Οι προοπτικές στον κλάδο του λιανεμπορίου

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι προοπτικές στον κλάδο του λιανεμπορίου

Σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης καταγράφει ο κλάδος των σουπερμάρκετ στην χώρα μας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των προσφάτων ερευνών, προκύπει ς ότι παρά τη συνεχιζόμενη ύφεση υπάρχουν σαφείς προοπτικές για ενίσχυση των πωλήσεών του. Όπως εκτιμάται, στο μέλλον θα δούμε σημαντικές επενδύσεις από τις μεγάλες αλυσίδες του κλάδου σε πολλές και διαφορετικές αγορές, ορισμένες από τις οποίες ακόμα σήμερα δεν θεωρούνται κατεξοχήν αντικείμενό του.

Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, λοιπόν, εκτιμάται ότι το 2016 πραγματοποίησε πωλήσεις της τάξης των 11 δισ. ευρώ. Αυτές αντιστοιχούν μόλις στο 55% των πωλήσεων της αγοράς τροφίμων, όπως προκύπτουν από την επεξεργασία των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, όταν στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης το αντίστοιχο ποσοστό είναι 80%.

Πάντως η μείωση της κατανάλωσης λόγω της οικονομικής ύφεσης έχει προκαλέσει τον έντονο προβληματισμό των στελεχών του κλάδου, τα οποία και αναμένουν μείωση των πωλήσεων για το επόμενο διάστημα.

Σύμφωνα με την τελευταία 6μηνιαία Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), οι προβληματισμοί των στελεχών, οι οποίοι επηρεάζονται κυρίως από τις μακροοικονομικές εξελίξεις στη χώρα, δείχνουν μεγαλύτερη ανησυχία για την υψηλή φορολογία και τις μειωμένες πωλήσεις.

Συγκεκριμένα το 61% θεωρεί ότι την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2017 οι πωλήσεις θα είναι μειωμένες σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2016. Το 27% αναμένει σχεδόν αμετάβλητες πωλήσεις και το 12% αύξηση. Μεσοσταθμικά η εκτίμηση των στελεχών είναι ότι οι πωλήσεις θα μειωθούν κατά 1,78% περίπου. Βέβαια οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων σχετίζονται άμεσα με την ψυχολογία των καταναλωτών και την ευρύτερη οικονομική κατάσταση. Άρα εκτιμάται ότι το πρόσημο μπορεί να αλλάξει θετικά αν υπάρξει μία βελτίωση σε μακροοικονομικό επίπεδο.

Παράλληλα η συντριπτική πλειοψηφία σε ποσοστό 81% θεωρεί το εξάμηνο Ιουλίου-Δεκεμβρίου 2016 η οικονομική κατάσταση χειροτέρεψε. Το 17% θεωρεί ότι έμεινε αμετάβλητη και μόλις το 1% ότι βελτιώθηκε.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απόψεις των στελεχών σε σχέση με βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες τους. Συγκεκριμένα, βασικό πρόβλημα θεωρείται ο υψηλός ΦΠΑ για το 68% των ερωτηθέντων (έναντι 57% στην προηγούμενη έρευνα) με σημαντική διαφορά σε σχέση με το δεύτερο πρόβλημα των μειωμένων πωλήσεων. Σημειώνεται ότι πρόκειται για κυρίως εταιρείες τροφίμων, πολλά από τα προϊόντα των οποίων τον τελευταίο χρόνο άλλαξαν συντελεστή ΦΠΑ από το 13% στο 24%.

Άλλα σημαντικά προβλήματα θεωρούνται οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των πελατών τους κυρίως λόγω του κοινωνικο-οικονομικού περιβάλλοντος και της αρνητικής ψυχολογίας, η χαμηλή κερδοφορία και τα υψηλά κόστη λειτουργίας.

Ανησυχία καταγράφεται επίσης για τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες σε ποσοστό 40%, καθώς οι επιχειρήσεις πλέον λειτουργούν σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 34% θεωρεί βασικό πρόβλημα τη μεγάλη γραφειοκρατία που αντιμετωπίζει (παρά τις όποιες βελτιώσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια). Τέλος τα προβλήματα που έχουν να κάνουν με τους ελέγχους κεφαλαίων και την ρευστότητα φαίνεται ότι σταθεροποιούνται σε χαμηλότερα ποσοστά (περί το 25%).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider