Playr: Το νέο app που θα «παίξει μπάλα»

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Playr: Το νέο app που θα «παίξει μπάλα»

Είναι ο τρόπος της νέας γενιάς να «παίξει μπάλα» και παρόλο που ενέχει τις δυσκολίες του, αρκετές φορές κερδίζει το στοίχημα. Ο λόγος για τις startups που ξεκινούν από μια απλή ιδέα και κάποιες εξ' αυτών εξελίσσονται σε διαμάντια της Silicon Valley κι ας τους χωρίζει ένας ολόκληρος Ατλαντικός από αυτή...

Μια εξ’ αυτών και σχετικά νέα, η Playr, η πρώτη εφαρμογή στην Ελλάδα για τους λάτρεις του ποδοσφαίρου η οποία είναι διαθέσιμη σε iOs και Android. Δημιουργήθηκε πριν από σχεδόν δύο χρόνια, όταν η κρίση μας είχε χτυπήσει ήδη την πόρτα, από τρεις νέους. Ο ένας είχε την ιδέα, οι άλλοι δύο την τεχνογνωσία και όλοι μαζί δημιούργησαν ένα app, μέσα από το οποίο μπορεί κανείς να εντοπίσει και να κάνει κράτηση στο πιο κοντινό, διαθέσιμο γήπεδο 5x5 για να παίξει έναν αγώνα με τους φίλους του.

Οι Νίκος Λινάκης, ο Γιώργος Σωτηρόπουλος και Ηλίας Παντελάκης, μιλώντας στο Insider.gr καταθέτουν το όνειρό τους, τις δυσκολίες της υλοποίησής του, ειδικά σε μια Ελλάδα που ακολουθεί κατά πόδας τα ταχύτατα βήματα της τεχνολογίας αλλά επιμένουν πως «παρά τις αντίξοες συνθήκες, ένα βήμα τη φορά μπορεί να σε οδηγήσει στην επιτυχία».

Όταν η ιδέα προκύπτει απ' την ανάγκη

Παρότι geeks, όπως αυτοαποκαλούνται, το ποδόσφαιρο συγκαταλέγεται στη λίστα με τα αγαπημένα τους χόμπυ. «Έχοντας παίξει 5x5 αρκετές φορές οι ίδιοι, οταν ο Ηλίας μας είπε την ιδέα συμφωνήσαμε σχεδόν αμέσως στην ανάπτυξη της εφαρμογής, αφού γνωρίζαμε τι χρειάζεται για να απλοποιηθεί η όλη διαδικασία.

Όταν παίζαμε εμείς έπρεπε να συνεννοηθούμε μεταξύ μας, στη συνέχεια να καλέσουμε το γήπεδο και σε περίπτωση που δεν ήταν διαθέσιμο την επιθυμητή μέρα και ώρα, να επαναλάβουμε τη διαδικασία, δηλαδή να ξανασυνεννοηθούμε και να ξανακαλέσουμε, ανά περιπτώσεις και περισσότερες από δύο φορές».

«Γι' αυτό καταλλήξαμε να φτιάξουμε μια εφαρμογή μέσω της οποία θα μπορείς να ελέγχεις τη διαθεσιμότητα των γηπέδων στην περιοχή που επιθυμείς να παίξεις, να συγκρίνεις τις τιμές κι έπειτα να κάνεις την κράτηση σου. Μόλις ολοκληρώσεις τη διαδικασία έχεις τη δυνατότητα να ενημερώσεις όλους τους φίλους σου μέσω email, Facebook, WhatsApp, Viber.

Εκτός από τo χρόνο που γλιτώνεις ελέγχοντας ηλεκτρονικά τη διαθεσιμότητα, σου δίνει τη δυνατότητα να τσεκάρεις τα χαρακτηριστικά του κάθε γηπέδου, να δεις φωτογραφίες από το καθένα καθώς και πως τα έχουν αξιολογήσει οι προηγούμενοι χρήστες.

Φυσικά είναι χρήσιμο και για τον ιδιοκτήτη του γηπέδου, ο οποίος μπορεί μέχρι και να βγάζει στατιστικά στοιχεία και βάσει αυτών να ρυθμίζει ακόμα και τις τιμές του, δημιουργώντας για παράδειγμα προσφορές σε ώρες που δεν υπάρχει αυξημένη ζήτηση.

Τέλος υπάρχει δυνατότητα ακύρωσης, γι αυτό και ρωτάμε μετά το καθορισμένο ραντεβού το χρήστη αν πραγματοποιήθηκε το παιχνίδι. Η φιλοσοφία μας ήταν να κάνεις αυτό που θες με 3 κλικ: να πάρεις δηλαδή την πληροφορία που θέλεις πολύ γρήγορα και να ολοκληρώσεις την κράτηση σου σε ελάχιστο χρόνο».

-Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε κατά την ανάπτυξη της εφαρμογής ή και στη συνέχεια;

Η αλήθεια είναι πως είχε μια πολυπλοκότητα τόσο τεχνολογικά όσο και επικοινωνιακά, γιατί πρέπει να συντονίσεις μια αγορά η οποία δεν είναι και τόσο εξοικειωμένη με την τεχνολογία.

Εμείς ακουμπάμε σε δύο άκρα. Αρχικά στον καταναλωτή που παίζει μπάλα, ο οποίος χρησιμοποιεί συνήθως την τεχνολογία στην καθημερινότητά του, εκεί ήταν εύκολη η διαδικασία. Το πρόβλημα ουσιαστικά συναντάται στο πως θα προσεγγίσουμε το B2B (business to business), δηλαδή πως θα προσεγγίσουμε εμείς τους γηπεδάρχες για να τους συστήσουμε το προϊόν μας και να τους εκπαιδεύσουμε στο πώς να το χρησιμοποιούν.

Δυσκολότερο όλων βέβαια αποδείχτηκε το να τους πείσουμε να αφήσουν το χαρτί. Αρκεί να σκεφτείς πως υπάρχουν γήπεδα στην Αθήνα που δεν έχουν καν διαδικτυακή παρουσία. Δυστυχώς, οι μεγαλύτερης ηλικίας άνθρωποι εμμένουν στο «εγώ έτσι δουλεύω» και δυσκολεύονται να κατανοήσουν πως η αγορά στο τέλος θα αλλάξει με ή χωρίς αυτούς και με ή χωρίς εμάς δηλαδή. Στο νέο τοπίο που θα διαμορφωθεί θα αλληλεξαρτόμαστε, και στο πως αυτός θα χρησιμοποιήσει καλύτερα το γήπεδό του αλλά και στο πως εμείς θα τον συνδέσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο με τους πελάτες του.

-Πόσα είναι τα συνεργαζόμενα γήπεδα μέχρι στιγμής και από ποιες πόλεις;

Μέχρι στιγμής η εφαρμογή είναι διαθέσιμη για γήπεδα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στόχος βέβαια είναι να επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα. Παρακολουθούμε που υπάρχει ενδιαφέρον για να ξέρουμε που θα είναι η μελλοντική μας επέκταση.

-Πόσο εύκολο είναι να προχωρήσεις μια ιδέα την οποία θεωρείς καλή και ειδικά στην Ελλάδα;

Στην δική μας την περίπτωση δεν υπήρξε δυνατότητα χρηματοδότησης οπότε επενδύσαμε με δική μας δαπάνη και φυσικά με τον προσωπικό μας χρόνο, εφόσον είχαμε την τεχνογνωσία. Την περίπτωση της χρηματοδότησης ίσως την εξετάσουμε στο μέλλον. Το πρόβλημα όμως με την Ελλάδα είναι γνωστό, τα λειτουργικά έξοδα όταν ξεκινάς μια εταιρεία είναι ιδιαιτέρως αυξημένα ακόμα κι αν αυτή δεν έχει έσοδα.

Για τις περιπτώσεις που είσαι εσύ ο επενδυτής, ξεκινάς βάζοντας ένα όριο, το οποίο σχεδόν πάντα αποδεικνύεται δυσδιάκριτο. Όσο πιο πολύ σου αρέσει αυτό που κάνεις τόσο πιο πολύ το μετατοπίζεις.

Υπάρχουν βέβαια και πολλές εταιρείες ή ομάδες που έχουν μια ιδέα και προσδοκούν στο funding, στη χρηματοδότηση, για να την υλοποιήσουν. Το ενδιαφέρον υπάρχει αλλά είναι δύσκολο να βρεις του κατάλληλους ανθρώπους ειδικά αν μιλάμε για την αγορά της Ελλάδας.

Τώρα αν σκοπεύεις να δημιουργήσεις κάτι που απευθύνεται αποκλειστικά σε ελληνικό κοινό και να απευθυνθείς σε διεθνείς πλατφόρμες crowd funding, ίσως είναι και ακατόρθωτο. Τουλάχιστον εγώ δεν ξέρω κάποια ελληνική επιχειρηματική ιδέα που να έχει βρει επενδυτές με αυτό τον τρόπο.

Δυστυχώς στο εξωτερικό το τεχνολογικό κομμάτι είναι πιο εύκολο, πιο αποδεκτό ίσως. Ο χρήστης, ο αγοραστής, ο πελάτης μιας ευρωπαϊκής χώρας θα προτιμήσει να βάλει την κάρτα του για να πληρώσει παρά να χρησιμοποιήσει μετρητά, είναι πιο εξοικειωμένοι με την ηλεκτρονική αγορά. Στην Ελλάδα εξοικειωθήκαμε αναγκαστικά λόγω capital controls.

Ένα άλλο κομμάτι στο οποίο υστερούμε είναι στο πως θα προωθήσεις την εφαρμογής σου, αφού στηρίζεσαι ουσιαστικά στο προσωπικό σου «κεφάλαιο». Η προώθηση θέλει χρόνο και για να πετύχει πρέπει να είσαι αρκετό καιρό μέσα στο παιχνίδι ούτως ώστε αυτός που θέλει να παίξει 5x5 να έχει στο νου του ότι το Playr είναι μια από τις επιλογές του. Όπως συμβαίνει σήμερα με το Taxibeat και την Booking.com, όπου γνωρίζει ο καθένας ότι αποτελούν μια από τις επιλογές του.

Τέλος πρέπει να εκπαιδεύσεις και την αγορά σου, εμείς δηλαδή τώρα θέλουμε να εκπαιδεύσουμε και τους γηπεδάρχες ώστε για παράδειγμα η προμήθεια που παίρνουμε να μην αυξάνει την τιμή, αντιθέτως να δίνεται καλύτερη τιμή εφόσον η κράτηση γίνεται αυτόματα χωρίς να απασχολείται κάποιος υπάλληλος. Βέβαια τα βήματα πρέπει να γίνονται σιγά σιγά, σκαλί σκαλί , το ένα μετά το άλλο...

Playr: Το νέο app που θα «παίξει μπάλα»
Playr: Το νέο app που θα «παίξει μπάλα»
Playr: Το νέο app που θα «παίξει μπάλα»

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider