Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

Η Madame Shoushou ράβεται Ελλάδα και ταξιδεύει... Αμερική

Η Madame Shoushou ράβεται Ελλάδα και ταξιδεύει... Αμερική - Κεντρική Εικόνα/Video

Μια νέα σχεδιάστρια με σπουδές στο Μιλάνο και τη Βαρκελώνη επιστρέφει στην Ελλάδα για να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα: να ράβει ρούχα απλά και καθημερινά για κορίτσια με ρομαντική διάθεση. Κλείνει σε μια βαλίτσα την πρώτη της συλλογή και ταξιδεύει από πόλη σε πόλη για να δείξει τα ρούχα της. Ζητά από τις φίλες και τις ξαδέρφες της να τα φορέσουν και τις φωτογραφίζει. Έπειτα, ανεβάζει τα ρούχα στο Facebook.

Μπορεί η ιστορία να μοιάζει «πολύ καλή για να είναι αληθινή», αλλά είναι όλη η αλήθεια πίσω από την εντυπωσιακή επιτυχία της Madame Shoushou. Η εμπνεύστρια και σχεδιάστρια των επώνυμων ελληνικών ρούχων, Ελίνα Κορδαλή, κατόρθωσε μέσα σε λιγότερο από πέντε χρόνια να αποκτήσει το δικό της, φανατικό κοινό και να εξάγει τα προϊόντα της σε 25 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο.

«Δεν είχα συγκεκριμένη στρατηγική ούτε κάποιο πλάνο για τα πρώτα βήματα της Shoushou. Μας βγήκε πολύ αυθόρμητα –κάναμε αυτό που μας άρεσε», εξομολογείται η ίδια στο Insider.gr. «Χρησιμοποίησα ακριβώς όσα μέσα είχα στη διάθεσή μου, γι' αυτό και δεν είχα άγχος εάν θα τα καταφέρω».

Παραδέχεται, ωστόσο, ότι στα πρώτα της βήματα χρειάστηκε να αψηφήσει πολλά από τα «πρέπει» και «δεν πρέπει» του παραδοσιακού επιχειρείν. «Όταν ξεκίνησα, άκουγα μονίμως “αυτό δεν γίνεται” ή “δεν μπορεί να ξεκινήσεις χωρίς site”. Αν θες να γίνει αυτό που θεωρείς σωστό ή αισθητικά ωραίο, τότε τίποτα δεν σε σταματά», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Δεν είχα συγκεκριμένη στρατηγική. Μας βγήκε πολύ αυθόρμητα –κάναμε αυτό που μας άρεσε

Στην ερώτηση τι κάνει τα ρούχα της Madame Shoushou ξεχωριστά, η κ. Κορδαλή μας εξηγεί ότι όταν ξεκίνησε η ιδέα, δεν υπήρχαν ελληνικά fashion brands. «Τα περισσότερα ρούχα των σχεδιαστών ήταν βαριά, επίσημα, για ιδιαίτερες εμφανίσεις και όχι για απλά, καθημερινά ρούχα. Ήταν πολύ καινοτόμο εκείνη την εποχή μια Ελληνίδα σχεδιάστρια φτιάχνει ρούχα που μπορείς να τα φοράς κάθε μέρα». Πολύ γρήγορα, τα ρούχα της φορέθηκαν και αγαπήθηκαν από νέα κορίτσια και γρήγορα το κοινό ταύτισε τη Shoushou με τη φρεσκάδα και το θηλυκό, casual ντύσιμο.

Το εντυπωσιακό με το συγκεκριμένο brand ήταν πώς αξιοποίησε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συγκεκριμένα το Facebook. Σήμερα, η σελίδα της Madame Shoushou αριθμεί 180 χιλιάδες μέλη σχεδόν και οι φωτογραφίες από τις καινούργιες συλλογής γίνονται γρήγορα «viral».

Σύμφωνα με την κ. Κορδαλή, το Facebook είναι η προφανής λύση για άμεση και δωρεάν προβολή για κάποιον που ξεκινά με περιορισμένα μέσα. Την ίδια βοήθησε, ωστόσο, και το timing, καθώς πριν από 4,5 χρόνια που ξεκίνησε η Shoushou τα social media δεν χρησιμοποιούνταν συχνά στην Ελλάδα για αυτόν τον σκοπό. Αυτός είναι και ο λόγος που έγινε τόσο «σούσουρο» με τα συγκεκριμένα ρούχα στη διαδικτυακή κοινότητα. Καθοριστικό ρόλο έπαιξε, φυσικά, και η άψογη αισθητική της ίδιας και της ομάδας της που σε τίποτα δεν έχει να ζηλέψει από τους εδραιωμένους επαγγελματίες του χώρου. Μπορεί τα μέσα διαφέρουν αλλά το γούστο και η επιμονή στη λεπτομέρεια κάνουν τη διαφορά.

Τα ρούχα της Madame Shoushou διατίθενται σήμερα σε 90-100 καταστήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα. Στην Αθήνα, μπορείτε να τα βρείτε τουλάχιστον σε ένα κατάστημα ανά περιοχή. Το εκπληκτικό, όμως, είναι πόσο γρήγορα άνοιξε τα «φτερά» της στις αγορές του εξωτερικού. Πλέον, τα ιδιαίτερα κομμάτια της πωλούνται από το Χονγκ Κονγκ και τη Σιγκαπούρη έως τη Ρωσία, την Ιαπωνία και το Ισραήλ. Ακόμη και στη Μαρτινίκα έφτασε η χάρη της Madame Shoushou.

Πώς, όμως, έγινε το μεγάλο βήμα;

«Συμμετείχαμε σε μια έκθεση στο Παρίσι τον Σεπτέμβρη και τα ρούχα μας γνώρισαν μεγάλη ανταπόκριση. Έτσι επεκταθήκαμε», εξηγεί η κ. Κορδαλή. Ομολογεί, ωστόσο ότι την εταιρεία προσέγγισαν και καταστήματα που, ενώ έκαναν μεγάλες παραγγελίες, αλλά δεν συνεργάστηκαν τελικώς μαζί τους, καθώς το στυλ και η ποιότητα των ρούχων τους δεν ταιριάζουν στη Shoushou.

Τους τελευταίους μήνες, η Madame Shoushou «πάτησε πόδι» και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Μέσω του δικτύου Anthropologie, τα ρομαντικά φορέματα, οι αέρινες παντελόνες και τα δαντελωτά τοπ βρίσκονται στη διάθεση του αμερικανικού κοινού μέσω φυσικών καταστημάτων και online πωλήσεων.

Όπως εξηγεί η κ. Κορδαλή, το Anthropologie αποτελεί το «όνειρο» κάθε νέου σχεδιαστή και δεν είναι καθόλου εύκολο να γίνουν δεκτά τα ρούχα σου εκεί. «Μας προσέγγισαν από μόνοι τους –μια μέρα του περασμένου Ιουλίου λάβαμε ένα μήνυμα από το Anthropologie, ότι ενδιαφέρονται για τα ρούχα μας», αναφέρει η ίδια. Η αρχή της συνεργασίας, ωστόσο, ήταν πολύ δύσκολη, μέχρι να χτιστεί μια σχέση «εμπιστοσύνης» και να γίνει η επιλογή των ρούχων πέρασε καιρός και χρειάστηκαν χρονοβόρες συνεννοήσεις. «Πρόσφατα έλαβαν τα καλοκαιρινά μας ρούχα και μας είπαν ότι ανυπομονούν για τα χειμωνιάτικα», αποκαλύπτει ενθουσιασμένη.

Όσον αφορά στο μοντέλο πώλησης, αυτό περιλαμβάνει κεντρικούς διανομείς για τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, ενώ στις υπόλοιπες αγορές –κυρίως εκτός Ευρώπης– η προώθηση πραγματοποιήθηκε είτε στην έκθεση του Παρισιού, είτε με τα lookbook που στέλνει η ομάδα της Shoushou σε καταστήματα που την ενδιαφέρουν.

Ακόμη πιο εντυπωσιακό από το πού πωλούνται, είναι το πού ράβονται τα ρούχα της Shoushou. Σύμφωνα με την κ. Κορδαλή, τα ρούχα της ράβονται αποκλειστικά στην Ελλάδα, είτε αφορούν εγχώριες παραδόσεις είτε παραδόσεις στο εξωτερικό «Είναι μια 100% επιλογή μας», δηλώνει η ίδια. «Μια παραγωγή στην Ινδία, τη Βουλγαρία, ακόμη και την Τουρκία θα ήταν σαφώς πιο οικονομική, αλλά για μένα είναι πάρα πολύ σημαντικό τα ρούχα να μένουν στην αγορά μας. Από τα βασικά οικονομικά που γνωρίζω, είναι ένας κύκλος: είναι πολύ σημαντικό τα χρήματα να μένουν στη χώρα σου, και ειδικά σε αυτή την περίοδο», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Τι συμβουλεύει η Shoushou όσους θέλουν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους;

«Πραγματικά πιστεύω ότι όταν αγαπάς αυτό που θες, όσο κλισέ και αν ακούγεται, θα πετύχεις - αρκεί να το θες πολύ, δεν έχω καμία αμφιβολία για αυτό», δηλώνει με σιγουριά η κ. Κορδαλή. «Μην ακολουθείς την περπατημένη, κάνε κάτι δικό σου, προσπάθησε να ξεχωρίσεις, όχι για να ξεχωρίσεις αλλά για να είναι το δικό σου», είναι η συμβουλή της σε όσους ονειρεύονται να ξεκινήσουν κάτι δικό τους.

Το Franchise είναι στα σχέδιά της;

Όπως ομολογεί η κ. Κορδαλή, έχει δεχθεί πάρα πολλές προτάσεις για Franchise,τόσο από την Αθήνα από και το εξωτερικό. «Για να κάνεις ένα Franchise και να το κάνεις καλά, είναι πάρα πολλοί παράγοντες που παίζουν ρόλο: η διακόσμηση, πώς θα στηθεί το μαγαζί, πώς θα πουλιούνται τα ρούχα». Με εμφανή επιμονή στη λεπτομέρεια εξηγεί ότι χρειάζεται χρόνος για να διασφαλιστεί το αποτέλεσμα που επιδιώκει η ίδια. «Δεν το αποκλείουμε αλλά θέλω να το έχω δουλέψω πάρα πολύ, δεν το κάνω απλώς για να το κάνω.  Έλεγχος και στη λεπτομέρεια, αυτό είναι το σημαντικό: να είναι «100% Shoushou».


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet