέτο τριαντάφυλλα –όπως έκανε ο Zuckerberg κατά την παρουσίαση την Τρίτη. Η αναζήτηση του σωστού μεγέθους και χρώματος πουκαμίσου, όμως, είναι τελείως διαφορετική υπόθεση που περιλαμβάνει πολλές ερωτήσεις και πολλά μπρος-πίσω με ένα bot.

H Facebook είναι, βεβαίως, αισιόδοξη ότι η νέα της υπηρεσία θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλά πράγματα. «Οραματιζόμαστε επιχειρήσεις και προγραμματιστές που θα φτιάχνουν όλων των ειδών τα πράγματα», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. «Ένας από τους λόγους που ανοίξαμε την πλατφόρμα είναι για να δούμε τι θα κάνει με αυτήν ο κόσμος».

Τώρα το κατά πόσο η υπηρεσία θα είναι επιτυχημένη; Αυτό μένει να φανεί.


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet