Lifekiy: Μια φρέσκια ιδέα που υπόσχεται να μας... ταξιδέψει!

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Lifekiy: Μια φρέσκια ιδέα που υπόσχεται να μας... ταξιδέψει!

Ήταν πριν ένα περίπου χρόνο, όπου ο Κωνσταντίνος και ο Αντώνης Χατζηπέτρου αποφάσισαν να επαναπροσδιορίσουν την έννοια του ταξιδιού κάνοντας το βασικό συστατικό του, την εμπειρία, «ακόμη πιο μοναδική». Για το λόγο αυτό δημιούργησαν το Lifekyi, την startup που θέτει νέες βάσεις στον εναλλακτικό τουρισμό, δίνει έμφαση στο κοινωνικό κομμάτι της απόδρασης και φέρνει όπως ισχυρίζεται το μότο τους την επανάσταση στο δωρεάν ταξίδι, «the free travel revolution».

Τι είναι όμως το Lifekiy; Όπως εξηγούν οι συνιδρυτές στο Insider.gr είναι το κάταλληλο εργαλείο μέσω του οποίου μπορείς να οργανώσεις το δικό σου θεματικό ταξίδι, να βρεις τους ιδανικούς συνταξιδιώτες και να ταξιδέψεις μαζί τους δωρεάν.

Η ιδέα ακούγεται απλή κι ενδιαφέρουσα. Αφότου ο εμπνευστής περιγράψει την απόδραση που έχει στο μυαλό του, αναζητά συνταξιδιώτες μέσα από την πλατφόρμα. Ταυτόχρονα αναλαμβάνει το ρόλο ταξιδιωτικού πρακτορείου, ψάχνει δηλαδή για τους κατάλληλους προμηθευτές – ξενοδοχεία, αεροπορικά εισιτήρια, μουσεία- και διαπραγματεύεται μαζί τους ώστε να αποκτήσει τις καλύτερες δυνατές τιμές, τις οποίες και παρουσιάζει στην πατφόρμα. Στη συνέχεια οι ενδιαφερόμενοι χρήστες, δηλώνουν συμμετοχή κι αρχίζουν να γνωρίζονται μεταξύ τους, μέχρι να έρθει η ώρα του ταξιδιού. Όλα αυτά, όπως διευκρινίζει ο κ. Χατζηπέτρου, συμβαίνουν σε ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα, για να μπορούν να διασφαλιστούν κι οι εκπτώσεις από πλευράς προμηθευτών. Όταν συμπληρωθούν τα άτομα της εκδρομής, γίνονται αυτόματα και οι πληρωμές προς τους προμηθευτές μέσω της πλατφόρμας- δεν παίρνουν λεφτά στα χέρια τους οι ιδιώτες διοργανωτές- ώστε να διασφαλίζονται οι συναλλαγές. Ο διοργανωτής όμως που έχει τρέξει για να οργανώσει το ταξίδι, εκμεταλλεύεται την έκπτωση του γκρουπ και ταξιδεύει δωρεάν ενώ αν υπάρξει υπόλοιπο από την έκπτωση μειώνεται η τιμή του γκρουπ».

Στα άτομα δεν υπάρχει περιορισμός, μπορούν να συμμετάσχουν από 10 έως 100, αλλά η ιδανική στόχευση είναι οι μικρές ομάδες, από 6 έως 15-16 άτομα. «Με τον τρόπο αυτό υπάρχει η κατάλληλη αλληλεπίδραση κι αναπτύσσονται πιο εύκολα σχέσεις μεταξύ των συμμετεχόντων. Επιπλέον είναι και πιο εύκολα διαχειρίσιμη η διοοργάνωση του ταξιδιού από κάποιον που δεν έχει μεγάλη εμπειρία» εξηγούν.

Πατέρας και γιος ξεκίνησαν από πολύ νωρίς να ασχολούνται με την επιχειρηματικότητα στην πράξη της, «άλλωστε οι ιδέες έρχονται κυρίως με την τριβή». Η ομάδα απαρτίζεται από πέντε άτομα. Εκτός από τους συνιδρυτές Κωνσταντίνο και Αντώνη Χατζηπέτρου, είναι ο Δημήτρης Λουκάς, Web Developer, ο Γιώργος Λίλης, Web Designer και η Αναστασία Γαληνού, Marketing & Communications Executive.

Ειδοποιός διαφορά είναι πως τα ταξίδια είναι συνήθως θεματικά και εναλλακτικά και μέσω αυτού δίνεται έμφαση στο κοινωνικό κομμάτι της απόδρασης. «Ενδεικτικά μια εκδρομή θα μπορούσε να έχει στόχο να επισκεφτούμε μουσεία του Παρισιού ή να νοικιάσουμε ποδήλατα και να κάνουμε το γύρο της Σικελίας ή μια ακόμα πιο εξειδικευμένη δραστηριότητα. Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το Lifekiy μπορεί να δέσει τους συνταξιδιώτες σαν παρέα».

Κάπως έτσι άλλωστε προέκυψε κι η ιδέα. «Αρχικά θέλαμε να κάνουμε κάτι που να απευθύνεται στην παγκόσμια αγορά, να βελτιώνει με κάποιο τρόπο τις ζωές των ανθρώπων και να απευθύνεται από ανθρώπους σε ανθρώπους, share economy δηλαδή, γιατί νομίζουμε ότι η εκδημοκράτηση των αγορών είναι το μέλλον, δεν μπορεί να γίνει κάτι διαφορετικό. Τέλος θέλαμε να σχετίζεται με τον τουρισμό, αφού ως έλληνες είμαστε εξοικειωμένοι».

Σύμφωνα με τους κ. Χατζηπέτρου, το βασικό πρόβλημα που υπόσχεται να λύσει το Lifekiy, εντοπίζεται στην αγορά του group booking. «Όταν κάποιος ταξιδεύει με ένα γκρουπ συνήθως κάνει κάτι πολύ κοινότυπο και μάλιστα χωρίς να έχει ιδέα ή δικαίωμα επιλογής με ποιους θα συνταξιδέψει. Έτσι ένας τριαντάρης καταλήγει να ταξιδεύει είτε με 18χρονους, χωρίς να υπάρχει ταύτιση ή ακόμα χειρότερα με μεσήλικες, οι οποίοι έχουν πολύ λιγότερη ενέργεια».

Παράλληλα βέβαια, όπως συμπληρώνει ο κ. Χατζηπέτρου, «λύνει και ένα άλλο πρόβλημα που εντοπίζεται στο marketplace, δίνοντας την ευκαιρία σε ανθρώπους με τρομερά δημιουργικές ιδέες και ικανότητες να χτίσουν μια πολύ καλή ταξιδιωτική υπηρεσία, να την διοργανώσουν, να την προωθήσουν στο κοινό, και να πιστοποιήσουν την αξιοπιστία τους για τις συναλλαγές. Εντοπίζοντας αυτά τα κενά μας ήρθε κι η ιδέα».

Η εταιρεία, με έδρα στην Αμερική, υφίσταται ένα χρόνο τώρα. Η alpha version του Lifekiy, βέβαια βγήκε στον αέρα μόλις πριν λίγες μέρες. Στην αρχική version η πρόσβαση είναι περιορισμένη και απαιτεί κωδικό. Οι αναγνώστες του Insider.gr μπορούν μέσω της σελίδας μας στο Facebook να αποκτήσουν τον απαραίτητο κωδικό πρόσβασης για να περιπλανηθούν και να διοργανώσουν την πρώτη δωρεάν εκδρομή τους. Ευτυχές ήταν και το γεγονός και πως η πρώτη crowdfunding καμπάνια μέσω IndieGoGoο πήγε αρκετά καλά, σύμφωνα με την ομάδα. Όπως ήταν αναμενόμενο δεδομένης της δυσχερούς οικονομικής ελληνικής συγκυρίας, οι περισσότερες προτάσεις χρηματοδότησης ήρθαν κυρίως από το εξωτερικό. «Τα χρηματοδοτικά κέντρα δυστυχώς δεν βρίσκονται στην ελληνική αγορά και δύσκολα κάποιος σοβαρός επενδυτής θα επενδύσει σε εταιρεία εκτός της χώρας του. Αυτός ήταν και ο λόγος που αποφασίσαμε η έδρα της εταιρείας να είναι στην Αμερική. Δεν είναι, όπως φαντάζονται πολλοί, για φορολογικούς λόγους με την στενή έννοια του όρου. Η φορολογία είναι εξίσου μεγάλη και εκεί, αλλά αντιστάθμισμα αποτελεί το γεγονός ότι είναι σταθερή και έτσι διευκολύνεται και η χρηματοδότηση. Το σταθερό φορολογικό καθεστώς αφενός δημιουργεί ασφάλεια στους επενδυτές κι αφετέρου σε εμάς του ίδιους... Άλλωστε αμερικανοί επενδυτές προτιμούν να επενδύουν σε αμερικανικό νομοθετικό πλαίσιο το οποίο διασφαλίζει και τον επενδυτή και την επιχείρηση» εξηγούν.

Στην ερώτηση πώς αναμένουν να δεχτεί την ιδέα το ελληνικό διευκρινίζουν πως δεν στοχεύουν αποκλειστικά εκεί. «Οποιοσδήποτε θα μπορούσε να διοργανώσει ένα ταξίδι οπουδήποτε, για παράδειγμα ένα lifetrip στην νέα Υόρκη. Αυτό που δένει τους συνταξιδιώτες στην περίπτωσή μας είναι τα ενδιαφέρονται, το θέμα δηλαδή που θα έχει το lifetrip, εκεί βασίζεται κατ’ ουσίαν κι η ιδέα».

Όσο για τους ανταγωνιστές, τα ταξιδιωτικά γραφεία, οι ιδρυτές απαντούν πως τα συμφέροντά τους δεν συγκρούονται. «Δίνουμε πρόσβαση στο κοινό σε κάποιον που έχει αρκετά καλή αξία ώστε να φτιάξει μια αρκετά καλή εκδρομή. Αλλά δεν δρούμε ανταγωνιστικά προς τους travel agents. Μάλιστα πολλές φορές οι διοργανωτές μας μπορεί να χρησιμοποιήσουν ταξιδιωτικούς πράκτορες για να μπορέσουν να υλοποιήσουν την ιδέα τους. Στην πραγματικότητα τοποθετούμαστε κάπου ανάμεσα, σε ένα μερίδιο αγοράς που δεν υπήρχε μέχρι χθες. Αν και το επιχειρησιακό μας μοντέλο μοιάζει με την Airbnb, οι ομοιότητες είναι μόνο από την επιχειρηματική πλευρά, δεν είμαστε απευθείας ανταγωνιστές.

«Τα μεγάλα groups που κάνουν εκδρομές, ο μαζικός τουρισμός, δεν μας αγγίζει κι ούτε τους αγγίζουμε. Στον εναλλακτικό τουρισμό, εκεί επιθυμούμε να κάνουμε την διαφορά, αλλά σε αυτή την περίπτωση τους επιχειρηματίες που έχουν ένα πραγματικά καλό προϊόν θα μπορούσαμε να τους χρησιμοποιήσουμε σαν ένα κανάλι κι όχι ανταγωνιστικά. Τα νέα δεδομένα άλλωστε φέρνουν αλλαγές στα μοντέλα της αγοράς, η τεχνολογία έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο που οι επιχειρησιακές δυνατότητες είναι τόσο μεγάλες που διαφοροποιούν συνεχώς τα κανάλια διανομής των υπηρεσιών» καταλήγουν.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider