Πώς η Ψυχολογία ως επιστήμη βοηθάει την επιχείρησή σας

Ελευθερία Καριπίδη
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς η Ψυχολογία ως επιστήμη βοηθάει την επιχείρησή σας

Η εφαρμογή της Ψυχολογίας ως κοινωνική επιστήμη κρίνεται απαραίτητη σε κάθε έκφανση της ζωής μας καθώς βασίζεται στην μελέτη των συναισθημάτων και της συμπεριφοράς μας με σκοπό την βελτίωσή τους. Δεν θα μπορούσαμε λοιπόν να παραλείψουμε την εφαρμογή της σε ένα brand/επιχείρηση αλλά και την σημαντικότητά της στην δημιουργία θετικών συναισθημάτων, συμπεριφορών και εμπειριών προς τους καταναλωτές αλλά και εργαζομένους μιας επιχείρησης. Συγκεκριμένα, η ψυχολογία μπορεί να εφαρμοστεί στην καλύτερη σχεδίαση ενός προιόντος, μίας υπηρεσίας αλλά και του χώρου, είτε πρόκειται για ένα κατάστημα λιανικής είτε για ένα γραφείο, με απώτερο σκοπό την δημιουργία θετικών αποτελεσμάτων όπως αύξηση των πωλήσεων ή βελτίωση της παραγωγικότητας του προσωπικού.

Ο παραδοσιακός τρόπος σκέψης ενός επιχειρηματία φαίνεται να επικεντρώνεται στην ψυχρή νοοτροπία της αύξησης των πωλήσεων και την αγωνία για την γρήγορη αύξηση των εσόδων, η οποία πολλές φορές αποπροσανατολίζει και οδηγεί στην έλλειψη πραγματικού ενδιαφέροντος για τον άνθρωπο. Η επιστήμη της Ψυχολογίας μας βοηθάει να αντιληφθούμε πως επικεντρώνοντας την προσοχή μας στο να κατανοήσουμε και έπειτα να εξυπηρετήσουμε τις πραγματικές ανάγκες του ατόμου θα έχουμε εγγυημένα θετικά αποτελέσματα στην κερδοφορία και ανάπτυξη της επιχείρησής μας. Θέτωντας τον άνθρωπο-καταναλωτή και τον άνθρωπο-εργαζόμενο στο επίκεντρο της προσοχής μας, δημιουργώντας τις καλύτερες εμπειρίες στην σχέση τους με την επιχείρηση την οποία έρχονται σε επαφή, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορούν να επέλθουν. Μερικά από τα προφανή αποτελέσματα είναι το customer loyalty και employee retention για τους πελάτες και υπαλλήλους αντίστοιχα. Δημιουργώντας ένα brand, προιόν, κατάστημα ή εργασιακό χώρο το οποίο να επηρεάζει θετικά τις πέντε αισθήσεις μας (όραση, όσφρηση, αφή, ακοή, γεύση) μπορούμε να «εθίσουμε» το άτομο σε ευχάριστες εμπειρίες τις οποίες θέλει να ξαναζήσει. ‘Οσο πιο έντονες είναι αυτές οι εμπειρίες τόσο πιο εύκολα καταγράφονται στο υποσυνείδητό μας και δημιουργούν «συνήθειες». Θέλετε λοιπόν να μάθετε πώς να κάνενετε την επιχείρησή σας την αγαπήμένη συνήθεια των ανθρώπων που εργάζονται για εσάς αλλά και όσων καταναλώνουν τα προιόντα ή τις υπηρεσίες σας;

Η εφαρμοσμένη ψυχολογία στην σχεδίαση του προιόντος μελετά τις ανάγκες και επιθυμίες του χρήστη όσον αφορά το εσωτερικό/κυρίως προιόν αλλά και την συσκευασία του. Η μελέτη της γνωστικής και συναισθηματικής αντίδρασης του χρήστη προς το προιόν μας βοηθάει να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις για την υλοποίηση και βελτίωση του προιόντος. Με την ίδια λογική, μπορούμε να δημιουργήσουμε υπηρεσίες που αυξάνουν την ευχαρίστηση του καταναλωτή αλλά και του προσωπικού. Μέσα από την μελέτη της αλληλεπίδρασης του λήπτη/καναταναλωτή με το περιβάλλον το οποίο προσφέρει την υπηρεσία, μπορούμε να έχουμε καλύτερη εικόνα για τα συναισθήματα και τις σκέψεις τις οποίες αναπτύσσουν οι καταναλωτές αλλά και οι εργαζόμενοί μας.

Συγκεκριμένα για τον κατάλληλο σχεδιασμό ενός επαγγελματικού χώρου (πχ. γραφείο, κατάστημα λιανικής, χώρος εστίασης), η ψυχολογία μας μαθαίνει πως μπορούμε να επηρεάσουμε θετικά την σχέση του προσωπικού και των καταναλωτών μας με το business/brand μας αλλά και να δημιουργήσουμε ευχάριστες εμπειρίες και αναμνήσεις οι οποίες θα τους φέρουν πιο κοντά μας. Ως αποτέλεσμα, είμαστε σε καλύτερη θέση να γνωρίζουμε τι θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε για να κάνουμε τις υπηρεσίες μας ακόμα καλύτερες, και το σημαντικότερο τους ανθρώπους για τους οποίους υπάρχει η συγκεκριμένη υπηρεσία ακομά πιο χαρούμενους!

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider