Κρις Τρους (Saxo Bank): Οι τράπεζες να δουν το Fintech ως ευκαιρία

Βάσω Αγγελέτου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κρις Τρους (Saxo Bank): Οι τράπεζες να δουν το Fintech ως ευκαιρία

Είναι προς όφελος των τραπεζών να «αγκαλιάσουν» την επανάσταση που φέρνει η χρηματοοικονομική τεχνολογία, γνωστή ως Fintech, γιατί διαφορετικά το κόστος θα είναι μεγάλο για τις ίδιες, επισημαίνει ο Κρις Τρους, επικεφαλής τμήματος Fintech της Saxo Bank σε συνέντευξη που παραχώρησε στο insider.gr.


«Είναι απαραίτητο οι τράπεζες να αλλάξουν τρόπο σκέψης και να δουν την ψηφιοποίηση ως ευκαιρία και όχι ως απειλή. Αντίστοιχα, οι εταιρείες Fintech πρέπει να καταλάβουν ότι, για να είναι βιώσιμες και κερδοφόρες, δεν μπορούν να ανατρέψουν ολόκληρη την αλυσίδα αξίας των τραπεζών – η οποία αποτελεί αποτέλεσμα βαθιάς κατανόησης του χρηματοοικονομικού συστήματος και ενσωμάτωσης σε αυτό», υπογραμμίζει ο κ. Τρους.

Ερωτηθείς ποιες είναι οι νέες τάσεις που διαμορφώνουν το Fintech, το κορυφαίο στέλεχος της Saxo Bank εκτιμά ότι συνοψίζονται στις εξής πέντε:

  • Η εμπορευματοποίηση του τραπεζικού κλάδου, η οποία οδήγησε στην άνοδο των εταιρειών τύπου aggregator που παρέχουν υπηρεσίες σε βιομηχανική κλίμακα, όπως οι εταιρείες παροχής ρευστότητας σε συνάλλαγμα, οι παγκόσμιες εταιρείες θεματοφυλακής και οι εταιρείες υπηρεσιών βασικής διαμεσολάβησης (prime brokerage).
  • Η άνοδος των υπηρεσιών ειδικής διαπραγμάτευσης (market making) από μη τραπεζικούς φορείς παροχής ρευστότητας, με τη βοήθεια της νέας τεχνολογίας. Αυτοί οι νέοι παίκτες της αγοράς καλύπτουν το κενό ρευστότητας που δημιουργήθηκε από το γεγονός ότι οι τράπεζες έχουν σταματήσει τη διάθεση κεφαλαίων για συναλλακτικές δραστηριότητες.
  • Η ανάπτυξη των μεγάλων χρηματιστηρίων, τα οποία έχουν γίνει παράγοντες παγκόσμιου βεληνεκούς, με πληθώρα προσφερόμενων υπηρεσιών, και η πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι χρηματιστηριακοί διαμεσολαβητές ώστε να διατηρήσουν την επαφή με όλους αυτούς τους παρόχους υποδομής στην αγορά.
  • Ο πολλαπλασιασμός των νέων τεχνολογιών, τόσο σε επίπεδο υλικού εξοπλισμού όσο και σε επίπεδο ανάπτυξης της εμπειρίας χρήσης του πελάτη, κάτι το οποίο μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο προσφέρονται οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.
  • Η συνεργασία μεταξύ όσων συμμετέχουν στο χρηματοπιστωτικό οικοσύστημα, ένα φαινόμενο που συνδέεται εν μέρει με κάποια από τα παραπάνω, αλλά και με τη νέα τεχνολογία. Παραδείγματα τέτοιου είδους κλαδικής συνεργασίας είναι η χρήση του δικτύου SWIFT στις πληρωμές, του πρωτοκόλλου FIX στις συναλλαγές και της τεχνολογίας OpenAPI στον τραπεζικό τομέα.

Η τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία του Fintech

Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) είναι, σύμφωνα με τον κ. Τρους, το «κλειδί» για την εξέλιξη του Fintech τα επόμενα έτη.

«Αρκεί κανείς να ρίξει μια ματιά στην επανάσταση της “έξυπνης τεχνολογίας” στα σπίτια μας, όπως για παράδειγμα το Amazon Alexa ή το Google Home, για να το επιβεβαιώσει. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι καταναλωτές δεν επιλέγουν ανάμεσα στην Amazon ή τη Google με βάση την εμφάνιση και τη γενική εντύπωση του προϊόντος. Πιστεύουμε ότι με τον ίδιο τρόπο που η AI προσδιορίζει σήμερα την εμπειρία πελάτη σε αυτά τα προϊόντα, θα δούμε να αλλάζει και τη συμπεριφορά των πελατών μας στον κλάδο των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών», αναφέρει.

Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που λειτουργεί το Alexa για την Amazon ή το Siri για την Apple, το μέλλον των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών μπορεί να επιτρέψει σε εμπορικά σήματα, όπως η Saxo Bank, να αποκτήσουν το δικό τους «πρόσωπο» ή «φωνή» τεχνητής νοημοσύνης ως άρρηκτο συστατικό στοιχείο της επωνυμίας τους, σημειώνει ο κ. Τρους.

Στο επίκεντρο... ο πελάτης

Όπως έχουν επισημάνει και τραπεζικά στελέχη στο insider.gr, ο κ. Τρους εκτιμά ότι το Fintech θα φέρει το προσκήνιο νέα πελατοκεντρικά μοντέλα, τα οποία θα επιτρέψουν στις μεσαίου μεγέθους τράπεζες να ανέβουν κατηγορία χωρίς να χάσουν την ικανότητα και την ευελιξία να ανταποκρίνονται γρήγορα στις μεταβολές της ζήτησης. «Αυτό θα δώσει την ευκαιρία στις τράπεζες μεσαίου μεγέθους όχι απλώς να επιβιώσουν, αλλά να μεγαλουργήσουν».

Για να μεγιστοποιήσουν την αξία των νέων λύσεων, οι τράπεζες πρέπει να υιοθετήσουν επιχειρηματικά μοντέλα που θα βασίζονται στην ευρύτερη χρήση API (περιβάλλοντα διασύνδεσης) ώστε να εξασφαλίσουν πρόσβαση σε λύσεις που μπορούν να ενσωματωθούν σε μια αυθεντικά δική τους εμπειρία χρήστη. Στο μέλλον, η διαφορά μεταξύ των ψηφιακών και των παραδοσιακών χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών θα είναι μικρότερη από ποτέ, καθώς οι εταιρείες που αδυνατούν να συνειδητοποιήσουν τα οφέλη της τεχνολογίας θα δυσκολευτούν πολύ να μεγαλώσουν και να αναπτυχθούν.

«Στη Saxo Bank, η τεχνολογία των API και της ανοιχτής συνεργασίας βρίσκονται στο επίκεντρο των καινοτομιών μας. Το άνοιγμα της υποδομής μας στον τομέα των συναλλαγών, συμπεριλαμβανομένης της πλατφόρμας SaxoTraderGO, μας δίνει την ευελιξία να προσφέρουμε στους χρήστες μας νέα και αναπτυσσόμενα προϊόντα και υπηρεσίες, με βάση τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους από μια εταιρεία παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Επενδύοντας σε μια εξαιρετικά εξατομικευμένη και πλούσια εμπειρία πελάτη, πιστεύουμε ότι ενισχύουμε τις σχέσεις μας με το καταναλωτικό κοινό και καλλιεργούμε μεγαλύτερη πιστότητα των πελατών μας».

Στην άλλη όψη του νομίσματος βρίσκονται οι χρήστες. Όπως εξηγεί ο κ. Τρους, οι πελάτες έχουν πλέον συνηθίσει την άμεση απόκριση, την άνεση και τις εξατομικευμένες υπηρεσίες που απολαμβάνουν μέσω των εφαρμογών που κατεβάζουν στα smartphone τους για να διευκολύνουν βασικές πλευρές της καθημερινής τους ζωής.

Η Saxo Bank ήταν μια εταιρεία Fintech προτού ακόμα ο όρος εφευρεθεί

« Η τεχνολογία και η καινοτομία ήταν πάντα ζωτικής σημασίας για τη Saxo Bank στην προσπάθειά μας να ικανοποιήσουμε τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών μας», αναφέρει.

Για παράδειγμα, με το SaxoSelect παρέχεται μια απολύτως ψηφιακή και πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συναλλαγών και επενδύσεων, η οποία παρέχει στους πελάτες τη δυνατότητα να επενδύουν σε προεπιλεγμένα χαρτοφυλάκια απευθείας μέσω της επενδυτικής τους πλατφόρμας. «Για να προσφέρουμε αυτές τις υπηρεσίες συνεργαζόμαστε με παγκόσμιους ηγέτες όπως η Blackrock και η Morningstar. Με τη Morningstar, μάλιστα, σχεδιάσαμε το χαρτοφυλάκιο Saxo Morningstar MOAT®, ένα χαρτοφυλάκιο ειδικά για τους πελάτες της Saxo, το οποίο προσφέρει έναν έξυπνο και οικονομικό τρόπο επένδυσης σε ένα χαρτοφυλάκιο 30 μετοχών υψηλής ποιότητας, σύμφωνα με τη μεθοδολογία αξιολόγησης και την έρευνα αποτίμησης Economic Moat® της Morningstar, που αναγνωρίζει ποιες μετοχές είναι υποτιμημένες στην αγορά».

«Πιστεύουμε ότι η συνεργασία μεταξύ των χρηματοοικονομικών εταιρειών και των εταιρειών τεχνολογίας είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος να αντιμετωπίσει κανείς την είσοδο –και την απειλή– των ψηφιακών εταιρειών-κολοσσών στην αγορά παροχής λύσεων χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών», καταλήγει ο κ. Τρους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider