Η κινέζικη αυτοκρατορία που κατακτά τον κόσμο... αθόρυβα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η κινέζικη αυτοκρατορία που κατακτά τον κόσμο... αθόρυβα

Όταν οι επενδυτές, οι δημοσιογράφοι και οι αναλυτές κατέκλυσαν την ετήσια Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Προϊόντων (CES) στο Λας Βέγκας τον Ιανουάριο 2013, την παράσταση έκλεψαν οι έξυπνες τηλεοράσεις που διέθεταν ακόμη υψηλότερη ανάλυση. Το μεγαλύτερο αμφιθέατρο του συνεδρίου είχαν κλείσει η Sony και η Samsung με τους πιστούς του είδους να τρέχουν να πιάσουν θέση.

Σε ένα άλλο, πολύ μικρότερο αμφιθέατρο στο θέρετρο Mandalay Bay, το κοινό προσπαθούσε να προφέρει το όνομα της εταιρείας που περίμεναν να δουν. Πώς να λέγετε άραγε; «Χουγουά» ή «Χουάουεϊ»; Ή μήπως «Γουάγουεϊ»;

Η «μυστηριώδης» εταιρεία είναι η Huawei και προφέρεται «Χουάγουεϊ». Τα τελευταία χρόνια, η κινεζική εταιρεία που ίδρυσε ο στρατιωτικός μηχανικός Ren Zhengfei έχει εξελιχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους παρόχους τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού παγκοσμίως.

Τότε που οι καταναλωτές προσπαθούσαν ακόμη να προσφέρουν το όνομά της και ο επικεφαλής του τμήματος καταναλωτικών συσκευών έριχνε κανάτες με νερό πάνω στις συσκευές για να αποδείξει πόσο ανθεκτικές είναι, η εταιρεία βρισκόταν ήδη στην έκτη θέση στην παγκόσμια αγορά smartphone. Στην πιο επικερδή αγορά του τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, κατείχε την πέμπτη θέση στους διακόπτες και την τέταρτη στους δρομολογητές (routers), μετά από κολοσσούς όπως η Juniper και η Alcatel-Lucent.

Σήμερα, η Huawei κατέχει την τρίτη θέση παγκοσμίως και στις τρεις αγορές, ενώ το 2015 κατέγραψε αύξηση κερδών 33% στα 5,7 δισ. δολάρια, γεγονός που την τοποθετεί κάτω από μόλις επτά αμερικανικές και μία ταϊβανέζικη εταιρεία τεχνολογίας.

Σε αντίθεση με τους περισσότερους από τους ανταγωνιστές της, η Huawei δεν είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία που ίδρυσε ο Κινέζος στρατιωτικός μηχανικός Ren Zhengfei δεν είναι υποχρεωμένη να δημοσιεύει τα οικονομικά της αποτελέσματα ή να τα διαθέτει στο επενδυτικό κοινό. Παρ’ όλα αυτά, το κάνει.

Σήμερα, Δευτέρα, ξεκινά η 13η ετήσια διεθνής σύνοδος της Huawei, στην οποία συμμετέχουν εκατοντάδες δημοσιογράφοι, αναλυτές και επενδυτές. Ωστόσο, παρά το μέγεθος και τη σχετική της εξωστρέφεια, η Huawei δεν απολαμβάνει την ίδια δημοσιογραφική κάλυψη με τους ανταγωνιστές της.

Ίσως αυτό οφείλεται στο ότι την ηγετική θέση κατέχει στις ΗΠΑ η κινεζική ανταγωνίστρια ZTE. Στον τομέα του εξοπλισμού, ο αναλυτής του Bloomberg, John Butler, εξηγεί ότι η Huawei «έχει αποκλειστεί σε μεγάλο βαθμό από την αμερικανική αγορά εξαιτίας έντονου προβληματισμού για τον τηλεπικοινωνιακό της εξοπλισμού».

Σπάνια θα δει κανείς τη Huawei στις πρώτες θέσεις των διαδικτυακών αναζητήσεων ή στην κορυφή των ιστότοπων τεχνολογίας. Όταν σκέφτεται κανείς τα smartphones, δεν είναι η πρώτη εταιρεία που του έρχεται στο μυαλό. Σε επίπεδο εξοπλισμού, οι περισσότεροι θα σκεφτούν τη Cisco, την Ericsson ή την Alcatel-Lucent.

Αυτό το ήρεμο προφίλ, όμως, ταιριάζει «γάντι» στη Huawei. Όταν ο επενδυτικός κόσμος ασχολούνταν με την startup εταιρεία smartphone με αποτίμηση 45 δισ. δολαρίων (Xiaomi), μια άλλη κινεζική εταιρεία πουλούσε ήδη 70% περισσότερες συσκευές με 40% υψηλότερη τιμή και εξαπλωνόταν με ραγδαίους ρυθμούς στις αγορές της Ασίας εκτός Κίνας. Και δεν είναι άλλη από τη Huawei. Μέσα σε πέντε χρόνια, η εταιρεία διπλασίασε το μερίδιό της στον τομέα smartphone στις αγορές της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, οι οποίες υπερβαίνουν σε πωλήσεις τις ΗΠΑ. Βασικός στόχος της Huawei είναι, επίσης, να κλείνει συμβόλαια με τηλεπικοινωνιακούς παρόχους σε αγορές από την Ασία ως την Αφρική.

Και η ραγδαία της ανάπτυξη δεν εμφανίζει σημάδια κόπωσης. Την ώρα που οι ηγέτες των εισηγμένων εταιρειών προσπαθούν να περιορίσουν το κόστος για να αυξήσουν την κερδοφορία τους, η Huawei δεν δίστασε πέρυσι να δαπανήσει το 15% των εσόδων της στην Έρευνα και Ανάπτυξη. Η Cisco, αντιθέτως, έχει επενδύσει λιγότερο από 14% σε R&D σε διάστημα έξι ετών. Εν τω μεταξύ, σε επίπεδο εσόδων η Huawei ξεπέρασε τη Cisco το 2015, με 61,3 δισ. δολάρια έναντι 49,2 δισ. δολαρίων.

Η ατμομηχανή της παγκόσμιας ανάπτυξης είναι σήμερα οι αναδυόμενες αγορές και η Huawei είναι πολύ καλά τοποθετημένη σε αυτές. Μπορεί οι επενδυτές να μην μπορούν να αγοράσουν μετοχές της Huawei, αλλά καλά θα κάνουν να παρακολουθούν τι συνέπειες έχει η ραγδαία της ανάπτυξη στους ανταγωνιστές της, από τη Cisco έως τη Samsung.

Και να μάθουν να προφέρουν σωστά το όνομά της γιατί θα μας απασχολήσει πολύ στο μέλλον.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider