To προφίλ των αλυσίδων σουπερμάρκετ

Viber Whatsapp Μοιράσου το
To προφίλ των αλυσίδων σουπερμάρκετ

Σκλαβενίτης

Η εξαγορά – διάσωση της αλυσίδας σουπερμάρκετ Μαρινόπουλος, αποτέλεσε το μεγάλο στοίχημα της αλυσίδας σουπερμάρκετ Σκλαβενίτης.

Αν και το εγχείρημα, ένα από τα πιο δύσκολα που επιχειρήθηκαν στον ελληνικό επιχειρηματικό στίβο, απειλήθηκε πολλές φορές με ναυάγιο, εντούτοις η θέληση όλων των εμπλεκόμενων πλευρών οδήγησε στην ευόδωση του όλους εγχειρήματος.

Η οικογένεια Σκλαβενίτη, μία από τις πιο παλιές στο χώρο του λιανεμπορίου, κατάφερε μέσω αυτής της εξαγοράς να τριπλασσιάσει σχεδόν το δίκτυο της, ενσωματώνοντας επιπλέον 400 καταστήματα αλλά και να επεκτείνει την παρουσία της σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας καθώς μέχρι τώρα είχε παρουσία μόνο στην Αττική.

Από την 1η Μαρτίου 2017, λοιπόν, ο όμιλος Σκλαβενίτη αποτελεί τον μεγαλύτερο λιανεμπορικό όμιλο στην Ελλάδα, έχοντας πλέον 560 καταστήματα στο δίκτυό του, συμπεριλαμβανομένων σε αυτά και 18 καταστημάτων στην Κύπρο, ενώ μέχρι την περασμένη Τρίτη κατείχε 160 καταστήματα. Ωστόσο, στους επόμενους 6-12 μήνες θα πρέπει να μεταβιβάσει σε ανταγωνιστές 22 καταστήματα, τα περισσότερα εκ των οποίων ανήκουν στο δικό του δίκτυο και λιγότερα σε αυτό που κληρονόμησε από τη «Μαρινόπουλος».

Ο όμιλος Σκλαβενίτη θεωρείται μεν από προμηθευτές, τράπεζες, ανταγωνιστές, καταναλωτές και εργαζομένους από τους πλέον αξιόπιστους και συνεπείς του κλάδου. Οι προκλήσεις, όμως, που έχει να αντιμετωπίσει δύσκολες. Κατ’ αρχάς, ο όμιλος Σκλαβενίτη καλείται να οδηγήσει το δίκτυο της «Μαρινόπουλος» σε ανάκαμψη μέσα σε ένα περιβάλλον όπου η ζήτηση, ακόμη και για βασικά τρόφιμα υποχωρεί.
Το Επιχειρηματικό Σχέδιο της Σκλαβενίτης, για την επόμενη ημέρα της Μαρινόπουλος, προβλέπει θετική λειτουργική κερδοφορία από το δεύτερο έτος μετά την ημερομηνία επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης της Μαρινόπουλος, καθαρή κερδοφορία από το τέταρτο έτος, πωλήσεις 1,03 δισ. ευρώ από το πρώτο έτος και επενδύσεις 133 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά τον τζίρο, η πλευρά Σκλαβενίτη εκτιμά πως θα μπορέσει να μαζέψει πίσω 1,03 δισ. ευρώ το πρώτο έτος, αυτός να αυξηθεί κατά 17% το δεύτερο φθάνοντας τα 1,2 δισ. ευρώ, το τρίτο έτος αναμένεται ετήσια αύξηση 9% στο συνολικό κύκλο εργασιών, ενώ μετά το έβδομο έτος εκτιμάται πως ο κύκλος εργασιών θα παραμείνει σταθερός στα 1,397 δισ. ευρώ.

ΑΒ Βασιλόπουλος

Αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες σουπερμάρκετ της χώρας, η οποία το 2016 κατάφερε να εκτοξεύσει τις πωλήσεις της πάνω από τα 2 δις. ευρώ, σκαρφαλώνοντας στην πρώτη θέση.

Με όχημα την αυτόνομη ανάπτυξη, η ΑΒ Βασιλόπουλος, έχει καταφέρει να έχει παρουσία σε όλη σχεδόν την ελληνική επικράτεια.

Παρά το γεγονός, ότι ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων ειδών διατροφής, σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, καταγράφει σημαντική μείωση κατά τη διάρκεια του έτους, η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να αυξάνει τα μερίδια αγοράς, ενισχύοντας την ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά.

Η ΑΒ, με συνέπεια τηρεί τη δέσμευσή της για συνεισφορά στην πράξη στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και στην καταπολέμηση της ανεργίας που καλπάζει στη χώρα μας. Με τη δημιουργία νέων θέσεις εργασίας, αποτελεί σήμερα έναν από τους πιο μεγάλους εργοδότες στην Ελλάδα με περισσότερους από 13.800 εργαζόμενους και αντιπροσωπεύει έναν από τους πιο σημαντικούς επενδυτικούς φορείς σε εθνικό επίπεδο.

Σε αυτό το πλαίσιο και παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία που εξακολουθεί να επικρατεί, η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει την υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου, με επενδύσεις ύψους 54 εκατ. ευρώ τους πρώτους εννέα μήνες του 2016. Σημειώνεται ότι την περασμένη τριετία (2013-2015) το ποσό επενδύσεων ήταν 260 εκατ. ευρώ.

Το 2016 η συμβολή της ΑΒ Βασιλόπουλος στην απασχόληση ενισχύθηκε με τη δημιουργία 871 νέων θέσεων εργασίας, ενώ στην τριετία 2013-2015 η εταιρία δημιούργησε 1.913 νέες θέσεις εργασίας, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι συμβάλλει στη δημιουργία ευκαιριών μέσα στην κρίση.
Για το 2017 η αλυσίδα σχεδιάζει επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνουν νέες αποθήκες καθώς και ανακαίνιση των υφισατράμενων καταστημάτων.

Mασούτης

Με πάνω από 800 εκατ. ευρώ τζίρο έκλεισε το 2016 η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σουπερμάρκετ Μασούτης, σε μία εποχή ιδιαίτερα δύσκολη για το λιανεμπόριο τροφίμων λόγω της μείωσης της κατανάλωσης.

Η αλυσίδα η οποία συμπλήρωσε 40 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, το 2015 εμφάνισε πέρυσι τζίρο 751,66 εκατ. ευρώ, EBITDA 49,02 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων 27,33 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά τους φόρους 20,31 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι η αλυσίδα κατάφερε αποσπά συνεχώς μερίδια αγοράς αφού κατά την τελευταία πενταετία, όταν η αγορά έχασε 18%, η συγκεκριμένη εταιρεία πρόσθεσε στα ποσοστά της επιπλέον 22%.

Σήμερα, το μερίδιο της Μασούτης, πανελλαδικά βρίσκεται κοντά στο 12%, ενώ στη βόρεια Ελλάδα είναι ο αδιαμφισβήτητος leader με μερίδιο 34%.

Το δίκτυο της Μασούτης περιλαμβάνει 264 καταστήματα σε Μακεδονία, Θράκη, Θεσσαλία, Ήπειρο, Φθιώτιδα, Εύβοια και τα νησιά Λήμνο, Λέσβο και Χίο, εκ των οποίων τα 244 καταστήματα λιανικής και τα 20 καταστήματα, χονδρικής.

Για το 2017 η αλυσίδα σχεδιάζει ένα νέο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 20 εκατ. ευρώ που προβλέπει τη δημιουργία 10 έως 15 νέων καταστημάτων αλλά και ανακαινίσεις υφιστάμενων.

Πρόσφατα η αλυσίδα ανέβηκε ακόμα πιο ψηλά στην κατάταξη των εταιρειών με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ευρώπη και κατέκτησε την 11η θέση. Είναι η μοναδική ελληνική εταιρεία ανάμεσα στις 25 στην κατηγορία των μεγάλων επιχειρήσεων.

Η διάκριση αυτή έρχεται αμέσως μετά τη βράβευσή της στην 4η θέση ανάμεσα στις 10 πρώτες εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. βραβεύεται για 4η συνεχή φορά στην Ευρώπη και για 5η συνεχή φορά στην Ελλάδα στα βραβεία για το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον.

Μy Market

Η εξαγορά της αλυσίδας σουπερμάρκετ Bερόπουλος ήταν το μεγάλο στοίχημα του Ομίλου Μετρό του Ομίλου Παντελιάδη και η η πρώτη μεγάλη συμφωνία – διάσωση που έγινε στο λιανεμπόριο, λαμβάνοντας χώρα τον Φεβρουάριο του 2016.

Σήμερα, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και σύμφωνα με το προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα το έργο της ενοποίησης των δύο αλυσίδων My market και Βερόπουλος.

Πρόκειται για ένα πολυδιάστατο και ιδιαίτερα απαιτητικό έργο που περιλαμβάνει τόσο αλλαγές στις ταμπέλες, στην εσωτερική διακόσμηση και σήμανση των καταστημάτων, όσο και αναβάθμιση στον εξοπλισμό, στα μηχανογραφικά συστήματα, αλλά και στην εκπαίδευση και κατάρτιση του συνόλου των εργαζομένων σύμφωνα με τις αρχές, τις αξίες και την πελατοκεντρική φιλοσοφία της εταιρίας.

Όπως έχει ήδη προαναγγείλει η διοίκηση της εταιρίας, για την ολοκλήρωση του έργου της πλήρους ενσωμάτωσης αναμένεται να επενδυθούν περίπου 100 εκατομμύρια έως το 2018. Σήμερα, το δίκτυο των My market αριθμεί πλέον περισσότερα από 230 σημεία σε όλη την Ελλάδα και απασχολεί περίπου 9.200 εργαζόμενους, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider