Σε φαγητό και ομορφιά επενδύουν οι ‘Ελληνες

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Σε φαγητό και ομορφιά επενδύουν οι ‘Ελληνες

Στον κλάδο της εστίασης και του φαγητού εναποθέτουν τις ελπίδες τους όσοι αποφασίζουν να μπουν στον επιχειρηματικό στίβο. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ) σύμφωνα με τα οποία η εστίασης συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον όσων θέλουν να ξεκινήσουν μία επιχείρηση στην Ελλάδα. Χαρακτηριστικό είναι ότι η μια στις δυο επιχειρήσεις που ξεκίνησαν τη λειτουργιά τους το 2015 είναι είτε εστιατόρια, είτε ταχυφαγεία ενώ ακλουθούν τα κομμωτήρια και άλλες επιχειρήσεις που έχουν να κάνουν με υπηρεσίες ομορφιάς.Ωστόσο σύμφωνα με το ΓΕΜΗ από παλαιοτέρα έτη οι επιχειρήσεις αυτές έχουν συχνά μικρό κύκλο ζωής με τις καφετέριες να είναι αυτές που «πεθαίνουν νέες».

Συνολικά από τη λίστα των 50 επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον (από 86 ενάρξεις και πάνω), μέσα στη χρονιά που πέρασε, η εστίαση αφορά τη μία στις πέντε επιχειρήσεις.Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία το Γενικού Εμπορικού Μητρώου οι συστάσεις εταιρειών όλων των νομικών μορφών για τη χρονιά που πέρασε ήταν 29.993 και οι διαγραφές, επίσης όλων των νομικών μορφών ήταν 26.347.

Από αυτές όμως φαίνεται ότι οι δέκα πιο δημοφιλείς κατηγορίες ήταν οι εξής: υπηρεσίες που παρέχονται από καφετέρια, υπηρεσίες που παρέχονται από καφέ μπαρ, τα φαρμακεία είναι στην τρίτη θέση ενώ ακολουθούν τα αναψυκτήρια, τα εστιατόρια, το λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού, τα σνάκ μπάρ (με παροχή σερβιρίσματος), η αγοραπωλησία ιδιόκτητων ακινήτων, οι δραστηριότητες παροχής επιχειρηματικών συμβουλών και άλλων συμβουλών διαχείρισης και οι υπηρεσίες παροχής συμβουλών σε θέματα μάρκετινγκ.

Αντίστοιχα στη λίστα με τις πιο συχνές διαγραφές εταιρειών συναντάμε και πάλι στην πρώτη από τις δέκα πρώτες θέσεις τις καφετέριες και στη δεύτερη τα σνακ μπάρ αλλά στην τρίτη θέση είναι τα σουβλατζίδικα – ψητοπωλεία με δυνατότητα σερβιρίσματος, ακολουθούν τα παντοπωλεία, τα καφενεία (χωρίς τεχνικά μια μηχανικά παιχνίδια). Στην έκτη και έβδομη θέση είναι το λιανεμπόριο ρούχων και παπουτσιών ακολουθεί το λιανεμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού, τα εστιατόρια και τα προϊόντα καπνού.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider