Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

«Το 2020 δεν θα υπάρχει απώλεια ζωής μέσα σε ένα Volvo»

O Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Car Hellas κ. Γιάννης Πετούλης

Σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια δεν θα υπάρχει απώλεια ζωής αλλά ούτε σοβαρός τραυματισμός σε όποιον οδηγεί ή επιβαίνει σε Volvo που θα εμπλακεί σε ατύχημα. Ο ισχυρισμός αυτός ακούγεται πρωτάκουστος. Και όμως, όπως αναφέρει στο insider.gr o  Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Car Hellas κ. Γιάννης Πετούλης, για μια μάρκα σαν τη Volvo κάτι τέτοιο όχι μόνο είναι εφικτό αλλά έχει δεσμευθεί δημόσια σχετικά ο Πρόεδρος και CEO της Volvo Cars, κ. Ηakan Samuelsson.

Παράλληλα, η σουηδική εταιρεία, στη νέα της εποχή, δίνει έμφαση στην καινοτομία, εστιάζοντας στην ηλεκτροκίνηση αλλά και την αυτόνομη οδήγηση, «πατώντας γκάζι» στα κέρδη, τα οποία αυξάνονται σταθερά την τελευταία πενταετία.

Ένα από τα χαρακτηριστικά της εταιρείας είναι η καινοτομία. Τι θα πρέπει να περιμένουν οι καταναλωτές από τη Volvo μέσα στα επόμενα χρόνια;

Η Volvo είναι συνυφασμένη με την καινοτομία. Μάλιστα, σε σχετική έρευνα μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων έχει διακριθεί ως η εταιρεία που και ο κόσμος θεωρεί ίσως την πλέον καινοτόμο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πλέον η εταιρεία «χτίζει» πολύ σε τρεις τομείς: στην αυτόνομη οδήγηση, στην  ασφάλεια και στη μαζική ηλεκτροκίνηση.

Ως προς την ασφάλεια, ο πρόεδρος της Volvo παγκοσμίως έχει κάνει την πιο τολμηρή δήλωση που έχει γίνει από αυτοκινητοβιομηχανία, ότι το 2020 δεν θα υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός μέσα σε ένα Volvo. Αυτό θα το πετύχει εξελίσσοντας συστήματα και τεχνολογίες που θα προστατεύουν τον άνθρωπο σε ποσοστό 100%.

Αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση σε μαζικό επίπεδο, από εδώ και στο εξής, σε κάθε της μοντέλο θα υπάρχει και έκδοση «plug in» την οποία ο κάτοχος θα μπορεί να φορτίζει. Σήμερα υπάρχει αντίστοιχη στο μοντέλο X90, η οποία συνδυάζεται με δίλιτρο κινητήρα βενζίνης και στο V60 συνδυάζεται με κινητήρα Diesel. Σε λίγο καιρό θα υπάρχει και μικρότερο μοτέρ, 1.500 κυβικών που θα συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας πολύ μεγάλη οικονομία και εξαιρετικές επιδόσεις.

Επιπλέον, σύντομα έρχεται το S90, το οποίο είναι ένα σημαντικό «στοίχημα» για τη μάρκα, καθώς εισάγει ένα αυτοκίνητο σε κατηγορία που μέχρι πρότινος δεν είχε αξιοπρόσεκτη παρουσία, αυτή των μεσαίων sedan. Και σε αυτό το μοντέλο θα υπάρχει υβριδική, plug-in έκδοση.

Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον στα αυτοκίνητα. Σε  λίγο θα φορτίζουμε το αυτοκίνητό μας όπως φορτίζουμε το κινητό μας. Και θα απολαμβάνουμε οικονομία, επιδόσεις και ήρεμη οδήγηση χωρίς θόρυβο.

Η Volvo είναι συνυφασμένη με την καινοτομία

Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι τα αυτοκίνητα αυτά δεν έχουν τίποτε να ζηλέψουν από έναν βενζινοκινητήρα, με κατανάλωση 2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Επιπλέον, μπαίνουν χωρίς πρόβλημα στο Δακτύλιο και δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας ενώ οι τιμές τους θα είναι απόλυτα λογικές.

Συνολικά, το 2019 θα έχει ολοκληρωθεί όλη η ανανέωση της γκάμας της εταιρείας. Τότε, οι επισκέπτες που θα μπαίνουν στις εκθέσεις Volvo δεν θα βλέπουν κανένα αυτοκίνητο από αυτά που υπάρχουν σήμερα ενώ θα έχουν προστεθεί και νέα μοντέλα. Μέσα σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια θα έχουμε μια εντελώς καινούργια γκάμα.

Παράλληλα, ανανεώνουμε τις εκθέσεις μας, δίνοντας έμφαση στη σκανδιναβικότητα και στην εμπειρία του πελάτη. Εισάγουμε τη φιλοσοφία του Fika, η οποία είναι χαρακτηριστική στη Σουηδία η οποία περιλαμβάνει καλωσόρισμα του πελάτη και ένα ευχάριστο διάλειμμα με έναν  καφέ και ένα γλύκισμα. Έχουμε εισάγει ακόμα και καινούργιο dress code στο δίκτυό μας, ώστε να υπάρχει μια ομοιομορφία στην αντιμετώπιση του πελάτη, δίνοντας πάντα έμφαση στο κομμάτι της εμπειρίας.

Την τελευταία πενταετία διπλασιάζετε σταθερά τις πωλήσεις σας στην Ελλάδα ενώ και παγκοσμίως ανακοινώσατε ότι περιμένετε αύξηση κερδοφορίας για το 2016. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας για τη Volvo.

Η εταιρεία βρίσκεται στην καλύτερη φάση της ιστορίας της. Τεχνολογικά, δίνει έμφαση σε τρεις βασικούς άξονες: της ασφάλειας, της αυτόνομης οδήγησης και της ηλεκτροκίνησης. Μάλιστα, μέσα στην επόμενη τετραετία θα έχει ανανεώσει πλήρως τη γκάμα των οχημάτων της, με στόχο να διευρύνει το ρεκόρ κερδοφορίας που καταγράφει εδώ και πέντε συνεχόμενα χρόνια.

Όσο για το μυστικό της επιτυχίας, πίσω από αυτό κρύβεται ένας συνδυασμός πραγμάτων. Αρχικά μας βοηθάει το γεγονός ότι η μητρική εταιρεία πηγαίνει καλά διεθνώς, έχει επενδύσει σε τεχνολογικές καινοτομίες και εξελίσσει συνεχώς νέα προϊόντα. Μάλιστα, φέτος η Volvo εγκαινιάζει τη δεύτερη πλατφόρμα αυτοκινήτων της, εστιάζοντας σε πιο μικρά οχήματα. Ήδη ξεκίνησε με το XC90 , ενώ έπονται τα S90 και V90, τα οποία έχουν παρουσιαστεί ήδη σε διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου, με πιο πρόσφατη αυτή της Γενεύης. Σε λίγες μέρες θα παρουσιάσει την πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) με βάση την οποία η μάρκα θα επεκτείνει τη γκάμα της σε μικρότερα – και όχι μόνο - μοντέλα.

Όσο για την Ελλάδα, κατά την τελευταία πενταετία χειριστήκαμε το brand Volvo διαφορετικά σε σχέση με το παρελθόν. Βρισκόμαστε στον 6ο χρόνο κατά τον οποίο καταγράφουμε συνεχόμενη αύξηση πωλήσεων. Ανανεώσαμε την εικόνα της εταιρείας, δίνοντας έμφαση στη Σκανδιναβικότητα της μάρκας. Παράλληλα, δώσαμε έμφαση στο design, με δεδομένο ότι η εταιρεία έχει ανανεώσει εντελώς το στυλ της και εσωτερικά και εξωτερικά. Μάλιστα, κάναμε και μια σειρά από ενέργειες ώστε να το περάσουμε στον κόσμο, μεταφέροντας μια υψηλή αισθητική στον τρόπο προώθησης της εταιρείας. Αποφύγαμε την πεπατημένη και κάναμε φρέσκες, αντισυμβατικές ενέργειες και αυτό πηγαίνει καλά.

Έχετε διαπιστώσει αλλαγές στις οδηγικές επιλογές των Ελλήνων την τελευταία πενταετία. Επηρέασε η κρίση τα κριτήρια αγοράς αυτοκινήτου;

Όντως, η κρίση άλλαξε τη νοοτροπία των οδηγών. Τους οδήγησε να εκτιμούν πιο ουσιαστικά και λογικά στοιχεία, όπως η ασφάλεια του αυτοκινήτου, η αντοχή του στο χρόνο και η πραγματική απόλαυση που προσφέρει, πέρα από το κομμάτι της επίδειξης. Ο κόσμος έχει μπει σε μια λογική εξορθολογίκευσης των αναγκών του και πλέον επιλέγει κάτι καλό, ασφαλές, αξιόπιστο και με αντοχή στο χρόνο, το οποίο το ευχαριστιέται χωρίς να προκαλεί. Με άλλα λόγια, ο κόσμος που προσανατολίζεται να πάρει αυτοκίνητο θέλει να πάρει κάτι καλό, ακόμα και αν είναι ακριβότερο.

Πολλοί στον κλάδο σας θεωρούν ότι ο πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα θα ήταν σαφώς περισσότερες αν υπήρχε διαφορετικό καθεστώς φορολόγησης. Υποστηρίζουν μάλιστα ότι το κράτος εν τέλει χάνει έσοδα λόγω της υψηλής φορολογίας. Συμφωνείτε;

Μόνο στην Ελλάδα υπάρχει η σχέση φορολόγησης τον κυβισμό. Και αυτό, ενώ υπάρχουν πολλές περιπτώσεις ιδιαίτερα ακριβών αυτοκινήτων με χαμηλό κυβισμό, τα οποία ευνοούνται. Στον αντίποδα, υπάρχουν μαζικοί κατασκευαστές που διαθέτουν αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού σε χαμηλές τιμές και τιμωρούνται από το φορολογικό σύστημα.

Για μένα, το καλύτερο θα ήταν ένα απλό σύστημα φορολόγησης με βάση τη λιανική τιμή του αυτοκινήτου, χωρίς καμία εξάρτηση από τον κυβισμό του. Το σύστημα αυτό θα πρέπει να αφορά τόσο το φόρο στην αγορά του αυτοκινήτου (τέλος ταξινόμησης) όσο και τις υπόλοιπες επιβαρύνσεις, όπως ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης, που επίσης εξαρτάται από τον κυβισμό. Θα πρέπει το θέμα «κυβισμός» να φύγει απευθείας από την εξίσωση.

Υπάρχουν παραδείγματα χωρών που βασίζουν τη φορολογία τους στις εκπομπές ρύπων του κάθε αυτοκινήτου και άλλα που εξαρτώνται από τη λιανική τιμή του εκάστοτε οχήματος. Υπάρχουν ακόμη και μεικτά συστήματα, όμως κανένα που να εξαρτάται μόνο από τον κυβισμό.

Με βάση αυτά πρέπει να ανασχεδιασθεί πλήρως το φορολογικό καθεστώς. Ακόμα και στα ακριβά αυτοκίνητα, πολλοί προτιμούν να εισάγουν αυτοκίνητα αντί να τα αγοράσουν στην Ελλάδα, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα το κράτος να έχει μειωμένα φορολογικά έσοδα.

Με λίγα λόγια, χρειάζεται αλλαγή του παλαιομοδίτικου συστήματος, αφαιρώντας το θέμα του κυβισμού από την εξίσωση. Η υπερφορολόγηση των αυτοκινήτων είναι ένας πολύ αποτρεπτικός παράγοντας.


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet