Ο Κάρλος Γκον πριν από μερικά χρόνια ήταν μια από τις ισχυρότερες φιγούρες στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ήταν ο ηγέτης της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, ενός από τα μεγαλύτερα γκρουπ παγκοσμίως. Ο τελευταίος του ρόλος στη συμμαχία ήταν αυτός του CEO της Nissan. Από το 2018 και ύστερα όμως η πτώση του ήταν ραγδαία. Ο Γκον συνελήφθη (δύο φορές, μάλιστα) από τις ιαπωνικές αρχές με τις κατηγορίες της απόκρυψης του εισοδήματός του και κατάχρηση περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας.
Η υπόθεση αυτή έχει κινηματογραφική πλοκή Μετά τη (δεύτερη) σύλληψή του Ο Γκον βρισκόταν στην Ιαπωνία, ελεύθερος αλλά με περιοριστικούς όρους μετά την καταβολή εγγύησης. Λίγες ώρες προτού εκπνεύσει το 2019 «δραπέτευσε», φεύγοντας από την Ιαπωνία με ένα ιδιωτικό αεροπλάνο, κρυμμένος σε ένα κιβώτιο για μουσικό εξοπλισμό. Προορισμός του ήταν η χώρα καταγωγής του: ο Λίβανος.
Σήμερα, ο Κάρλος Γκον είναι διεθνώς καταζητούμενος με ένταλμα της Ιντερπόλ, ωστόσο δίνει τακτικά συνεντεύξεις σε διάφορα μέσα. Σε αυτές τις συνεντεύξεις πολύ συχνά κατακρίνει τη Nissan, χαρακτηρίζοντάς τη «συντηρητική». Το ίδιο έκανε και στην πρόσφατη διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου του στα ιαπωνικά, στην οποία είπε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πηγαίνει προς την 100% ηλεκτροκίνηση αλλά η Nissan δεν κάνει αρκετά για να ακολουθήσει.
«Η ταχύτητα της αλλαγής θα καθορίσει ποιος θα είναι ο νικητής», είπε ο Γκον, και χρησιμοποίησε το παράδειγμα του Leaf, που κυκλοφόρησε το 2010, για να δείξει πώς η Nissan προσπάθησε να διαδώσει τα ηλεκτρικά οχήματα όταν εκείνος ήταν επικεφαλής: «Όταν κυκλοφόρησα το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, όπως ξέρετε, όλοι γελούσαν με εμάς και έλεγαν, 'είστε χαμένοι'».
«Τώρα η Nissan βρίσκεται πραγματικά σε πολύ κακή θέση σε αυτήν την κούρσα (σ.σ. προς τον εξηλεκτρισμό). Δεν υπάρχει όραμα. Δεν ξέρουν πού πάνε. Δεν έχουν εικόνα για αυτόν τον τεράστιο τεχνολογικό μετασχηματισμό που συντελείται».