H Amazon «σκοτώνει» τα παραδοσιακά μανάβικα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
H Amazon «σκοτώνει» τα παραδοσιακά μανάβικα

Η Amazon τα κατάφερε με τα βιβλία. Ακολούθησαν τα ηλεκτρονικά είδη. Στη συνέχεια κέρδισε το στοίχημα και με τα είδη ένδυσης. Τώρα αυτό που της μένει να κατακτήσει είναι τα ζαρζαβατικά, κεδρίζοντας τη μάχη έναντι των παραδοσιακών παντοπωλείων.

Το online μεγαθήριο του λιανεμπορίου προωθεί μια αργή αλλά καθ όλα υπολογισμένη «επίθεση» στα παραδοσιακά μανάβικα, με στόχο να διεισδύσει και στον συγκεκριμένο τομέα. Μετά από χρόνια δοκιμών του προγράμματος AmazonFresh στη γενέτειρά του, το Σηάτλ, άρχισε να επεκτείνει την υπηρεσία παράδοσης ειδών παντοπωλείου και σε άλλες πόλεις ήδη από το 2013. Σήμερα, παραδίδει φρέσκα φρούτα και λαχανικά στη Νέα Υόρκη, στο Νιου Τζέρσεϊ, στην Πενσυλβανία, στο Κονέκτικατ, στην Καλιφόρνια, στην Ουάσιγκτον και στο Μέρυλαντ. Πλέον μάλιστα η Amazon παραδίδει τρόφιμα όχι μόνο μέσω της Amazon.com αλλά και μέσω του Prime Now Program – την νέα υπηρεσία της εταιρείας η οποία υπόσχεται ταχύτατη παράδοση, μέσα σε δύο ή ακόμα και μέσα σε μια ώρα με χρέωση 7,99 δολάρια, αποκλειστικά για τα amazon prime μέλη της.

Βέβαια μέχρι στιγμής δεν καταφέρνει να κυριαρχήσει στη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με έρευνα της Cowen & Co. το μερίδιο αγοράς της Amazon σε τρόφιμα και ποτά που πουλήθηκαν online το 2015 ανέρχεται περίπου στο 22% , δηλαδή ένα σχετικά μικρό ποσοστό σε σχέση με την συνολική online αγορά των ΗΠΑ. Όσο για το τρέχον έτος, από τα 795 δισ. δολάρια που αναμένεται να δαπανήσουν οι Αμερικανοί για τρόφιμα και ποτά, η Cowen εκτιμά ότι μόνο τα 33 δισ. δολάρια από αυτά θα είναι online.

Όπως αποδεικνύουν τα νούμερα θα χρειαστεί χρόνος μέχρι οι αγοραστές να προσαρμοστούν στην ιδέα της online αγοράς τροφίμων, όταν μάλιστα τους δίνετια η δυνατότητα να περάσουν μετά τη δουλειά από το παντοπωλείο της γειτονιάς και να μυρίσουν ή να αγγίξουν τα μήλα, το στήθος κοτόπουλου και τις ντομάτες που σκοπεύουν να αγοράσου.

Πονοκέφαλο προκαλεί στη συγκεκριμένη αγορά και η πολύ δαπανηρή υπηρεσία της διαλογής, της συσκευασίας και της μεταφοράς των νωπών τροφίμων στους πελάτες τους. Είναι πολύ ευκολότερο να στείλει κανείς ένα video game ή ένα βιβλίο, το οποίο δεν χρειάζεται ούτε ψυγείο ούτε κινδυνεύει να χτυπηθεί κατά την μεταφορά, όπως συγκεκριμένα είδη τροφίμων.

Η πίστη και επιμονή της Amazon όμως στη στο online παντοπωλείο δεν αυξάνει μόνο τις πωλήσεις αλλά και την κερδοφορία. Αρχικά οι άνθρωποι τείνουν να αγοράζουν από τα μανάβικα μια φορά την εβδομάδα ή και μια φορά την ημέρα, άρα μιλάμε για μια σταθερή πελατεία που αναγκάζει τα φορτηγά της να είναι στο δρόμο όλο και συχνότερα. Επιπλέον καθώς παραγγέλνει κανείς την μαναβική του μπορεί να δει κάποιο βιβλίο ή ένα παιχνίδι από τα online ράφια της εταιρείας,και να αυξήσει έτσι τις πωλήσεις. Το γεγονός μάλιστα πως για τις συγκεκριμένες παραδόσεις απαιτούνται φορτηγά κι όχι πλοία για την παράδοση των παραγγελιών μειώνει την εξάρτησή της εταιρείας από τις ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες συνέβαλαν στην ραγδαία αύξηση του κόστους.

Η προσφορά της AmazonFresh και του Prime Now στα είδη παντοπωλείου προετοιμάζεται εδώ και καιρό και ήδη έχει ένα μερίδιο πελατών που την επιλέγουν για τις εβδομαδιαίες αγορές τους. Το μόνο που μένει να αποδειχτεί είναι το κατά πόσο τα παραδοσιακά παντοπωλεία θα αντέξουν των online ανταγωνισμό, ή μάλλον πόσο άμεσα θα δουν τις πωλήσεις τους να μεταναστεύουν στην Amazon, όπως συνέβει κάποια στιγμή και με τα βιβλιοπωλεία...

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider