Η μάχη Goody's - Μc Donald's μεταφέρεται στο κέντρο

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η μάχη Goody's - Μc Donald's μεταφέρεται στο κέντρο

Μάχη για την διεκδίκηση μέρος από την πίτα του 1,5 δισ. ευρώ που ανέρχεται ο τζίρος των fast food διεκδικούν στην χώρα μας Goody's και Μac Donald's.

Οι δύο μεγάλες αλυσίδες, η μεν Goody's ανήκει στον Όμιλο της ΜΙG και τα δε Mc Donald's στην Premier Capital Hellas θυγατρική της Premier Capital plc,η οποία είναι η επίσημη Developmental Licensee της McDonald's για την Εσθονία, την Ελλάδα, τη Λεττονία, τη Λιθουανία και την Μάλτα, διασταυρώνουν πλέον τα ξίφη τους στο κέντρο της Αθήνας.

Τα Goody’s μετά το κλείσιμο του καταστήματος στην Ερμού που πυροδότησε τις φήμες για οικονομικά προβλήματα στην αλυσίδα, προχωρά στο άνοιγμα ενός νέου ιδιόκτητου καταστήματος στη Φιλελλήνων λίγα μέτρα μακριά από το κατάστημα- ναυαρχίδα της McDonald's, το πρώτο που άνοιξε στην χώρα μας.

Για το εν λόγω κατάστημα μάλιστα η εταιρεία δαπάνησε πάνω από 800.000 ευρώ σε σύνολο επενδυτικού προγράμματος ανακαινίσεων 2,2 δισ. ευρώ.
Σε μια αγορά όπως αυτή της ταχείας εστίασης που βαίνει τα τελευταία χρόνια διαρκώς μειούμενη στη χώρα λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων καταναλωτών οι δύο αλυσίδες αυξάνουν τον μεταξύ τους ανταγωνισμό, ενόψει και της πολυαναμενόμενης έλευσης των Burger King στην χώρα μας.

Να σημειωθεί ότι το 2015, μία χρονιά που σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς, χαρακτηρίστηκε από έντονες πτωτικές τάσεις, τα Goody’s (αριθμεί 120 καταστήματα) εμφάνισαν πτώση πωλήσεων της τάξεως του 8% σε σύγκριση με το 2014 ενώ από την άλλη οι πωλήσεις των Mac Donald's αυξήθηκαν στα 24,2 εκατ. ευρώ από 21 εκατ. ευρώ το 2014.

Τα προβλήματα όμως των τελευταίων χρόνων και για τις δύο αλυσίδες δεν ήταν λίγα.

Από τη μία, τα στελέχη της Vivartia είχαν εδώ και καιρό διαπιστώσει ότι υπήρξε κορεσμός στο concept των Goody's. Οι πωλήσεις συνεχώς υποχωρούσαν όπως αντιστοίχως και τα μερίδια αγοράς.
Η ανανέωση κρίθηκε επιτακτική. Μάλιστα η εταιρεία ανέθεσε στην MRB έρευνα αγοράς, από την οποία προέκυψε ότι οι πελάτες ζητούσαν ανανέωση του προϊόντικού μείγματος.

Έτσι γεννήθηκε η ιδέα των Goody's Burger Ηouse όπου εκτός από την δυναμική του εμφάνιση στην Ελλάδα θα έκανε άνοιγμα και στο εξωτερικό.
Το concept των Goody's Burger House, εκτός από τον αέρα ανανέωσης στον Όμιλο έφερε και περιορισμό των απωλειών που είχαν καταγραφεί τα τελευταία χρόνια.

Είναι ενδεικτικό ότι το 2012, πριν την ανάπτυξη του project οι πωλήσεις είχαν μειωθεί κατά 28%, ενώ στο 2015 οι απώλειες έχουν περιοριστεί στο 8%.
Από την άλλη, αρκετά ήταν τα προβλήματα που είχαν τα Mac Donalds στην ελληνική αγορά, καθώς λίγο έλλειψε να βάλουν λουκέτο, έχοντας συσσωρευμένες ζημιές πάνω από 80 εκατ. ευρώ.

Η σανίδα σωτηρίας δόθηκε από την μαλτέζικων συμφερόντων Premier Capital όταν εξαγόρασε την αλυσίδα το 2011 και κλήθηκε να ανατρέψει την καθοδική της πορεία.

Πρόσφατα η ΜcDonald's πρόσθεσε τον 23ο κατάστημα της στη Σαντορίνη και στόχος της είναι να φτάσει τα 31 σημεία πώλησης μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Tο ύψος των επενδύσεων που θα απαιτηθούν ανέρχεται στα 10 εκατ. ευρώ με στόχο να δημιουργηθούν 300 νέες θέσεις εργασίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider