Μάχη μέχρι «τελικής πτώσης» θα δώσει η Uber στην Κίνα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μάχη μέχρι «τελικής πτώσης» θα δώσει η Uber στην Κίνα

Η Didi Kuaidi, η μεγαλύτερη εταιρεία ιδιωτικής μετακίνησης της Κίνας, ετοιμάζεται για την τελική αναμέτρηση με την μεγαλύτερη αντίπαλο της, την Uber προειδοποιώντας την μάλιστα ότι οι ημέρες της είναι μετρημένες.

Η κινεζική εταιρεία που υποστηρίζεται οικονομικά από τους μεγαλύτερους διαδικτυακούς ομίλους της χώρας συγκεντρώνει ρευστό για την μάχη που έρχεται. Στο τελευταίο γύρο χρηματοδότησης μάζεψε περισσότερα από 1,5 δισ. δολάρια, το οποίο μπορούν να οδηγήσουν την αξία της εταιρείας στα επίπεδα των 20 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με άτομο κοντά στη διαδικασία το οποίο ζήτησε να παραμείνει ανώνυμο γιατί τα στοιχεία αυτά δεν είναι δημόσια.

«Θα είμαστε οι τελευταίοι που θα μείνουμε όρθιοι», δήλωσε ο Stephen Zu Αντιπρόεδρος Στρατηγικής της Didi Kuaidi, κατά τη διάρκεια συνεδρίου της Credit Suisse στο Χονγκ Κονγκ. «Γιατί ο ανταγωνιστής μας παραμένει συνεχώς 20% με 30% φθηνότερος αλλά αποτυγχάνει να κερδίσει μερίδιο αγοράς; Επειδή η εμπειρία του πελάτη δεν είναι τόσο καλή, και το δίκτυο τους είναι πολύ μικρότερο από το δικό μας».

Η Didi χρειάζεται κεφάλαια για να χρηματοδοτήσεις ένα επιθετικό πρόγραμμα επέκτασης και για να διατηρήσει τις τιμές της ανταγωνιστικές, καθώς προσπαθεί να συγκρατήσει την επιθετική επέκταση της Uber. Η αμερικανική Uber, η πιο μεγάλη σε αξία startup του κόσμου, ξόδεψε περισσότερα από 1 δισ. δολάρια στη Κίνα τον προηγούμενο μήνα, έχοντας μάλιστα δηλώσει ότι η χωρά της Ασίας μπορεί να γίνει και η μεγαλύτερη της αγοράς. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι την ευθύνη για την επέκταση της Uber στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου την έχει αναλάβει προσωπικά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Travis Kalanick.

Η Κίνα είναι κρίσιμη για την πορεία της αμερικανικής startup, η οποία στην συγκεκριμένη χώρα αποτελεί για πρώτη φορά στην ιστορία της το αουτσάιντερ. Η Didi ισχυρίζεται ότι διαχειρίζεται οχταπλάσιο αριθμό διαδρομών από αυτό της Βορείου Αμερικής και εκτιμά πως η αγορά μπορεί να διπλασιάζεται κάθε χρόνο μέχρι το 2020. H Uber βρίσκεται σε μειονεκτική θέση: Εκτιμά ότι το μερίδιο αγοράς των μετακινήσεων με ιδιωτικά οχήματα που ελέγχει φθάνει περίπου το 30%, ενώ η Didi υποστηρίζει ότι ελέγχει το 87%. Η Uber δήλωσε ότι σκοπεύει να έχει παρουσία σε 55 πόλεις. Η Didi ισχυρίζεται ότι δραστηριοποιείται σε 400 πόλεις.

Ωστόσο, η Uber δεν είναι μια δύναμη που μπορεί κάποιος να την αγνοήσει. Η startup, η οποία αποτιμάται στα 60 δισ. δολάρια, έχει καταφέρει να επικρατήσει έναντι πολλών ανταγωνιστών της σε Αμερική και Ευρώπη και έχει και το δικό της σεντούκι με το οποίο χρηματοδοτεί τις μάχες που δίνει. Έχει μάλιστα και την υποστήριξη σημαντικών κινεζικών εταιρειών, όπως η China Life Insurance, η μεγαλύτερη ασφαλιστική της Κίνας και η Baidu, η εταιρεία που έχει τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης της χώρας.

Η Uber έχει δηλώσει πως από τις 30 μεγαλύτερες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται βγάζει καθαρά κέρδη ύψους 1 δισ. τον χρόνο, μέρος των οποίων χρηματοδοτεί την επέκταση της στην Κίνα. Από την άλλη η Didi έχει το πλεονέκτημα έδρας.

«Οι επενδυτές μπορεί να δείξουν μια προτίμηση στη Didi επειδή έχει περισσότερους χρήστες στην Κίνα», εκτιμά η Marie Sun, αναλύτρια της Morningstar Investment Service στη Σένζεν. «Επίσης, όταν εξετάζεται το θέμα των ρυθμίσεων, κάποιοι πιστεύουν ότι η Didi κατανοεί καλύτερα το πώς λειτουργούν τα πράγματα στην Κίνα».

Η Uber και η Didi θα παραμείνουν σε πόλεμο και αυτός που θα χάσει θα είναι αυτός που θα ξεμείνει πρώτος από χρήματα. Ωστόσο η Κίνα αποδεικνύεται ιδιαίτερα «εύφορη» σε ότι αφορά την συγκέντρωση κεφαλαίων. Παρότι η επενδυτική δραστηριότητα παγκοσμίως έχει μειωθεί, στην Κίνα οι συμφωνίες χρηματοδότησης startups αυξήθηκαν κατά 50% πέρσι, φτάνοντας τα 12,2 δισ. δολάρια σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Preqin.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider