Από 60.000 ευρώ η επένδυση σε επώνυμη pizza

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Από 60.000 ευρώ η επένδυση σε επώνυμη pizza

Από 60.000 ευρώ ξεκινά η επένδυση για να ανοίξει κάποιος τη δική του επώνυμη πιτσαρία ενώ η απόσβεση της επένδυσης (ROI) γίνεται σε 18 μήνες σύμφωνα με εκτιμήσεις από εταιρεία του χώρου.

Σύμφωνα με τις τάσεις που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια, αυξάνεται ο αριθμός των Ελλήνων οι οποίοι προτιμούν να παραγγείλουν φαγητό στο σπίτι από το να βγουν έξω να δειπνήσουν ενώ από την άλλη πλευρά αυξάνονται οι επιχειρήσεις delivery και όλες οι συναφείς υπηρεσίες όπως είναι π.χ οι παραγγελίες online (κατά το παράδειγμα του deliveras.gr).

Oι πιτσαρίες delivery αποτελούν μια δοκιμασμένη συνταγή. Μία από τις πιο γνωστές είναι η Pizza Fan η οποία ξεχώρισε από τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε την προώθηση του προϊόντος της. Εκπτώσεις 50%, κουπόνια, δωρεάν προβολή επιχειρήσεων πίσω από τα κουπόνια με τη δέσμευση να τα διανείμουν οι ίδιοι σε πελάτες τους κλπ.

Η Pizza Fan είναι μια καθαρά ελληνική εταιρεία που ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1996 και το δίκτυό της αποτελείται από 64 καταστήματα και στόχος είναι να καλύψει την Ελλάδα με 140 καταστήματα. Περιοχές στις οποίες υπάρχει διαθεσιμότητα για νέα καταστήματα είναι το Αγρίνιο, η Άρτα, η Βέροια, η Δράμα, η Θήβα, η Καρδίτσα, η Κατερίνη, η Κοζάνη, νησιά όπως η Ζάκυνθος, η Κέρκυρα, η Κως, η Κεφαλονιά, η Κρήτη κλπ. Η εταιρεία υλοποιεί προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης όπως είναι η προσφορά δωρεάν φαγητού σε πάνω από 20.000 εκδηλώσεις.

Ο τρόπος της επένδυσης αφορά σε δύο μοντέλα: πλήρη επένδυση με αρχικό ύψος 100.000 ευρώ και (συν 20.000 ευρώ δικαιώματα εισόδου) και το εγγυημένο BFL (Business Facility Lease) όπου η εταιρεία αναλαμβάνει την επένδυση και ο συνεργάτης καταθέτει εγγύηση 40.000 ευρώ (συν 20.000 δικαιώματα εισόδου). Ο ελάχιστος χώρος καταστήματος είναι τα 100 τμ ενώ παρέχεται αποκλειστικότητα περιοχής και τα διαρκή δικαιώματα (royalties) κυμαίνονται από 7%-9%.

Στο πρώτο μοντέλο πλήρους επένδυσης, το κατάστημα ανήκει αποκλειστικά στον επενδυτή και η σύμβαση για τη παραμονή κάτω από το όνομα της Pizza Fan ανανεώνεται αυτόματα κάθε 5 χρόνια με την προϋπόθεση βέβαια ότι τηρούνται οι όροι της. Στο μοντέλο BFL το κατάστημα βρίσκεται στην πλήρη δικαιοδοσία του επενδυτή, αλλά ανήκει στην εταιρία εκτός και εάν επανεπενδύσει τα κέρδη του και το αγοράσει (οπότε θα έχει χαμηλότερα ποσοστά).

Με βάση τα δεδομένα των πωλήσεων και ανταγωνισμού, χαράζει την στρατηγική και υλοποιεί τις ενέργειες σε πανελλαδικό επίπεδο. Τα έξοδα των διαφημιστικών καμπανιών αντιστοιχούν στο 3% των καθαρών πωλήσεων του καταστήματος. Επιπλέον, ο κάθε franchisee πρέπει να ξοδεύει 3% για διαφήμισή του, σε τοπικό επίπεδο μηνιαίως. Επίσης η εταιρία έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο συνεργαζόμενων εταιριών Shopping Friends (100.000 εταιριών) που διακινούν στους πελάτες τους τα κουπόνια της.

Για τη συγκεκριμένη επένδυση δεν απαιτούνται γνώσεις εστίασης καθώς οι συνεργάτες λαμβάνουν εκπαίδευση η οποία διαρκεί έξι εβδομάδες και αφορά κυρίως στις επιχειρησιακές δραστηριότητες. Ο έλεγχος προδιαγραφών ανά τακτά χρονικά διαστήματα, η στήριξη από επιθεωρητές λειτουργίας και το σύστημα αυτοελέγχου HACCP «θωρακίζουν» το νέο επιχειρηματία από τυχόν αστοχίες.

Mε πληροφορίες από το Εγχειρίδιο Franchise

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider