Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

Μαρλαφέκας (Λουξ): Εθνικός μας πλούτος οι ελληνικές επιχειρήσεις

Μαρλαφέκας: Σταθερός πυλώνας της οικονομίας ο κλάδος αναψυκτικών - Κεντρική Εικόνα/Video

Της Δήμητρας Σκούφου

Πιστεύει ότι το δυσμενές πολιτικοοικονομικό περιβάλλον και η ολοένα και πιο σκληρή φορολογία στη χώρα μας δημιουργεί ένα αρνητικό επιχειρηματικό κλίμα, με αποτέλεσμα την αποθάρρυνση των επενδύσεων και τη συρρίκνωση πολύτιμων, για την ελληνική οικονομία, θέσεων εργασίας. Ο Πλάτων Μαρλαφέκας, αντιπρόεδρος της βιομηχανίας αναψυκτικών Λουξ  μιλά στο insider.gr για τα επιχειρηματικά πλάνα της εταιρείας που διοικεί μαζί με τους αδερφούς του Γιάννη και Κώστα, τα νέα προϊόντα που ετοιμάζεται να λανσάρει η Λουξ στην αγορά αλλά και τις εκτιμήσεις του για το μέλλον των ελληνικών επιχειρήσεων.

Κύριε Μαρλαφέκα διευθύνετε μαζί με τους αδερφούς σας μια εταιρεία η οποία παρά την οικονομική κρίση συνεχίζει να αναπτύσσεται. Πού αποδίδετε την ανοδική πορεία της εταιρείας σας;

Η θετική πορεία της Λουξ στηρίζεται στην ποιοτική αξία των προϊόντων που προσφέρουμε και την ορθολογική διοίκηση. Ο σεβασμός προς τον καταναλωτή υπήρξε πάντοτε ο κινητήριος μοχλός της Λουξ. Επιλέγουμε αγνές, ελληνικές πρώτες ύλες και αυτό αποτυπώνεται στη γεύση και ποιότητα των προϊόντων μας. Οι καταναλωτές το αναγνωρίζουν και γι' αυτό βρισκόμαστε σταθερά υψηλά στην προτίμησή τους. Ταυτόχρονα, καθοδηγούμε την εταιρεία μας με βάση ένα αυστηρό πλαίσιο αρχών: Χρηστή διοίκηση, λιτή διαχείριση, επακριβή μέτρηση και γνώση του κόστους. Η εφαρμογή αυτών των αρχών θωράκισαν την εταιρεία από τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες και την ωθούν σε ανοδική πορεία. Τέλος η σωστή επιλογή ενεργειών μάρκετινγκ και επικοινωνίας σε συνδυασμό με την ανάληψη σημαντικών χορηγιών έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην θετική πορεία της εταιρείας.

- Πως έκλεισε η περσινή χρονιά και ποιες οι προβλέψεις σας για το 2016;

Το 2015 ήταν μία ακόμη πολύ δύσκολη χρονιά για την ελληνική επιχειρηματικότητα. Ωστόσο, παρά τις προκλήσεις και το απρόβλεπτο οικονομικό περιβάλλον, η Λουξ αναπτύχθηκε με θετικό πρόσημο, αυξάνοντας την κερδοφορία της. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας μας ανήλθε στα 30 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 5% σε σχέση με το 2014, ενώ τα μεικτά της κέρδη αυξήθηκαν από 3,1 εκατ. ευρώ σε 3,3 εκατ. ευρώ. Το 2016, μέχρι στιγμής, φαίνεται ότι θα είναι μια τουλάχιστον εξίσου δύσκολη χρονιά για την ελληνική οικονομία. Η Λουξ θα συνεχίσει τα επενδυτικά σχέδια που έχει ήδη δρομολογήσει με στόχο να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο της εγχώριας και διεθνούς αγοράς και να διαθέσει στην κυκλοφορία νέες σειρές καινοτόμων προϊόντων.

- Τι ποσοστό αντιπροσωπεύουν οι εξαγωγές σας στο σύνολο της παραγωγής σας;

Το 2015 επιτύχαμε ανάπτυξη των εξαγωγών μας της τάξης του 130%. Οι εξαγωγές μας αφορούν το 5% του ετήσιου τζίρου μας, και στους στόχους μας είναι να διπλασιάσουμε το ποσοστό αυτό. Η Λουξ έχει σήμερα παρουσία σε 20 χώρες, με εξαγωγές στην Ευρώπη, Αμερική, Αυστραλία και την Ασία. Στρατηγικός στόχος της εταιρείας είναι η αύξηση των εξαγωγών στο 10% της παραγωγής, εστιάζοντας στην εντατικοποίηση της διείσδυσή μας στις ευρύτερες γεωγραφικές περιοχές της Μέσης Ανατολής, της Νοτίου και Κεντρικής Αφρικής και της Βόρειας Ευρώπης, της Κύπρου και Νότιας Κορέας, ενώ στοχεύουμε να επεκταθούμε και στη Ρωσία.

- Τα τελευταία χρόνια πολλές ελληνικές εταιρείες επενδύουν στην ανάπτυξη των εξαγωγών τους. Πιστεύετε ότι οι εξαγωγές μπορούν να είναι για τις επιχειρήσεις το αντίδοτο στην πτώση της εσωτερικής κατανάλωσης;

Οι εξαγωγές πρέπει να εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο πολιτικής εξωστρέφειας που πρέπει να υιοθετούν οι επιχειρήσεις προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικές. Η εξωστρέφεια, πράγματι, μπορεί να βοηθήσει μία επιχείρηση να αυξήσει τις εξαγωγές της ώστε να αντισταθμίσει μια πιθανή μείωση της εσωτερικής κατανάλωσης. Πιο σημαντικά, όμως, θα της προσφέρει ταυτόχρονα πολλαπλά έμμεσα και μακροπρόθεσμα οφέλη, όπως η πρόσβαση σε νέες συνεργασίες, δίκτυα και τεχνολογίες. Η εξωστρέφεια είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη, την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα μιας επιχείρησης.

- Ποιο το επενδυτικό σας πλάνο για το επόμενο διάστημα; Υπάρχουν επιχειρηματικά σχέδια για λανσάρισμα νέων προϊόντων στην αγορά ή επέκταση σε άλλες αγορές προϊόντων;

Η Λουξ ετοιμάζεται να λανσάρει στο αμέσως επόμενο διάστημα τη νέα σειρά ολιγοθερμιδικών αναψυκτικών Λουξ Plus&Light, με φυσικά μόνο γλυκαντικά, φρουκτόζη και ζάκχαρα φρούτων που δημιουργούν τη νέα γενιά υγιεινών αναψυκτικών light, με έμφαση στην προστιθέμενη αξία και απόλαυση του καταναλωτή. Η καινοτόμα αυτή σειρά αναψυκτικών έρχεται ως απάντηση στη στροφή των καταναλωτικών προτιμήσεων της αγοράς προς φυσικότερα προϊόντα, με λιγότερες θερμίδες που ταιριάζουν σε έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής.

- Η Λουξ Μαρλαφέκας αναδείχθηκε Public National Champion στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Βραβείων European Business Awards. Τι σημαίνει αυτό για εσάς;

Η διάκριση στο διαγωνισμό υπήρξε μία σημαντική αναγνώριση για τη Λουξ. Η εταιρεία μας διαγωνίστηκε ανάμεσα σε 36 επιτυχημένες ελληνικές επιχειρήσεις και αναδείχθηκε ως Πρωταθλήτρια επιχείρηση της Ελλάδας. Τώρα έχουμε την τιμή να εκπροσωπούμε τη χώρα μας στον τελικό γύρο του ΕΒΑ για τον τίτλο της Πρωταθλήτριας επιχείρησης της Ευρώπης, με στόχο να ανεβάσουμε την Ελλάδα στην κορυφή της επιχειρηματικής Ευρώπης. Από το ξεκίνημα μας επιλέγουμε να προσφέρουμε ποιότητα και καινοτομία σε κάθε προϊόν που δημιουργούμε. Σε αυτό το διαγωνισμό οι επιλογές μας επιβραβεύτηκαν από το πιο αυστηρό πάνελ κριτών, τους ίδιους τους καταναλωτές που μας ψήφισαν και τους ευχαριστούμε.

- Πως θα περιγράφατε τον ανταγωνισμό;

Η Λουξ σήμερα καταλαμβάνει σταθερά τη 2η θέση στην εγχώρια αγορά αναψυκτικών, επεκτείνοντας συνεχώς το μερίδιο αγοράς της ανάμεσα σε γνωστές πολυεθνικές εταιρείες του χώρου. Στην αγορά έχουν αναδυθεί νέες επιχειρήσεις από την Ελλάδα και το εξωτερικό, προσφέροντας στους καταναλωτές μία ευρεία γκάμα προϊόντων σε διαφορετικά επίπεδα τιμής και ποιότητας, αυξάνοντας σημαντικά τον ανταγωνισμό. Η Λουξ διέγνωσε από αρκετά νωρίς τις εξελίξεις στην αγορά και προσαρμόστηκε άμεσα στις απαιτήσεις του ανταγωνισμού, διαμορφώνοντας μία ισχυρή κουλτούρα ποιότητας την οποία εφαρμόζει σε όλες τις δράσεις της.

- Είναι το ελληνικό περιβάλλον φιλικό στην επιχειρηματικότητα;

Το δυσμενές πολιτικοοικονομικό περιβάλλον και η ολοένα και πιο σκληρή φορολογία στη χώρα μας δημιουργεί ένα αρνητικό επιχειρηματικό κλίμα, με αποτέλεσμα την αποθάρρυνση των επενδύσεων και τη συρρίκνωση πολύτιμων θέσεων εργασίας. Η αντοχή των επιχειρήσεων σε αυτό το περιβάλλον εξαρτάται από την ικανότητά τους να δημιουργήσουν συγκριτικά πλεονεκτήματα με χαμηλά επίπεδα κόστους, προσφέροντας ποιοτικά, διαφοροποιημένα προϊόντα σε προσιτή (όχι απαραίτητα χαμηλή) τιμή. Δεδομένων των συνθηκών, είναι πρόκληση και ευθύνη για τις ελληνικές επιχειρήσεις να αντισταθμίσουμε ενωμένες, μέσω συνεργασιών, το αρνητικό κλίμα και να δημιουργήσουμε με τις δικές μας δυνάμεις ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης και βιωσιμότητας.

- Πόσο επηρέασαν τα capital controls τη βιομηχανία γενικότερα αλλά και τη δική σας επιχείρηση;

Τα capital controls στέρησαν τη ρευστότητα από την αγορά και ταυτόχρονα δημιούργησαν ένα παρατεταμένο κλίμα αβεβαιότητας. Η επιβολή τους υπήρξε μία πολύ σοβαρή πρόκληση την οποία χρειάστηκε να υπερπηδήσουμε. Ωστόσο, δεδομένου ότι η Λουξ χρησιμοποιεί ελληνικές πρώτες ύλες για τα προϊόντα της, η εταιρεία μπόρεσε να προστατεύσει την ομαλή συνέχιση της παραγωγής της, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπήρξαν σημαντικά έμμεσα προβλήματα στην καθημερινή μας λειτουργία.

- Εκτιμάτε τελικά ότι η Ελλάδα μπορεί να αλλάξει σελίδα και να βγει από το τέλμα που βρίσκεται τα τελευταία χρόνια;

Η Ελλάδα μπορεί να γυρίσει σελίδα αν βασιστεί στις δικές της δυνάμεις με ευθύνη και σωστό σχεδιασμό. Οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι ο εθνικός μας πλούτος από τον οποίο εξαρτάται η ευημερία της χώρας μας. Καθημερινά πραγματοποιούνται μικρές αλλαγές που αθροιστικά θα έχουν μακροπρόθεσμο θετικό αντίκτυπο. Οι επιχειρήσεις γίνονται περισσότερο εξωστρεφείς, αναζητούν την καινοτομία, αναπτύσσουν τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα και ανταγωνίζονται ισότιμα στις διεθνείς αγορές. Βλέπουμε ουσιαστικές και εποικοδομητικές συνεργασίες μεταξύ των επιχειρήσεων. Σίγουρα θα χρειαστούν τομές για να υπάρξει ριζική αλλαγή στην πορεία της χώρας, αυτές οι αλλαγές όμως πρέπει πρώτα να ξεκινούν από εμάς και τη στάση μας. Και με την ευκαιρία αυτή  θα ήθελα να αναφερθώ στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ- ΔΙΚΑ ΜΑΣ, στην οποία η λουξ αποτελεί ιδρυτικό μέλος και  η οποία θέτει τις βάσεις για τον οικονομικό πατριωτισμό ως μια συνειδητή επιλογή παραγωγικότητας αλλά και ανάγκης στήριξης των ελληνικών προϊόντων.


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet