Πως «ψαρεύουν» πελάτες οι οίκοι μόδας

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πως «ψαρεύουν» πελάτες οι οίκοι μόδας

Οι οίκοι μόδας μηχανεύονται διάφορα τεχνάσματα του marketing για να μειώσουν τα τονώσουν τη ζήτηση των ειδών πολυτελείας αλλά και να ανταγωνιστούν σε μια αρκετά ιδιόρρυθμη αγορά εν μέσω της παγκόσμιας ύφεσης. Μεγάλοι οίκοι όπως ο Gucci και ο Burberry αλλάζουν ακόμη και τον τρόπο παρουσίασης των κολεξιόν τους ενώ τα ίδια τα mall με τα είδη πολυτελείας προχωρούν σε διάφορες προωθητικές ενέργειες για να προσελκύσουν το κοινό των συγκεκριμένων ειδών.

Το παράδειγμα της Κίνας

Οι Κινέζοι τουρίστες στην Ιαπωνία δαπανούν εκατομμύρια γεν σε ρολόγια και είδη πολυτελείας από γνωστούς οίκους, κάτι που έδωσε ώθηση στις πωλήσεις σε πολλά mall με premium προϊόντα που βρίσκονται στη χώρα. Το αδύναμο νόμισμα της χώρας λειτούργησε ενισχυτικά στην απόφαση αγοράς, ειδικά όσον αφορά σε τουρίστες που αναζητούσαν για «ευκαιρίες» στα είδη πολυτελείας.

Οι πωλήσεις στο Premium Outlet σήμερα σημείωσαν άνοδο 10% (2,6 δις. δολάρια) το 2015, ανέφερε η Yutaka Tajima, στέλεχος του ομίλου Mitsubishi Estate στον οποίο ανήκουν και πολλά malls και outlets, και συμπλήρωσε ότι «φέτος στοχεύει σε ακόμη υψηλότερες πωλήσεις».

Ακόμη, προσθέτει ότι «η εισροή τουριστών από την Κίνα πέρυσι ήταν ιδιαίτερα ωφέλιμη για την αγορά ειδών πολυτελείας καθώς αυτού του είδους ο τουρισμός αναζητά προϊόντα υψηλής ποιότητας και όχι φθηνά είδη. Αναγκαζόμαστε να στραφούμε στους ξένους καταναλωτές όπως είναι οι Κινέζοι τουρίστες καθώς ο εγχώριος πληθυσμός συρρικνώνεται και η κατανάλωση σημειώνει κάμψη».

Πώς προσελκύουν τα mall πολυτελείας ξένους τουρίστες

Τα malls χρησιμοποιούν διάφορες τακτικές για να προσελκύσουν ξένους τουρίστες και να αποκτήσουν κίνηση τα μαγαζιά με τα είδη πολυτελείας. Η Mitsubishi Estate διαθέτει υπηρεσία αγοράς συναλλάγματος, χώρους προσευχής ενώ διανέμει χάρτες με τα σημεία όπου βρίσκονται tax-free καταστήματα κλπ.

Gucci: Κοινή «πασαρέλα» για άνδρες και γυναίκες λόγω κρίσης

Κοινή «πασαρέλα» για άνδρες και γυναίκες σχεδιάζει ο γνωστός οίκος μόδας Gucci, o οποίος θα εγκαταλείψει τις παραδοσιακές «ανδρικές» και «γυναικείες» επιδείξεις μόδας και θα τις ενοποιήσει για να βελτιώσει το μοντέλο marketing που θα ακολουθήσει στο εξής.

Ο κλάδος των πολυτελών προϊόντων αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο και οι επιχειρήσεις δείχνουν να προτιμούν τις πιο απλές διαδικασίες. Την ίδια λογική ακολουθούν και άλλες αντίστοιχες εταιρείες όπως είναι η Burberry και όπως ανακοίνωσε την Τρίτη σε ο Διευθύνων Σύμβουλος, Marco Bizzarri, o Creative Director, Alessandro Michele πλέον θα παρουσιάζεται μία συλλογή σε κάθε σεζόν, η οποία θα είναι κοινή για άνδρες και γυναίκες. Μια πρώτη γεύση από το νέο αυτό μοντέλο θα έχουμε κατά την επίδειξη στο Μιλάνο, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις νέες εγκαταστάσεις του οίκου στην πόλη.

Ακόμη, ο Bizzarri ανέφερε ότι αυτός ο περιορισμός στις επιδείξεις θα απλοποιήσει τη δουλειά από πολλές απόψεις. « Η διατήρηση δύο διαφορετικών ημερολογίων επιδείξεων είναι περισσότερο θέμα συνέχειας της παράδοσης και όχι πρακτικότητας», ανέφερε σχετικά ο Bizzari.

O οίκος θα διατηρήσει τη λογική «δες τώρα και αγόρασε αργότερα» καθώς τα χρονοδιαγράμματα είναι καίριας σημασίας για τον οίκο και για την παραγωγική διαδικασία της εταιρείας, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος.

Και η Gucci έχει το «κόλπο» της

« Η λογική που ακολουθούμε είναι διαφορετικά από αυτή της Burberry, η οποία ενοποιεί μεν τις επιδείξεις της αλλά παρέχει τη δυνατότητα στο κοινό να αγοράσει επί τόπου», αναφέρει ο Henri Pinault Διευθύνων Σύμβουλος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του οίκου Gucci. «Όταν όμως αναγκάζεις τον πελάτη να περιμένει τουλάχιστον για ένα εξάμηνο προκειμένου η συλλογή να είναι διαθέσιμη για αγορά, αυτό τους κάνει να θέλουν το προϊόν περισσότερο», σημειώνει.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider