Στο τραπέζι και πάλι το επίδομα θέρμανσης για φυσικό αέριο

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στο τραπέζι και πάλι το επίδομα θέρμανσης για φυσικό αέριο

Επίδομα θέρμανσης και για τους καταναλωτές φυσικού αερίου πρότεινε ο γενικός διευθυντής της ΕΠΑ Αττικής, Χρήστος Μπαλάσκας, από το βήμα συνεδρίου τονίζοντας πως αρκετοί πολίτες χρίζουν ανάγκης επιδόματος παρόλο που το αέριο είναι φθινότερο κατά 30% από το πετρέλαιο θέρμανσης.

Ταυτόχρονα επεσήμανε πως δεν έχουν καταλήξει μέχρι στιγμής και οι συζητήσεις για τη θέσπιση κοινωνικού τιμολογίου φυσικού αερίου στα πρότυπα του αντίστοιχου τιμολογίου ηλεκτρικής ενέργειας που προβλέπει μειωμένες χρεώσεις για καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα, άνεργους, πολύτεκνους, κ.α.

Ασφυκτικά στενό χαρακτήρισε και το πλαίσιο για απελευθέρωση της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου που θεσπίστηκε με το τρίτο μνημόνιο και επεσήμανε την ανάγκη να συνεχιστούν οι επιδοτήσεις προς τους καταναλωτές, για να προχωρήσουν σε αντικατάσταση των εσωτερικών τους εγκαταστάσεων.

Αν και η συζήτηση δεν είναι καινούργια, προς αυτήν την κατεύθυνση γίνονται πλέον συζητήσεις και με την Περιφέρεια Αττικής.

Από πλευράς του το μέλος του δ.σ. του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς, Δημήτρης Κολαΐτης, ανέφερε ότι η Ελλάδα έχει από τις ακριβότερες τιμές φυσικού αερίου για τη βιομηχανία, γεγονός που απέδωσε, μεταξύ άλλων και στην υψηλή φορολογία.

Τόνισε, ωστόσο, ότι σε μια περίοδο που η κατανάλωση φθίνει, λόγω κρίσης, δεν μπορεί οι χρεώσεις για την απόσβεση των επενδύσεων στα δίκτυα φυσικού αερίου να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και ζήτησε να μοιραστούν όλοι το κόστος.

Εξέφρασε δε την ανησυχία του για τον τετραπλασιασμό των χρεώσεων για τα δίκτυα που ισχύει κατά τη μεταβατική περίοδο έως ότου εκδοθεί ο οριστικός κανονισμός τιμολόγησης.

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Γιώργος Παυλίδης, σημείωσε ότι, ενώ από την περιοχή διέρχονται όλοι οι υφιστάμενοι και μελλοντικοί αγωγοί, στην Περιφέρεια τροφοδοτούνται με αέριο μόνο 35 επιχειρήσεις και δεν υπάρχουν αστικά δίκτυα.

Παρόλα αυτά, η Περιφέρεια σχεδιάζει τη χρηματοδότηση κατασκευής δικτύων, όπως και την επιδότηση μετατροπής εγκαταστάσεων από το ΕΣΠΑ.

Ανέφερε, επίσης ότι η διέλευση των αγωγών γίνεται άναρχα καθώς και ότι υπάρχει υπερσυσσώρευση δικτύων σε μια στενή λωρίδα γης και με περιορισμένα οφέλη για την τοπική κοινωνία πέραν από τις αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις.

Αίσθηση προκάλεσαν οι επισημάνσεις του διευθυντή ενεργειακών έργων της J&P Άβαξ, Θόδωρου Αρσενίου, ο οποίος τόνισε ότι, ενώ η εταιρεία δεν εκλήθη από την Κοινοπραξία του ΤΑΡ να υποβάλει προσφορά για την κατασκευή των σταθμών συμπίεσης του αγωγού, παρά το γεγονός ότι είναι από τις ελάχιστες παγκοσμίως επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο.

Όπως ο ίδιος ανέφερε, υπήρχε δυνατότητα να συμμετάσχει μόνο ως υπεργολάβος των δύο γερμανικών, δύο ιταλικών και μίας ινδικής εταιρείας που εκλήθη. «Αν δεν μας θέλουν κάπου, δεν θέλουμε ούτε εμείς» σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Αρσενίου.

Ζήτησε, τέλος, να υπάρξει συνδρομή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για την έκδοση εγγυητικών επιστολών υπέρ ελληνικών επιχειρήσεων που συμμετέχουν σε διαγωνισμούς στο εξωτερικό, καθώς οι εγγυήσεις των ελληνικών τραπεζών δεν γίνονται δεκτές.

Να υπενθυμίσουμε ότι η συζήτηση άνοιξε για ακόμα μια φορά, την ώρα που το «ψαλιδισμένο» επίδομα για το πετρέλαιο θέρμανσης- στα 25 λεπτά το λίτρο από 35 λεπτά πέρυσι- θα χορηγηθεί σε λιγότερους δικαιούχους αφού θα ακολουθηθούν αυστηρότερα εισοδηματικά κριτήρια και σε δυο δόσεις.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider