Δεν είναι πειραματόζωο ο τουρισμός

Κωνσταντίνα Σβύνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Δεν είναι πειραματόζωο ο τουρισμός

Έχουμε φτάσει στο σημείο να λειτουργούμε κατά του βασικότερου πυλώνα της οικονομίας μας, αντιμετωπίζοντάς τον σαν «πειραματόζωο». Αυτό που ζητάμε είναι να μας αφήσουν να δουλέψουμε, να κάνουμε τη δουλειά μας όπως γνωρίζουμε εμείς

Και αυτό αν αναλογιστεί κανείς των άνευ λογικής και μελέτης φορολογικών επιβαρύνσεων που δέχεται ο κλάδος του τουρισμού. Δίνουν βαρύτητα στα άμεσα έσοδα του κράτους χωρίς να υπολογίζονται οι έμμεσες απώλειες, που σίγουρα οδηγούν σε αρνητικά αποτελέσματα μεσοπρόθεσμα!

Η φετινή χρονιά έβαλε ξανά την Κω στο χάρτη του τουρισμού στη θέση στην οποία αξίζει το νησί να βρίσκεται. Περάσαμε δύσκολα και φέτος, αλλά καταφέραμε να ισορροπήσουμε τα νούμερά μας κάτι που έγινε μετά από μία μεγάλη προσπάθεια, μετά τον καταστροφικό σεισμό της 21ης Ιουλίου.

Υπάρχει μεγάλη αναγκαιότητα να στηριχτεί η Κως μετά τα απανωτά χτυπήματα που δέχτηκε από το 2015 έως και το 2017, λόγω του προσφυγικού και του πρόσφατου σεισμού. Το νησί σηκώνει δυσανάλογο βάρος για τα δεδομένα του, και το στοιχειώδες που οφείλει να κάνει η κυβέρνηση αν θέλει να σταθεί ουσιαστικά δίπλα στους νησιώτες που με μεγάλη αξιοπρέπεια αντιμετώπισαν τις δυσκολίες, είναι να διατηρήσει τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ.

Αν η Κως στηριχτεί ουσιαστικά τότε έχει προοπτικές για να πετύχει ακόμα καλύτερους αριθμούς, όχι μόνο στο επίπεδο των αφίξεων, αλλά στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του τουρισμού.

Φέτος είχαμε διψήφια αύξηση αφίξεων στο νησί σε σχέση με το 2016. Οι αριθμοί αυτοί όμως μας οδηγούν σε υπερεκτίμηση, γιατί απλούστατα το 2016, αποτέλεσε μια εκ των χειρότερων τουριστικών ετών για την Κω, καθώς έφερε τις επιπτώσεις του μεταναστευτικού. Θα είμαστε λοιπόν πιο ρεαλιστές αν συγκρίνουμε με τα νούμερα του 2015 και μπορούμε να πούμε ότι «πιάσαμε» τα νούμερα αυτά.

Η πορεία της τουριστικής κίνησης μας αφήνει ικανοποιημένους για την ώρα, καθώς τα ποσοστά από τις προκρατήσεις για το 2018 είναι σε υψηλά επίπεδα. Αν λοιπόν δεν συμβεί ακόμα κάτι απρόοπτο, θωρώ ότι θα έχουμε μία πάρα πολύ καλή χρονιά.

Σε ότι αφορά την κρουαζιέρα είναι ένα κομμάτι του μάρκετινγκ που θεωρώ ότι δεν το έχει χειριστεί καλά η Κως. Στο θαλάσσιο τουρισμό έχουμε καλές προοπτικές, καθώς έχουμε μια από τις καλύτερες και πιο οργανωμένες μαρίνες της Ελλάδας και μπορούμε να μιλήσουμε και για επέκτασή της. Πέραν τούτου η γεωπολιτική θέση της Κω είναι τέτοια που μπορεί να «εκτινάξει» το νησί ως βάση κρουαζιερόπλοιων, ιδιωτικών σκαφών και ημερόπλοιων.

Επιμέλεια: Στέλλα Κεμανετζή

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider