Χαραλαμπίδης (Alpha Bank): Η νέα τραπεζική μειώνει το κόστος, βελτιώνει την εμπειρία

Βάσω Αγγελέτου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Χαραλαμπίδης (Alpha Bank): Η νέα τραπεζική μειώνει το κόστος, βελτιώνει την εμπειρία

Μέσω υπολογιστή ή smartphone ή ΑΤΜs θα γίνονται σε δύο χρόνια από σήμερα το 85% των τραπεζικών συναλλαγών μας, εκτιμά σε συνέντευξή του στο insider.gr ο Δαμιανός Χαραλαμπίδης, εντεταλμένος γενικός διευθυντής και Chief Digital Officer της Alpha Bank.

Η ψηφιοποίηση των τραπεζικών υπηρεσιών φέρνει σημαντικά οφέλη σε επίπεδο κόστους, τόσο για τις τράπεζες όσο και για τον τελικό χρήστη. Σύμφωνα με τον κ. Χαραλαμπίδη, η «νέα τραπεζική» μειώνει τα κόστη για τις τράπεζες «και μειωμένα κόστη για τις τράπεζες σημαίνει και μειωμένα κόστη για τον πελάτη». Ταυτόχρονα, το άνοιγμα της αγοράς και η είσοδος νέων παικτών, των λεγόμενων Fintech, ανεβάζουν τον πήχη της εμπειρίας για τον πελάτη.

Ήδη, 7 στις 10 συναλλαγές από ιδιώτες και επιχειρήσεις εκτελούνται μέσω των ψηφιακών καναλιών, γεγονός που αποδεικνύει ότι η ψηφιακή τραπεζική είναι ένα σημαντικό κεφάλαιο πλέον για όλες τις τράπεζες. Όπως σημειώνει, πάντως, ο κ. Χαραλαμπίδης, η διείσδυση που έχει επιτευχθεί από τα κανάλια ψηφιακής τραπεζικής στην Ελλάδα είναι «πίσω» σε σύγκριση με τα διεθνή επίπεδα, αν και τα τελευταία χρόνια έχουν σημειωθεί άλματα, εν μέρει και με τη «βοήθεια» των capital controls.

«Κάθε χρόνο, αυξάνεται ραγδαία ο αριθμός των ανθρώπων που χρησιμοποιούν για τις συναλλαγές τους το web banking, το mobile banking ή τα ΑΤΜ», αναφέρει ο κ. Χαραλαμπίδης, και εξηγεί ότι ειδικά στις συναλλαγές από το κινητό σχεδόν διπλασιάζονται χρόνο με χρόνο, αφού η επικράτηση των smarphones στην ελληνική αγορά υπερβαίνει το 70%.

«Στα τέλη του 2017 ξεκινήσαμε στην Alpha Bank το πρόγραμμα που τρέχουμε σήμερα, το οποίο βρίσκεται σε πλήρη υλοποίηση. Στόχος μας είναι να μεταφέρουμε τουλάχιστον το 40% των συναλλαγών που γίνονται μέσω των ταμείων, στα ψηφιακά μέσα». Όπως εξηγεί ο κ. Χαραλαμπίδης, η εμπειρία που δίνουν αυτά τα μέσα στον πελάτη είναι πολύ καλύτερη από το κατάστημα, αφού «μπορείς να κάνεις τις συναλλαγές 7 ημέρες την εβδομάδα, 24 ώρες την ημέρα, χωρίς να φύγεις από τη θαλπωρή του σπιτιού σου».

Εκταμίευση δανείου από το… σαλόνι

Αυτό που θα βλέπουμε όλο και περισσότερο, όσο περνάει ο καιρός, είναι η δυνατότητα να προμηθεύεται κανείς τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της τράπεζας χρησιμοποιώντας τα νέα αυτά μέσα, όπως να ξεκινά τη διαδικασία χορήγησης δανείου ή πιστωτικής κάρτας από τον υπολογιστή ή το κινητό του, σημειώνει ο κ. Χαραλαμπίδης. «Ήδη, οι πελάτες της Alpha Bank που είναι εγγεγραμμένοι στο web η mobile banking μπορούν να υποβάλλουν αίτημα για έκδοση κάρτας ή να ανοίξουν μια προθεσμιακή κατάθεση. «Έχουμε πολλά σχέδια που θα αρχίσουμε σιγά σιγά να ξεδιπλώνουμε στον τομέα αυτόν», συμπληρώνει.

Το κατάστημα του μέλλοντος

Στην ερώτηση εάν οι τράπεζες θα έχουν καταστήματα στο μέλλον, ο κ. Χαραλαμπίδης είναι κατηγορηματικός ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπάρχουν καταστήματα». Απλώς αυτά θα είναι τελείως διαφορετικά, εξηγεί, καθώς θα διαθέτουν πολύ περισσότερο αυτοματισμό μέσω ειδικών μηχανημάτων για όλες τις συναλλαγές. Τα ταμεία θα είναι λιγότερα και το προσωπικό της τράπεζας θα κάνει αυτό που ξέρει καλά και για το οποίο το εμπιστεύονται οι πελάτες: θα δίνει συμβουλές και θα καθοδηγεί.

«Θα επικεντρωθούμε στη συμβουλευτική τραπεζική, είναι κάτι που κάνουμε καλά και γι’ αυτό μας ξέρει ο κόσμος», σημειώνει ο κ. Χαραλαμπίδης.

Τα οφέλη από το «άνοιγμα» της τραπεζικής αγοράς

«Όπως όλες οι τράπεζες, έτσι και στην Alpha Bank, βλέπουμε θετικά το άνοιγμα της τραπεζικής αγοράς», σημειώνει. Πέρυσι η Alpha Bank ξεκίνησε τον δικό της διαγωνισμό hackathon, το «Fintech Challenge». «Ήρθαμε σε επαφή με καινοτόμες ιδέες και επιχειρήσεις χρησιμοποιώντας τη δομή του open banking μέσω των APIs. Είναι χαρά μας να ερχόμαστε σε επαφή με αυτόν τον κόσμο, πιστεύουμε στην αγαστή συνεργασία του Fintech Community με τον τραπεζικό κλάδο και θεωρούμε ότι μόνο οφέλη μπορούν να προκύψουν», σημειώνει ο ίδιος.

Όπως εξηγεί, όσο και να προσπαθούν οι παραδοσιακές τράπεζες να βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη, μια επιχείρηση που μπορεί να κινηθεί πιο αυτόνομα και ταχύτερα από μια “βαριά” τράπεζα θα μπορέσει να κάνει αυτή τη δουλειά καλύτερα. «Σκοπός μας είναι να συνεργαστούμε με τις επιχειρήσεις αυτές. Ήδη στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετές πλατφόρμες που ανταγωνίζονται τις εγχώριες τράπεζες. Η καλύτερη εμπειρία που προσφέρουν οι εν λόγω πλατφόρμες τις καθιστούν ανταγωνιστικές και μας ωθούν να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία που προσφέρουμε και εμείς στους πελάτες μας».

Αλλαγή του μοντέλου τιμολόγησης

Όπως εξηγεί ο Χαραλαμπίδης, η ακριβότερη υπηρεσία για τις τράπεζες είναι τα μετρητά, συνεπώς, η διάδοση του πλαστικού χρήματος με αλματώδεις ρυθμούς τα τελευταία χρόνια μειώνουν το κόστος των συναλλαγών. Υποστηρίζει, πάντως, ότι το μοντέλο τιμολόγησης που εφαρμόζεται στη χώρα μας θα έπρεπε να επανεξεταστεί, υιοθετώντας μια πιο «ολιστική» προσέγγιση, ούτως ώστε να μην χρεώνουν οι τράπεζες υπηρεσίες που δεν θα έπρεπε και το αντίστροφο, αλλά να παρέχεται ένα συνολικό πακέτο υπηρεσιών με εφάπαξ «συμβολικό» κόστος (π.χ. συνδρομή) σε ετήσιο ή μηνιαίο επίπεδο.

«Οι τράπεζες εξετάζουν νέα μοντέλα τιμολόγησης, ωστόσο, μια τέτοια αλλαγή προσέγγισης συνεπάγεται αλλαγή της τραπεζικής όπως την αντιλαμβανόμαστε σήμερα και σίγουρα απαιτείται αρκετός χρόνος», καταλήγει ο κ. Χαραλαμπίδης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider